Powerbank (20 Ah~) die stroom blijft leveren.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten18NL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Hey,

Ik zoek een powerbank van rond de 20 Mah waarmee ik een smartphone continu zonder verder omkijken een aantal dagen aan kan laten staan. Smartphone zal niet zo intensief gebruikt worden (loggen) en dus vrij weinig stroom trekken van de powerbank. Belangrijk is dus dat de powerbank stroom blijft leveren, zodat ik niet regelmatig zelf opnieuw de knop van de powerbank hoef in te drukken.

Mensen die weten welke powerbank geschikt is voor mijn doeleinden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:38
Bijna elke, maar het ligt aan de software van je mobiel. Dat is degene die het laden stopt

Probeer een powerbank die traag laadt, 5W oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 21:02

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Al in de Pricewatch gekeken?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:59

dragonhaertt

@_'.'

Ik heb een xtar li-ion lader, die je ook als powerbank kan gebruiken.
Daar stop je 18650 accu's in, en de powerbank functie wordt geactiveerd met een schakelaar.

Voor zover ik weet is dat constant actief. Ik weet niet of dat op de nieuwere modellen ook zo is, maar dat kan je vast in een handleiding vinden.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:40:
Bijna elke, maar het ligt aan de software van je mobiel. Dat is degene die het laden stopt

Probeer een powerbank die traag laadt, 5W oid.
Nee hoor, het gros van de powerbanks schakelt uit zodra het afgenomen vermogen onder een bepaald punt komt. Het is op te lossen met een weerstand, maar je kunt denk ik nog beter gewoon een 'domme' bak met 18650 cellen gebruiken die netjes 12v spanning levert. Dit in combinatie met een buck converter (voor zelf instelbare spanning) of gewoon een 12v USB connector.

Deze opzet zal gewoon altijd aan blijven, ook wanneer je telefoon even geen stroom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat is precies je usecase voor die telefoon? klinkt namelijk als er zijn andere manieren om dat te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
De gebruikte eenheid doet je overigens wel pijn... Nu stapelen we nog wel eens prefixes (3k km bijvoorbeeld) maar dit zou dus 20 kilo mega ampère-uur ofzo zijn... Maar denk dat je 20k mAh bedoelt ofwel 20Ah.

Wat zelf eigenlijk al weer een stomme eenheid is omdat dit alleen wat zegt over de capaciteit als je de spanning of accu chemie weet waar dit bij een powerbank uit gaat van LiPo... Dus 20Ah is dan ongeveer 74Wh.

Maar als dit voor een test is, pak een goedkope 7Ah 12V (= 84Wh) loodcel accu en knoop er een DC-DC converter aan naar USB. Laatste kan ook gewoon een autolader zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten18NL
dragonhaertt schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:16:
Ik heb een xtar li-ion lader, die je ook als powerbank kan gebruiken.
Daar stop je 18650 accu's in, en de powerbank functie wordt geactiveerd met een schakelaar.

Voor zover ik weet is dat constant actief. Ik weet niet of dat op de nieuwere modellen ook zo is, maar dat kan je vast in een handleiding vinden.
Bedankt voor de reactie(s), dit zou een optie zijn als het werkt. Bij voorkeur heb ik één mooi kant en klaar voorwerp, ik zag dit: https://support.anker.com...-is-Trickle-Charging-Mode

Zou een anker powerbank met trickle charge mode werken voor mijn use case? (bijv https://www.bol.com/nl/nl...d-zwart/9300000050269095/ ).

Ik probeer een beetje uit te vogelen wat werkt en niet, zodat ik straks niet 4 powerbanks verder ben voor ik de juiste voor mijn use case heb .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nitecore heeft wat je zoekt. En anders die van voltaic.
Anker heeft het ook op een aantal laders, speciaal voor bijvoorbeeld oordopjes, welke weinig stroom trekken tijdens het laden

[ Voor 57% gewijzigd door _ferry_ op 18-06-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten18NL
Bedankt voor alle suggesties,

Ik heb inmiddels de oplossing. De door mij genoemde anker powerbank had als nadeel dat de trickle charge mode slechts 2 uur werkt. Wat ik lees is dit hetzelfde voor de xiaomi powerbanks. Wat wél werkt voor mij is de USB-C port van de door mij genoemde powerbank gebruiken om mijn smartphone op te laden. Dit blijft hij dagen/weken doen, tot de powerbank leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:29
Als je mijn link had gebruikt en dat had gemaakt, had je elke power bank kunnen gebruiken.
Pagina: 1