Winterbanden op nieuwe velgen laten monteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justlikethat
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Er is vast iemand op dit forum die het antwoord op mijn vraag weet:

Ik heb een set nagenoeg nieuwe winterbanden over, deze zijn gemonteerd op stalen velgen en zijn afkomstig van een volkswagen T6 camper. We hebben de T6 ingeruild en ik zou graag willen weten of ik de banden kan laten monteren op velgen voor een Fiat Ducato. Op die manier hoef ik alleen een nieuwe set stalen velgen voor de Ducato aan te schaffen en bespaar ik er hopelijk aanzienlijk mee.

De maat van de banden is: 215/65/R16 en het merk is Bridgestore Blizzak W810 109/107T

Kan het en waar moet ik dan rekening mee houden?

Alvast bedankt! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:52

-tom-562

Oliesjeik

Je moet even uitzoeken welke bandenmaten er origineel op een Fiat Ducato zitten (dat staat in de handleiding van de auto). Merk/type maakt niks uit natuurlijk, maar de maat van de banden wel.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
justlikethat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:25:
De maat van de banden is: 215/65/R16 en het merk is Bridgestore Blizzak W810 109/107T

Kan het en waar moet ik dan rekening mee houden?
Je moet eerst een setje passende velgen vinden en dan weet je meer. Als het fysiek niet past ben je sowieso klaar. (Bredere banden nodig op de Ducato)

Het kan zijn dat de t6 een stukje lichter is dan de Ducato, waardoor er andere banden onder moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justlikethat
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 18-06-2024
Dank alvast! Ik had op marktplaats een setje Fiat Ducato 16 inch velgen gezien. De T6 is wel iets lichter maar de banden zijn 109/107T en kunnen maximaal 1030kg per band dragen. Bij de advertentie stond: Specificaties Velgen:
Origineel Fiat
Steek: 5x130
Fiat Origineel: Ja
6j x 16 ET 68
Staat Velgen: Demo

De Continental zomerbanden die nu onder de Fiat zitten kunnen maximaal 1250kg per band dragen. Ik weet de belasting of huidig gewicht per as helaas niet.

Passen de banden op de 16 Inch velgen van marktplaats of speelt velg breedte dan nog een rol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
justlikethat schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:09:

De Continental zomerbanden die nu onder de Fiat zitten kunnen maximaal 1250kg per band dragen. Ik weet de belasting of huidig gewicht per as helaas niet.
Eenvoudig op te vragen bij de RDW op basis van kenteken.