IR-ontvanger van Edwin --> lijkt een oplichter?

Pagina: 1
Acties:

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:30
Hallo,

Hebben er meer mensen een IR-ontvanger besteld bij Edwin? http://edwinv.tweakers.net/, ik heb op 12-7-2001 fl 40,- naar hem overgemaakt, maar verder kreeg ik alleen maar smoesjes dat hij het druk had, op vakantie, etc, nu zijn we ruim 2 maanden verder, en ik heb nog steeds niks.

Heb hem nu maar het voorstel gedaan om of binnen een week mijn IR ontvanger leveren, of geld terug te boeken, en anders doe ik aangifte van oplichting tegen hem (niet om die 40 piek, maar uit princiepe).
Hebben meer mensen dit probleem met hem?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 17:40 schreef Wallie het volgende:
Hebben er meer mensen een IR-ontvanger besteld bij Edwin?
Ik niet, omdat die ontvanger echt heel makkelijk zelf te maken is. Bestaat maar uit een stuk of 6 onderdelen :Z, die allemaal bij een electronica zaak te vinden zijn. De preciese bouwbeschrijving is te vinden op een aantal van die IR-software site. Onderdelen kosten je in totaal iets van een tientje, de behuizing is duurder, maar ik kwam pas ergens de tip tegen om een afgedankte muis te gebruiken :)...
Al met al is het die 40,= dus niet waard als je zelf een beetje handig bent.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 17:52 schreef hondass50 het volgende:

[..]

Ik niet, omdat die ontvanger echt heel makkelijk zelf te maken is. Bestaat maar uit een stuk of 6 onderdelen :Z, die allemaal bij een electronica zaak te vinden zijn. De preciese bouwbeschrijving is te vinden op een aantal van die IR-software site. Onderdelen kosten je in totaal iets van een tientje, de behuizing is duurder, maar ik kwam pas ergens de tip tegen om een afgedankte muis te gebruiken :)...
Dit is dan ook niet echt de vraag hiero....

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:32
Nee, hij is geen oplichter. Hij heeft al meerdere mensen prima produkten geleverd, dus ik denk dat je een uitzondering bent.
Twee maanden aan het lijntje houden kan natuurlijk niet, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je niets krijgt, hij heeft het namelijk echt druk.
Als het je te lang duurt moet je even vriendelijk vragen of 'ie het terug wil storten, dat doet hij echt wel.
Succes.

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Wallie
Als hij de stroom aanvragen niet aankan moet hij zijn website eigenlijk -tijdelijk- sluiten vind ik. Zo is het niks.

Reactie is trouwens ook moeilijk uit hem te krijgen, email reageerde hij niet op, icq soms maar.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

Op maandag 10 september 2001 17:52 schreef hondass50 het volgende:

[..]

waar kan ik da schema vinde dan.. al gezocht met google maar :'(

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ja, dat wil ik ook wel graag weten :)

• Wallie
Misschien kan Edwin dat zelf ff komen vertellen? :) Hij heeft ook ruimte bij Tweakers op de server gekregen, dus dan zal hij hier ook wel eens rondslingeren...

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

Super_ik

haklust!

a, de search bij got leverd wel resultaat op ( en nog nuttig ook:))

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 19:59 schreef Super_ik het volgende:
a, de search bij got leverd wel resultaat op ( en nog nuttig ook:))
Geef liever een link; hebben we meer aan.

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 19:43 schreef Wallie het volgende:
Misschien kan Edwin dat zelf ff komen vertellen? :) Hij heeft ook ruimte bij Tweakers op de server gekregen, dus dan zal hij hier ook wel eens rondslingeren...
hij heeft geen ruimte bij tweaker op server, als jij homepage invult in profile linkt naam.tweakers.net automatisch door naar homepage.. het staat gewoon op zijn eigen webspace

