:strip_exif()/f/image/f71Ng4efdKiMAWzj3HKQG3Pf.jpg?f=fotoalbum_large)
Elektra == installatie => schopje naar DEI
[ Voor 99% gewijzigd door Septillion op 18-06-2024 09:04 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Septillion op 18-06-2024 09:04 ]
Hoe ik het geleerd heb, zo min mogelijk blank koper laten uitsteken, en de draad er zo insteken dat je tijdens het vast draaien de draad er mee in draait zeg maar. Vanuit gaande dat de schroeven rechtsomdraaien bij je foto dan zit de blauwe goed en kan de bruine beter boven de schroef vastgedraaid worden. Qua lengte moet die bruine draad er wel echt verder in, de blauwe eigenlijk ook wel.Woetoe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:59:
[...]
Gaat me er vooral om of ik beide draden (blauw en bruin) zo onder die schroef moet klemmen. Of dat ik het op een andere manier moet doen
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
gewoon nee.
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Ik werk spanningsvrij. Heb stroom in hele bovenverdieping (waar het stopcontact geplaatst moet worden) eraf.Homer-Simpson schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:47:
Een foto erbij zou een stuk beter zijn.
Afgaande op je gebruikte taalgebruik zou ik in ieder geval als de bliksem ervoor zorgen dat je zeker stelt spanningsvrij te werken. Wat voor wandcontactdoos heb je waar DC in zit? Is dat een inbouw USB?
Geen idee wat WCD betekent. Ben een leek hierin haha. Maar komt sowieso geen aarde-draad uit de muur zeg maar.silverball schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:48:
Dit is een geaarde WCD (toch?). Waar is de aardedraad?
[ Voor 19% gewijzigd door Cpt00kirk op 17-06-2024 16:57 ]
Wand Contact Doos = stopcontactWoetoe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:54:
[...]
Geen idee wat WCD betekent. Ben een leek hierin haha. Maar komt sowieso geen aarde-draad uit de muur zeg maar.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Die is er nietBHQ schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:54:
Waar is de aardedraad?
Lijkt me ook dat je schoon koper (dus zonder verflaag) onder de schroef wil.
gewoon nee.
Eind jaren 70 woning hierzo. Links is de bruine inderdaad. Rechts de blauwe. Verflaag van het koper zal ik even verwijderen. De aarde-draad is niet aanwezig. Nergens in de bovenverdieping (deed men toen der tijd volgens mij alleen in vochtige omgevingen).Cpt00kirk schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:54:
In veel oude huizen zit zoals de TS al schrijft zitten vaak vreemde punten.
Heb hier in de woning 1953 stalen binnendozen zitten welke ik allemaal vervangen heb, maar was al wel nieuwe bedrading doorheen getrokken zonder een aardedraad.
Volgens mij is de geverfde linkerdraad de bruine en de rechter de blauwe. Zo zit het hier ook in de wanddozen, zonder aarde (waar ik geen draad bij kon trekken).
als je aarde wilt hebben dan kun je deze erbij trekken meestal kom je vanuit de WCD bij een lichtpunt / schakelaar uit. Even zoeken waar wel een aardedraad aanwezig is en deze doorlussen.
Het kan wel iets strakker, wat ver gestript en hij zit niet 'perfect' onder de schroef.
[ Voor 152% gewijzigd door evilution op 18-06-2024 05:47 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Bevestigen van de bedrading is onder de schoef inderdaad, wel kan dit iets netter zoals al wordt aangegeven.Woetoe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:59:
[...]
Eind jaren 70 woning hierzo. Links is de bruine inderdaad. Rechts de blauwe. Verflaag van het koper zal ik even verwijderen. De aarde-draad is niet aanwezig. Nergens in de bovenverdieping (deed men toen der tijd volgens mij alleen in vochtige omgevingen).
Gaat me er vooral om of ik beide draden (blauw en bruin) zo onder die schroef moet klemmen. Of dat ik het op een andere manier moet doen
Hoe ik het geleerd heb, zo min mogelijk blank koper laten uitsteken, en de draad er zo insteken dat je tijdens het vast draaien de draad er mee in draait zeg maar. Vanuit gaande dat de schroeven rechtsomdraaien bij je foto dan zit de blauwe goed en kan de bruine beter boven de schroef vastgedraaid worden. Qua lengte moet die bruine draad er wel echt verder in, de blauwe eigenlijk ook wel.Woetoe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:59:
[...]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
TheBorg schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:14:
Ik weet niet waar iedereen het over heeft met de randaarde maar ik zie gewoon een stopcontact zonder randaarde. Ongeaard klinkt meteen zo non-binair...
[ Voor 55% gewijzigd door Rmg op 17-06-2024 17:22 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
404 Signature not found
[ Voor 111% gewijzigd door Ernemmer op 17-06-2024 18:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Woetoe op 17-06-2024 21:02 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq