Hallo iedereen,
Ik ben van plan spoedig een nieuwe 4k gaming pc te kopen incl. 4090.
Nu heb ik nog een monitor uit het jaar 0 en zoek een upgrade.
Heb al wel enig onderzoek gedaan, maar vind het lastig door de bomen het bos te zien.
Wat is je budget?
Mag wat kosten, grens is wel 1000 euro ongeveer
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie boven. Moet 4k gaming en hoge refresh rate aankunnen. Twijfel nog een beetje aan ultra widescreen of niet. Zelfde met curved of niet. Wat zijn jullie ervaringen?
Edit: Specieke vragen/wensen:
1. Ik speel geen competitive fast-paced games/shooters, dus super ultra high response times hoeft niet.
2. W.b. curved ultra wide; wat voor kromming raden jullie aan? Lees zelf dat 1800R prettiger/minder misselijkmakend is dan bv. 1000R. Wat is jullie ervaring?
3. OLED vs IPS vs ander? Is burn-in echt zo'n probleem voor iemand die geen dagen achtereen speelt, tussentijds monitor uitzet en bewegende beelden/gamet ipv uren youtube kijken oid?
4. Ik speel in een redelijk donkere ruimte met weinig daglicht; dus glare is voor mij niet zo'n groot probleem.
Alvast bedankt!
Edit: ietwat aangepast met wat specifiekere vragen.
Ik ben van plan spoedig een nieuwe 4k gaming pc te kopen incl. 4090.
Nu heb ik nog een monitor uit het jaar 0 en zoek een upgrade.
Heb al wel enig onderzoek gedaan, maar vind het lastig door de bomen het bos te zien.
Wat is je budget?
Mag wat kosten, grens is wel 1000 euro ongeveer
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie boven. Moet 4k gaming en hoge refresh rate aankunnen. Twijfel nog een beetje aan ultra widescreen of niet. Zelfde met curved of niet. Wat zijn jullie ervaringen?
Edit: Specieke vragen/wensen:
1. Ik speel geen competitive fast-paced games/shooters, dus super ultra high response times hoeft niet.
2. W.b. curved ultra wide; wat voor kromming raden jullie aan? Lees zelf dat 1800R prettiger/minder misselijkmakend is dan bv. 1000R. Wat is jullie ervaring?
3. OLED vs IPS vs ander? Is burn-in echt zo'n probleem voor iemand die geen dagen achtereen speelt, tussentijds monitor uitzet en bewegende beelden/gamet ipv uren youtube kijken oid?
4. Ik speel in een redelijk donkere ruimte met weinig daglicht; dus glare is voor mij niet zo'n groot probleem.
Alvast bedankt!
Edit: ietwat aangepast met wat specifiekere vragen.
[ Voor 39% gewijzigd door Scyke op 18-06-2024 19:53 ]