Magnum 58288 badkamer vloerverwarming doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzmichels
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 00:27
Mijn dochter heeft onlangs een huis gekocht. In de badkamer hangt een kastje voor de bediening van de vloerverwarming. De vloerverwarming doet het niet. Er komt geen warmte in de vloer. De display blijft leeg/uit. Ik ben helemaal niet bekend met dit soort systemen. Heeft er iemand tips over hoe ik kan onderzoeken of het defect aan het bedieningskastje ligt of aan de vloerverwarming? Er staat spanning op de L N. Ik kan geen zekering oid ontdekken. Kent iemand dit systeem? Zie afbeeldingen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UpyzFPZBn5DD5jqbzE32BSSKkn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fgb8YKX0erd41PjJEZDBsuj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duxDuFV7uSaNyiEjzWDDX9O9WPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wc33EFILy6m3cGuZosC72nnC.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
Gok dat die module kapot is, maar prijs jezelf gelukkig: elektrische vloerverwarming wil je niet, dat vreet stroom. Die troep zou verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dat knopje kan draaien en drukken.
Ik had hier een paar x vastzittende knopjes, na wat drukken met meer en minder beleid werd er iets wakker en kwam de bende weer tot leven.

Heb je een serienummer van de module. Kan ik even kijken of die het zelfde type zijn

[ Voor 20% gewijzigd door jack zomer op 16-06-2024 21:10 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Meet ook eens of er spanning staat op de rechter l en n. Dat moet de unit doen als de vloerverwarming aan gaat. Zo niet is ie kapot, ik denk dat een moderne wifi thermostaat van magnum hier gewoon mee werkt. Dus dan is t alleen thermostaat vervangen als er geen spanning op de contacten komt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-08 14:14
Zet gelijk maar weer uit als ze vrienden wil blijven met de bank en je energiemaatschappij. Elektrische vloerverwarming zou inderdaad verboden moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Waarom verbieden?
Elektrische vloerverwarming is ideaal in een kleine badkamer.
Bewust ermee omgaan als je de kosten binnen de perken wil houden.

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 19:20

P_Tingen

omdat het KAN

Sjonge jonge, overdrijven is ook een vak. Ik heb sinds 2 jaar electrische vvw in mijn badkamer en om nou te zeggen dat mijn stroomgebruik is geëxplodeerd... nee dus. Die van mij is iets van een 200W netje dat echt niet continu staat te stoken. Nu helemaal niet overigens, want uit in de zomer

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

Even nieuwe thermostaat eraan desnoods. Neem je zo'n tuya ding met wifi, heb je meteen nog wat mogelijkheden op afstand :)
Even opletten dat ie rechtstreeks met 16A belast kan worden.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:43
Ik had dat kastje ook en vervangen door een moderne WiFi versie.

Ik kon er niet goed bij en dacht dat de draden hetzelfde moesten worden aangesloten. Dat is niet zo! 😉 Ding direct opgeblazen. Let dus op mocht je hem gaan vervangen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lorenzmichels
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01 00:27
Bedankt voor jullie reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:15
P_Tingen schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:00:
Sjonge jonge, overdrijven is ook een vak. Ik heb sinds 2 jaar electrische vvw in mijn badkamer en om nou te zeggen dat mijn stroomgebruik is geëxplodeerd... nee dus. Die van mij is iets van een 200W netje dat echt niet continu staat te stoken. Nu helemaal niet overigens, want uit in de zomer
200W is nog te doen. In mijn huis zaten 2 matten van 500W gekoppeld en isolatie was slecht (opening onder de badkuip vanuit ongeisoleerde berging). Zat je zo op 5KWh per dag om 's morgens en 's avonds in een verwarmde badkamer gebruik te kunnen maken van douche of bad.

Sinds ik de vloerverwarming gesloopt heb is mijn stroomverbruik gehalveerd :X.
Pagina: 1