Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-05 03:18
De smartring.
Ik heb er zelf nog weinig kennis over en lees vooral op Amerikaanse sites over de verschillende smartrings. Ik ben eigenlijk verbaasd dat er op tweakers nog geen topic over is. (en wellicht loopt deze ook voor geen meter)
De meest ontwikkelde versies van dit moment zijn ultra human, ringconn, circular, oura en volgende maand zou ook Samsung met een ring komen.
Vooralsnog zijn ze gericht op sport en herstel, slaapritme, ed.
Ik ben zelf aan het wachten op eentje waarbij er een melding komt (bijv ledlichtje, tril) als ik een afspraak in m'n agenda heb of bij specifieke mails of berichten.
Ben benieuwd of het hier een beetje leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Ik zie wel eens een reactie hier, maar of het echt leeft?
Mogelijk als Samsung er groot op inzet en ze gaat uitdelen bij al hun andere producten dat er meer actie op komt.

Wat betreft trillen, zal een trilmotor ruimte kosten negatief voor plek voor de accu of sensoren.
Idem een led die notificaties geeft, minder ruimte, maar hoger stroomverbruik door constant gegevens controleren met de gekoppelde telefoon.
Terwijl de huidige ringen passiever lijken te zijn en alleen gegevens verzamelen en af en toe doorgeven aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:56
Ik heb de meest populaire smartrings. ( oura, circular en ultrahuman )

Circular is de enigste met trilmotor maar voorlopig enkel bij smart alarm, timer..
Bij hun nieuwste slim uitvoering kan je model kiezen met of zonder trilfunctie.
Notificaties staat sedert hun start op de planning maar ze hebben problemen om dit te integreren zonder teveel batterijverlies. Hun customer support is een nachtmerrie.
Ultrahuman air is voor mij persoonlijk de 'beste' en is ook zonder maandelijks abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Ik begrijp waarom een ledje of trilmotor er nu niet in zit.
@tuxken waar gebruik jij 'm hoofdzakelijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01
Ik kijk ff de kat uit de boom voor smartringen.
Ik heb nu een smartwatch en gebruik deze voor best veel dingen.
Bij een ring heb ik zo mijn bedenkingen...
Vooral ook de super beperkte ruimte en het "geen display".... wat kan het dan bieden?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03
Heeft iemand toevallig ervaring met de Colmi ringen? https://www.colmi.info/products/colmi-r06-smart-ring

De Colmi's worden binnenkort ook ondersteund door de Gadgetbridge app.

[ Voor 9% gewijzigd door pimlie op 24-08-2024 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raginus3
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-03 12:54

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Skylabs heeft een ring, Cart BT genaamd, ontwikkelt die naast hartslag ook bloeddruk kan meten. Dit is door de Koreanse 'gezondheidsdienst' erkent als hulpmiddel.
In het Westen kan ik nauwelijks iets over deze ring vinden.

Een eerder type van Skylabs kon al atrial fibrillation detecteren. Hierover vond ik ook een medisch artikel en artikel.

https://www.skylabs.io/en

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:33

J-P

Syntax erro....

Sinds deze week heb ik een RingConn Ring 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/84d16bb46780f82ad3bb5cd712f02db9620b9f2f/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXYBinBp.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/346c2e77187fe04cfcb2fdbdfa5196d47ddad007/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FcUX3zCz.jpeg

Ik heb een smartwatch geprobeerd, maar tot de conclusie gekomen dat dat niets voor mij is. Voornamelijk omdat ik nog geregeld een mechanisch horloge draag.

Met deze ring kan ik toch nog wat health stats verzamelen, wat meer dan genoeg is voor mij.
De Ring 2 is de opvolger van de ring die Eric heeft getest.
Zijn conclusies zijn ook toepasbaar op deze opvolger vind ik, de accuduur is wat beter. Maar de output van de ring is voornamelijk data. Tips zijn niet zo goed als Oura. Ik hoop dat dat in de toekomst iets beter wordt.
Maar voor een smartring zonder maandabonnement ben ik zeer tevreden. Vooral de pasvorm (dikte van de ring) vind ik erg goed/ knap gemaakt. Vergelijkbaar met de dikte van mijn trouwring.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Too5
Welke stats gebruik je het meest?
Ik ben nu op vakantie veel aan het hiken en dan is een accurate afstand wel handig en soms essentieel (lange tochten van meerdere dagen en verdeling van eten en drinken). Met de watch gaat dat ook nog wat wisselend. Vandaag scheelde het een volle 2 km per horloge. Over een aantal dagen kun je dan snel 8 tot 10 km verschil lopen met bepakking.
Ik ben benieuwd of je notificaties gaat missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Too5 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 08:15:
Welke stats gebruik je het meest?
Ik ben nu op vakantie veel aan het hiken en dan is een accurate afstand wel handig en soms essentieel (lange tochten van meerdere dagen en verdeling van eten en drinken). Met de watch gaat dat ook nog wat wisselend. Vandaag scheelde het een volle 2 km per horloge. Over een aantal dagen kun je dan snel 8 tot 10 km verschil lopen met bepakking.
Ik ben benieuwd of je notificaties gaat missen.
Zelf kijk ik voornamelijk naar hartslag, Kcal verbrand en slaap stats. Het gaat mij voornamelijk om mijn algemene gezondheid.
Ik ben bang dat een smart ring niet geschikt is voor jouw meetbehoefte. Er zit geen GPS oid in dus aantal kilometers gelopen is puur softwarematig bepaald.

