Glasvezelaansluiting wordt niet afgewerkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-03 10:04
Hoi allen,

Ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te posten, zo niet dan hoor ik het graag.

Mijn situatie is als volgt:
In november 2022 is er in het appartementencomplex waar ik woon glasvezel aangelegd door KPN. Ik woon op de 3e verdieping, met nog 7 verdiepingen boven mij. Bij mijn bovenburen was het niet mogelijk om de glasvezelkabel door te voeren (er gaat één kabel 10 verdiepingen omhoog, bij iedere verdieping wordt er een aftakking gemaakt). Ze zijn dus op mijn verdieping gestopt, en ik heb sindsdien een tros glasvezelkabel op mijn balkon liggen.

Na veel gezeur bij KPN ben ik uiteindelijk doorverwezen naar Volkerwessels Telecom, waar in juni 2023 een ticket is gemaakt. Ik heb destijds wekelijks gebeld, zonder nieuws, met de belofte dat het ticket wordt aangevuld en de betrokkenen personen toch echt contact op gaan nemen. Dit heb ik volgehouden tot ergens in oktober, maar zonder succes. Na oktober heb ik het een tijdje laten zitten, want ik zit in de herfst en winter toch niet op mijn balkon.

Een maand geleden heb ik weer eens gebeld, zelfde belofte, nul vooruitgang. Morgen ga ik weer bellen, maar ik verwacht er weinig van. Ik heb al meerdere malen gevraagd naar een leidinggevende, iemand die iets te zeggen heeft etc, maar daar krijg ik het antwoord "dat gaat niet" op, en ik kom echt niet verder.

Ik heb overwogen om de kabel zelf af te knippen, maar ik heb geen zin om later gezeur te krijgen over schade en eventuele kosten om het hele gebeuren opnieuw aan te laten leggen. Overigens maak ik al wel gebruik van de glasvezelaansluiting, die bij mij binnen gelukkig wel afgemonteerd is.

Mijn vraag is dan ook wat ik nog kan doen? Hoe dring ik in godsnaam bij deze mensen door?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je een foto hiervan?
Als ze telefonisch niet luisteren zou ik een whatsapp of mail sturen, en daarna misschien een aangetekende brief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Geen idee als je beetje in het centrum zit. Foto's maken en langs de KPN winkel gaan wil dat wil misschien wel eens helpen.

Zeker met het volgende
Ik heb overwogen om de kabel zelf af te knippen
Niet doen maar kan per ongelijk zijn toch? Ongelukje zit in een klein hoekje ;). Dus aub graag afmonteren voor het straks echt een keer fout gaat.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wellicht dat @Barre73 hier wat kan betekenen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:43

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Is dit een huurwoning? Dan lijkt me de correcte weg dat jij bij de verhuurder klaagt dat een gedeelte van je balkon niet gebruikt kan worden, en de verhuurder klaagt bij KPN.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapwaaier
Soldaatje schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:57:
Heb je een foto hiervan?
Als ze telefonisch niet luisteren zou ik een whatsapp of mail sturen, en daarna misschien een aangetekende brief.
https://imgur.com/a/D5YWl5g
RobbyTown schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:53:
Geen idee als je beetje in het centrum zit. Foto's maken en langs de KPN winkel gaan wil dat wil misschien wel eens helpen.

Zeker met het volgende

[...]

Niet doen maar kan per ongelijk zijn toch? Ongelukje zit in een klein hoekje ;). Dus aub graag afmonteren voor het straks echt een keer fout gaat.
Ik wil dat best proberen, maar bij KPN hebben ze het heel duidelijk gemaakt dat het via een onderaannemer gaat en ze niets voor me willen doen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, ik denk dat er wel een winkel in de buurt zit.
thunder7 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:07:
Is dit een huurwoning? Dan lijkt me de correcte weg dat jij bij de verhuurder klaagt dat een gedeelte van je balkon niet gebruikt kan worden, en de verhuurder klaagt bij KPN.
Het is een koopwoning. De buitenkant van het pand is eigenlijk van de VVE, maar met dit soort onzin wordt er natuurlijk gelijk geroepen dat het mijn eigen pakkie an is :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-05 17:47
De glasvezelkabel is ten behoeve van alle appartementen? En de VVE zit er niet achteraan om dit op te lossen?
Het lijkt mij gemeenschappelijk belang, dus leg het bij de VVE neer.
Jij hoeft het niet zelf te doen. Overleg met bestuur VVE dat je de kabel zat ben.
Desnoods wordt je bestuurslid. Is jullie jaarvergadering al geweest?

