Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco64
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb sinds kort een samsung view tablet, 18.4 inch.
Daar staat nog een stokoude android op, zelfs youtube doet het er niet op.,
Nu lees ik dat het ding via een handigheidje wel te updaten is naar iets van android 8. ??
Het ding is ook te dom om zo in portrait mode te gebruiken , dat is wel de bedoeling , wat is daar de beste app voor om te gebruiken,
Maar vooral waar vind ik uitleg hoe zo,n oud ding te updaten, op senioren web niveau.
Dank

Beste antwoord (via Remco64 op 20-06-2024 17:22)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
Wat je zoekt is het installeren van een custom rom. Dus je moet zoeken op " Samsung View Custom Rom" , en dan kijken wat er beschikbaar is aan websites die er informatie over bieden, en ook of er nog roms online voor te vinden zijn (immers waarom iets aanbieden als er geen vraag meer naar is). Wat je dan vindt moet je goed bewaren en documenteren mocht je ooit problemen krijgen, hoe ouder het is, hoe groter de kans dat het niet meer online te vinden is.

De uitdaging met Android 8 is dat die officieel buiten support is, dus app ondersteuning wordt steeds minder, een ontwikkelaar maakt op dit moment iets voor Android versies uit de laatste 5 jaar. Huidige is Android 14, deze zomer komt Android 15. Dit komt door veranderende API support in nieuwere Android versies, en het backwards compatible houden en testen.

Maar in ieder geval Spotify ondersteunt op dit moment zelfs nog Android 5, dus daar zit je goed mee als je het werkend krijgt:
https://support.spotify.c...rted-devices-for-spotify/

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 18:52
en met android 8 kom je verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Op senioren web niveau: zoek een nieuwe tablet.

Een tablet voorzien van een Android-versie die niet ondersteund wordt is geen appeltje-eitje, dus daar is geen beginnen aan om dat in simpele termen uit te leggen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zelfs al kan je er nog een updatepakket voor vinden, wat ik betwijfel gezien de leeftijd van de tablet, dan nog moet je deze niet willen gebruiken voor internettoegang. Je mist best wat jaren security-updates e.d. en ik vermoed dat een hoop apps ook niet meer willen werken op Android 8.

Als je er wat voor kunt vinden op sammobile ofzo, dan kan je Odin gebruiken om die software erop te zetten.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco64
FooLsKi schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:14:
Zelfs al kan je er nog een updatepakket voor vinden, wat ik betwijfel gezien de leeftijd van de tablet, dan nog moet je deze niet willen gebruiken voor internettoegang. Je mist best wat jaren security-updates e.d. en ik vermoed dat een hoop apps ook niet meer willen werken op Android 8.

Als je er wat voor kunt vinden op sammobile ofzo, dan kan je Odin gebruiken om die software erop te zetten.
Het schijnt dat er 8. nog wat op kan,
En zoveel hoef ik er ook weer niet mee te doen.
Als maps goed werkt en spotify plus youtube en evt wat andere internet radio vind ik het zat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco64
boyette schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:11:
en met android 8 kom je verder?
Ja daar ga ik eerst wel vanuit ,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-05 18:52
Remco64 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:38:
[...]

Ja daar ga ik eerst wel vanuit ,
nou.. ik denk van niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Remco64 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 23:37:
[...]

Het schijnt dat er 8. nog wat op kan,
En zoveel hoef ik er ook weer niet mee te doen.
Als maps goed werkt en spotify plus youtube en evt wat andere internet radio vind ik het zat .
Ik betwijfel of Maps daarop wil draaien. Sowieso wil je dat ding niet meer aan internet hangen door alle gemiste security patches.

Zit je specifiek aan dat (enorme) formaat vast, of zou een 10" A-series Tab ook voldoende voor je zijn? Klinkt nl van wel. Dat is wellicht een simpelere oplossing dan gaan zitten kl**tviolen om er een of andere antieke ROM op te zetten (met alle risico's van dien! Het is mogelijk om je Tab te vernaggelen, been there, done that bij het proberen een Galaxy Note Tab te updaten nadat 'ie al een tijd EOL was).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco64
FooLsKi schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:09:
[...]

Ik betwijfel of Maps daarop wil draaien. Sowieso wil je dat ding niet meer aan internet hangen door alle gemiste security patches.

Zit je specifiek aan dat (enorme) formaat vast, of zou een 10" A-series Tab ook voldoende voor je zijn? Klinkt nl van wel. Dat is wellicht een simpelere oplossing dan gaan zitten kl**tviolen om er een of andere antieke ROM op te zetten (met alle risico's van dien! Het is mogelijk om je Tab te vernaggelen, been there, done that bij het proberen een Galaxy Note Tab te updaten nadat 'ie al een tijd EOL was).
Maps draait er op,
spotify moet ik nog even kijken.
Wat is het risico om het ding aan internet te hangen als er toch niet veel meer dfan dat op komt?
Ben bezig met een resto mod interieur vaneen oudere grote Amerikaan, daar past zo,n A3 scherm mooi in.
Heb het ding geocht omdat het een redelijk formaat heeft en dat je er standaard al meerdere apps tegelijk op het scherm kan hebben split screen dus , moet ook nog uitzoeken wele app ik het beste kan gebruiken om geforceerd te draaien, ding is redelijk dom en kan niet zo in portrait mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Remco64 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:27:
[...]

Maps draait er op,
spotify moet ik nog even kijken.
Wat is het risico om het ding aan internet te hangen als er toch niet veel meer dfan dat op komt?
Ben bezig met een resto mod interieur vaneen oudere grote Amerikaan, daar past zo,n A3 scherm mooi in.
Heb het ding geocht omdat het een redelijk formaat heeft en dat je er standaard al meerdere apps tegelijk op het scherm kan hebben split screen dus , moet ook nog uitzoeken wele app ik het beste kan gebruiken om geforceerd te draaien, ding is redelijk dom en kan niet zo in portrait mode
Er zitten plenty vulnerabilities in Android 8 die er in latere versies uit zijn gepatcht. Maar whatever tickles your fancy, natuurlijk. Als jij graag loopt te kl**ien met een antieke tablet om die in een resto-mod te stoppen, zal ik je zeker niet stoppen. Ik kan je enkel wijzen op de potentiële issues waar je tegenaan kan lopen. Terwijl je voor minder dan €250 een hagelnieuwe Tab A9+ (10") hebt die tig keer sneller is dan die ouwe Samsung en ook nog eens flink wat jaar support heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:12
Wat je zoekt is het installeren van een custom rom. Dus je moet zoeken op " Samsung View Custom Rom" , en dan kijken wat er beschikbaar is aan websites die er informatie over bieden, en ook of er nog roms online voor te vinden zijn (immers waarom iets aanbieden als er geen vraag meer naar is). Wat je dan vindt moet je goed bewaren en documenteren mocht je ooit problemen krijgen, hoe ouder het is, hoe groter de kans dat het niet meer online te vinden is.

De uitdaging met Android 8 is dat die officieel buiten support is, dus app ondersteuning wordt steeds minder, een ontwikkelaar maakt op dit moment iets voor Android versies uit de laatste 5 jaar. Huidige is Android 14, deze zomer komt Android 15. Dit komt door veranderende API support in nieuwere Android versies, en het backwards compatible houden en testen.

Maar in ieder geval Spotify ondersteunt op dit moment zelfs nog Android 5, dus daar zit je goed mee als je het werkend krijgt:
https://support.spotify.c...rted-devices-for-spotify/
Pagina: 1