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
(jarig!)
hij heeft geen ruimte bij tweaker op server, als jij homepage invult in profile linkt naam.tweakers.net automatisch door naar homepage.. het staat gewoon op zijn eigen webspace
Dat werkt dus bij iedereen? Cewl je leert altijd nieuwe dingen hier ;)

|Specs|

Verwijderd

Om te beginnen wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. De levertijden zijn de laatste tijd nogal opgelopen, maar 2 maanden is natuurlijk veel te lang.
Ik zal proberen uit te leggen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ten eerste hebben we vanaf begin juli erg veel bestellingen binnengekregen, eigenlijk meer dan we aankonden. We hebben geprobeerd er zoveel mogelijk te maken en te leveren, maar helaas is het niet gelukt om ze allemaal te doen, simpelweg omdat het er te veel waren. We hebben toen de fout gemaakt de bestellingen niet in chronologische volgorde te behandelen. Hierdoor is jouw (Wallie) bestelling een beetje onderop geraakt (dit geldt overigens ook voor J.K Vegter).
5 augustus zijn we op vakantie gegaan, terwijl we nog niet alles af hadden.
Na terugkomst van vakantie (25 augustus) zijn we weer aan het werk gegaan, maar zijn de 2 overgebleven oudere bestellingen vergeten. Deze zijn zondag 9 september de deur uitgegaan. Daarom verbaast het me wel dat ze nog niet binnen zijn.
Voor aanstaande vrijdag zouden ze er in ieder geval moeten zijn, dus een eventuele aangifte lijkt me niet nodig. Ik kan begrijpen dat je tot zoiets over zou willen gaan, ik zou het zelf ook niet pikken. Ik betreur deze gang van zaken erg en zal er alles aan doen om dit soort situaties niet meer voor te laten komen.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

http://www.lirc.org/images/schematics.gif hier staat het schema!

Enjoy en suc6 met solderen

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Ik maak dus samen met edwinv deze IR-ontvangers en het scham dat wij gebruiken (hetzelde als dat in de c't van november 2000) is hier te bespeuren.
Ook namens mij excuses voor de omstandigheden, en ik hoop nu alle vervelende gedachtes uit de lucht zijn. De vraag is momenteel nog steeds groot, dus voor de mensen die nog gretig achter hun brievenbus zitten te wachten: heb geduld, de onvanger komt er echt zo snel mogelijk aan..

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

hey leuk! dat wou ik zelf ook al een keertje bouwen (heb het betreffende artikel ook ooit eens in de c't gelezen), maar ben niet erg elektrotechnisch aangelegd :)

jullie kunnen maandag een nieuwe bestelling verwachten jongens :)

Verwijderd

Op maandag 10 september 2001 22:17 schreef edwinv het volgende:
Om te beginnen wil ik mijn oprechte excuses aanbieden. De levertijden zijn de laatste tijd nogal opgelopen, maar 2 maanden is natuurlijk veel te lang.
Ik zal proberen uit te leggen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ten eerste hebben we vanaf begin juli erg veel bestellingen binnengekregen, eigenlijk meer dan we aankonden. We hebben geprobeerd er zoveel mogelijk te maken en te leveren, maar helaas is het niet gelukt om ze allemaal te doen, simpelweg omdat het er te veel waren. We hebben toen de fout gemaakt de bestellingen niet in chronologische volgorde te behandelen. Hierdoor is jouw (Wallie) bestelling een beetje onderop geraakt (dit geldt overigens ook voor J.K Vegter).
5 augustus zijn we op vakantie gegaan, terwijl we nog niet alles af hadden.
Na terugkomst van vakantie (25 augustus) zijn we weer aan het werk gegaan, maar zijn de 2 overgebleven oudere bestellingen vergeten. Deze zijn zondag 9 september de deur uitgegaan. Daarom verbaast het me wel dat ze nog niet binnen zijn.
Voor aanstaande vrijdag zouden ze er in ieder geval moeten zijn, dus een eventuele aangifte lijkt me niet nodig. Ik kan begrijpen dat je tot zoiets over zou willen gaan, ik zou het zelf ook niet pikken. Ik betreur deze gang van zaken erg en zal er alles aan doen om dit soort situaties niet meer voor te laten komen.
Ik zou een vergoeding eisen :)

Meubelcheque van F2500,- :+

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Op maandag 10 september 2001 18:22 schreef milouny het volgende:
Nee, hij is geen oplichter. Hij heeft al meerdere mensen prima produkten geleverd, dus ik denk dat je een uitzondering bent.
Twee maanden aan het lijntje houden kan natuurlijk niet, maar ik kan me echt niet voorstellen dat je niets krijgt, hij heeft het namelijk echt druk.
Als het je te lang duurt moet je even vriendelijk vragen of 'ie het terug wil storten, dat doet hij echt wel.
Succes.
Ten eerste,

iemand oplichter noemen wilt nog wel es tegen je werken :>
(denkt klein)

Ja,
als hij er geen tijd voor heeft, kan hij dat ook netjes melden, of er niet aan beginnen.

http://mrfloris.com

Pagina: 1