Vandaag ben ik een probleem tegengekomen dat ik nog niet eerder ben tegengekomen.
Het gaat om een HP Elitebook MT44, volgens mij deze
uitvoering: HP mt44 3JH89EA
Nu is het zo dat de ventilator eigenlijk direct vanaf het booten op 100% gaat draaien.
- Laptop zit niet vol stof, je voelt ook echt koude lucht uit de laptop komen.
- Zelfs met een andere SSD (windows installatie)
- Fan is niet defect, een andere fan geeft het zelfde probleem.
- Bios is up to date, geeft helaas ook geen verschil
De bios optie, fan always on bij AC gebruik, geeft ook geen verschil.
Zowel bij het gebruik op de accu, als op de stroom blijft deze op 100% draaien.
Verder heb ik de laptop zo kaal mogelijk laten opstarten, zonder accu, zonder WLAN kaart, 1 reepje geheugen, speakers los, sommige USB poorten los, maar het euvel blijft aanwezig.
Het enige dat ik merk, als ik de de stekker van de adapter in de laptop steek, is de fan heel even (1 seconde) stil, maar daarna meteen weer volle toeren. Dit is ook bij de adapter eruit halen. Heel even stil en dan weer op volledige snelheid.
Komt iemand dit bekend voor? Zoals gezegd, heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.
Het gaat om een HP Elitebook MT44, volgens mij deze
uitvoering: HP mt44 3JH89EA
Nu is het zo dat de ventilator eigenlijk direct vanaf het booten op 100% gaat draaien.
- Laptop zit niet vol stof, je voelt ook echt koude lucht uit de laptop komen.
- Zelfs met een andere SSD (windows installatie)
- Fan is niet defect, een andere fan geeft het zelfde probleem.
- Bios is up to date, geeft helaas ook geen verschil
De bios optie, fan always on bij AC gebruik, geeft ook geen verschil.
Zowel bij het gebruik op de accu, als op de stroom blijft deze op 100% draaien.
Verder heb ik de laptop zo kaal mogelijk laten opstarten, zonder accu, zonder WLAN kaart, 1 reepje geheugen, speakers los, sommige USB poorten los, maar het euvel blijft aanwezig.
Het enige dat ik merk, als ik de de stekker van de adapter in de laptop steek, is de fan heel even (1 seconde) stil, maar daarna meteen weer volle toeren. Dit is ook bij de adapter eruit halen. Heel even stil en dan weer op volledige snelheid.
Komt iemand dit bekend voor? Zoals gezegd, heb ik dit nog niet eerder meegemaakt.