Wall module op hue bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TijmenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-07 22:25
Mijn vraag
Mijn hele benedenverdieping is geïnstalleerd met Philips hue lampen en maak dus op dit moment gebruik van een hue bridge. Echter laatst is de tuin volledig aangelegd en ik was niet per se van plan om hier slimme lampen in te gebruiken. Wat ik dus zou willen is om achter de schakelaar een wall module te plaatsen die het gedrag van mijn buitenverlichting beïnvloedt. Echter ik kom er niet helemaal uit wat ik nu zou moeten kopen in dit te bewerkstelligen. Ik zou graag een wall module zoals de hue wall module die domme lampen slim kan maken. Mijn voorkeur is hierbij dat ik deze kan verbinden via de Philips hue bridge. Daarnaast is er een nul draad aanwezig achter de schakelaar.Ik snap niet wat dit voor invloed heeft op de wall module.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De SONOFF ZBMINIL2, echter ik ben er nier zeker van of ik deze kan koppelen aan de hue bridge.

[ Voor 9% gewijzigd door TijmenD op 16-06-2024 23:58 ]

Alle reacties

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 17:29
Je zou een zigbee aan/uit schakelaar in je wandcontactdoos kunnen stoppen met pulsdrukker. Kan je een knop gebruiken en op de hue een programma laten lopen.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:47

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

TijmenD schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:44:
Ik zou graag een wall module zoals de hue wall module die domme lampen slim kan maken.
Alleen aan- of uitschakelen dus, niet dimmen of zo? Dan ben je inderdaad op zoek naar een zigbee relais.
Daarnaast is er een nul draad aanwezig achter de schakelaar.Ik snap niet wat dit voor invloed heeft op de wall module.
Dat is positief, dat geeft je meer keus. Er zijn modules die een nuldraad nodig hebben en modules die ook zonder kunnen. In jouw situatie kun je dus met beide uit de voeten.
De SONOFF ZBMINIL2, echter ik ben er nier zeker van of ik deze kan koppelen aan de hue bridge.
Hue staat er niet bij als compatible systeem, ook niet op de officiële productpagina. Hue is nogal kieskeurig, dus daar moet je wel goed op letten. De grotere, oudere ZBMini is wel compatible met Hue.

Bij webshops kun je vaak ook filteren op Hue-compatibiliteit. Bijvoorbeeld bij robbshop.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX