Raar geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilfred1973
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb een vraag.

Ik heb gratis een macbook kunnen ophalen, omdat deze niet meer aan ging.

Hij laad gewoon goed op, maar als ik hem probeer aan te zetten dan hoor ik een geluid wat lijkt op de cd-rom en daarna nog een geluid wat te horen is in het filmpje!

Weet iemand waarom hij niet aangaat en wat het geluid is wat misschien het probleem is??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:08
Dit is volgens mij het standaard geluid bij het opstarten (is al even geleden dat ik dit model had), en inderdaad het 'uitwerpen' van de cd rom. Lijkt mij meer op het scherm dat kaduuk is, heb je hem al aan een externe monitor proberen te hangen?

[ Voor 9% gewijzigd door BertP op 17-06-2024 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Het uitwerp geluid bij het starten zou duiden op het ingedrukt houden van de muisknop. Dat was de "Force ejection" functionaliteit.
Kun je zelf de muisknop indrukken? Deze hadden nog een mechanische muisknop dus ook als de Mac uitstaat voel en hoor je hem bij het inklinken.
Controleer of het backlight alleen kapot is. Als je goed kijkt op het scherm zou je het apple logo moeten kunnen zien. Let wel op, op deze MacBook werd het logo aan de achterkant ook verlicht met het Backlight dus bij een sterkte lamp aan de achterkant kan dit logo er ook doorheen schijnen en de illusie geven dat er een logo op het scherm komt.

Overigens is de Mac wel meer dan 10 jaar oud. De vraag is hoeveel tijd je er nog in wil steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht er nog een schijf in de optische drive zitten dan kan het ook zijn dat die 'm probeert uit te werpen maar dat het niet lukt. Oude MacBooks kunnen krom zijn vanwege het vastpakken aan de rechterkant. Kijk eens of je met een kartonnetje/pastje de cd naar de gleuf kunt geleiden. Dit doe je door het kartonnetje of pasje schuin naar beneden of omhoog door de gleuf te doen zodat de schijf die kant op geforceerd wordt.