Notificaties mis ik niet. Sterker nog, ik ergerde me er altijd aan dat mijn smartwatch soms net wat later een notificatie gaf dan de telefoon. Bovendien probeer ik notificaties tot een minimum te beperken. Heel veel notificaties zijn echt niet zo belangrijk dat je ze direct actie vereisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Too5
Thanks voor je reactie.
Voor mij zijn alleen de agenda notificaties van belang. Op m'n horloge kan ik kiezen welke wel en niet gepusht moeten worden naar m'n horloge, waardoor ik geen afspraken mis, maar ook niet op elk piepje hoef te reageren.

[ Voor 5% gewijzigd door Too5 op 18-10-2024 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 07:51
J-P schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:58:
Interessant. Ik heb ook interesse in deze ring. Ik denk er dan wel aan het 'gewoon' om een ringvinger te dragen, al zouden de metingen dan iets minder accuraat kunnen zijn.

Geeft de data je ook iets interessants over je slaap terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

PLAE schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

Interessant. Ik heb ook interesse in deze ring. Ik denk er dan wel aan het 'gewoon' om een ringvinger te dragen, al zouden de metingen dan iets minder accuraat kunnen zijn.

Geeft de data je ook iets interessants over je slaap terug?
Ik twijfel een beetje aan de betrouwbaarheid van de hartslag. Maar niet goed kunnen testen.

De slaapstand is wel interessant ja. Hij registreert goed de begin en eindtijd van het slapen. Weet niet of dat ook voor de REM periodes is. Tijdens het droomen werd ik niet wakker om het te controleren :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CX0uLPXM0J9z0Z2HP3qx_rPONps=/x800/filters:strip_exif()/f/image/COqWjkEb2urqUPNvizMxqdUT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrullenO
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06:54
J-P schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:58:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik heb een smartwatch geprobeerd, maar tot de conclusie gekomen dat dat niets voor mij is. Voornamelijk omdat ik nog geregeld een mechanisch horloge draag.

Met deze ring kan ik toch nog wat health stats verzamelen, wat meer dan genoeg is voor mij.
De Ring 2 is de opvolger van de ring die Eric heeft getest.
Zijn conclusies zijn ook toepasbaar op deze opvolger vind ik, de accuduur is wat beter. Maar de output van de ring is voornamelijk data. Tips zijn niet zo goed als Oura. Ik hoop dat dat in de toekomst iets beter wordt.
Maar voor een smartring zonder maandabonnement ben ik zeer tevreden. Vooral de pasvorm (dikte van de ring) vind ik erg goed/ knap gemaakt. Vergelijkbaar met de dikte van mijn trouwring.
Ik ben ook aan het kijken naar een ring om dezelfde redenen, vooral algemene gezondheid en slaap bijhouden, niet specifiek slaap en wil niet de afleiding van een smartwatch.

Hoe ben je tot de keuze voor de ringconn gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

KrullenO schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een ring om dezelfde redenen, vooral algemene gezondheid en slaap bijhouden, niet specifiek slaap en wil niet de afleiding van een smartwatch.

Hoe ben je tot de keuze voor de ringconn gekomen?
Een maat van me heeft de Ring 1 en hem beviel het wel. Ook heb je geen abonnement nodig voor alle functionaliteit van de ring.
Bovendien had de Ring2 toen aan aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb de Ringconn 2 net binnen. Had eerst via Amazon een setje besteld om te passen. Dat was vlot binnen. Daarna de ring zelf besteld, daar moest ik 2 weken op wachten. Hij zit in ieder geval fijn. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Cloud
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 16:39
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de ringconn 2 hebben gekocht en wat hun ervaringen zijn?Tweakers zelf heeft wel een stukje over de smartringen maar nog niks over de gen 2 versie!?

[ Voor 31% gewijzigd door Dark Cloud op 16-01-2025 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Ik vind dat zo'n onzin. Ik zou er zelf nooit eentje kopen. Ik zie er het nut niet van in hoor sorry. Je kan de ring ook niet echt ''smart'' noemen want wat kan dat ding nou helemaal? Vrij weinig. Ik noem een voorwerp pas ''smart'' als ik er zo ongeveer dezelfde dingen mee kan doen als met een laptop en/of pc. Zoals een ''smart''phone bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Dark Cloud schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 13:54:
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die de ringconn 2 hebben gekocht en wat hun ervaringen zijn?Tweakers zelf heeft wel een stukje over de smartringen maar nog niks over de gen 2 versie!?
Ik heb nu al een tijdje gen 2 en ben er blij mee. Ben zelf vooral gek op de slaapdata. Maar ook stappen, stress, en vitale zaken (hartslag, zuurstof in bloed, hartslagvariabiliteit) vind ik prettig.

De temperatuursensor was bij mij kapot en de ring is direct vervangen. Dus klantenservice ook goeie ervaring mee.

Inmiddels is er ook een air 2 variant. Maar daar heb ik geen ervaringen mee en mij ook niet goed over ingelezen. De reguliere gen 2 vind ik overigens wel wat dik. Ik draag maat 12 om mijn ringvinger. Het is net een trouwring. Had achteraf misschien toch ook liever voor zwart dan zilver gekozen om diezelfde reden.
Pagina: 1