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:49
Flapwaaier schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:57:
Ik wil dat best proberen, maar bij KPN hebben ze het heel duidelijk gemaakt dat het via een onderaannemer gaat en ze niets voor me willen doen. Maar proberen kan natuurlijk altijd, ik denk dat er wel een winkel in de buurt zit.
Dat is een rotsmoes. KPN is opdrachtgever, dus die moet de onderaannemer aansturen. Jij hebt met die onderaannemer niets te maken.
Er is een geschillencommissie Telecommunicatiediensten. KPN b.v. is daarbij aangesloten. Bij een geschil met KPN kan je dus daar je klacht indienen.
https://www.degeschillencommissie.nl/

[ Voor 17% gewijzigd door JukeboxBill op 16-06-2024 22:20 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ingmar89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:26
En let wel, kpn netwerk moet je hebben. Dat zijn andere mensen als die je abonnementen verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Het is een koopwoning. De buitenkant van het pand is eigenlijk van de VVE, maar met dit soort onzin wordt er natuurlijk gelijk geroepen dat het mijn eigen pakkie an is :+ .
Dan zou ik je splitsingsakte eens bekijken, vaak staat daar in dat alles wat de gevel/kozijnen/gezamenlijke voorzieningen betreft een zaak voor de VVE is. Slechte zaak als die je niet helpen met de puinbak die achtergelaten is door de aannemer van KPN. :(

[ Voor 2% gewijzigd door Aganim op 17-06-2024 14:12 . Reden: Overbodig woord geschrapt ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Als het al sinds november 22 op je balkon ligt..
En met alle acties die je al ondernomen hebt..
Dan was er bij mij nu wel een oeps met een zijsnijtang geweest.

Als ze dan ooit eens verder willen, lassen ze er maar een stuk bij aan.

Ergens houd het een keer op natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald.42 op 16-06-2024 23:00 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Nou het niet zo dat je daar even lekker gaat zitten in je tuinstoel. Maar zou me er wel aan storen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:27

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Flink bij elkaar binden met stevige tie-wrap en buiten buiten je balkon hangen.

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Wie is eigenaar van pand/onderhoud het pand? Misschien daar eens aankloppen? Zij kunnen vaak wel iets meer druk leggen dan 1 bewoner.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 16-06-2024 23:14 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[...]

Niet aflaten poeieren. Je hebt contact met KPN niet met de partij waar KPN zaken mee doet.

Even bij KPN het volgende voorleggen: Dus als je naar de bakker gaat en brood is niet goed dan moet jij maar contact opnemen met de bloem leverancier? Of de oven fabrikant?

Denk het niet.

Verder de foto flink rolletje pffww. Kabel binden en over het balkon hangen. Heb jij in elk geval je terras terug.

Hopelijk kan barre is voor je betekenen.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

Flapwaaier schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:53:
Bij mijn bovenburen was het niet mogelijk om de glasvezelkabel door te voeren (er gaat één kabel 10 verdiepingen omhoog, bij iedere verdieping wordt er een aftakking gemaakt). Ze zijn dus op mijn verdieping gestopt, en ik heb sindsdien een tros glasvezelkabel op mijn balkon liggen.
Was dat een bouwkundig probleem? Of de bovenburen die botweg niet mee willen werken?

Wellicht loopt er sinds die tijd (op een slakkengang) een process waarbij KPN Netwerk / Volkerwessels Telecom de bovenburen probeert aan te sporen om mee te werken aan het doorvoeren van de kabel naar de andere verdiepingen. Cq. de uitstaande vraag om toegang te verlenen tot het balkon die pertinent geweigerd wordt keer op keer op keer.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:26
@Flapwaaier Stuur maar een DM met het adres, dan zal ik kijken hoe we de aannemer dit kunnen laten oplossen. Dit kan inderdaad echt niet zo. En het mag ook niet (vanuit contract bezien).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 17:20
PeepPeepPeep schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:08:
Flink bij elkaar binden met stevige tie-wrap en buiten buiten je balkon hangen.
Dan gaat dat weer tegen de gevel klapperen bij slecht weer en weet ik nog meer wat voor ellende. Kijk, dat je zoiets door onvoorziene omstandigheden zo moet laten liggen voor korte tijd kan gebeuren. Anderhalf jaar slaat nergens op en die had ik na vruchteloos contact ook al lang afgebroken. Een dergelijk lange tijd kun je van een particulier niet verwachten en het zou schandalig zijn als het nu via @Barre73 ineens wel opgelost kan worden, lang niet iedereen is tweaker, technisch handig of wat dan ook. Wat zouden ze gedaan hebben mocht het het balkon van een oud vrouwtje van 85 geweest zijn bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
beascob schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:10:
De glasvezelkabel is ten behoeve van alle appartementen? En de VVE zit er niet achteraan om dit op te lossen?
Het lijkt mij gemeenschappelijk belang, dus leg het bij de VVE neer.
Jij hoeft het niet zelf te doen. Overleg met bestuur VVE dat je de kabel zat ben.
Desnoods wordt je bestuurslid. Is jullie jaarvergadering al geweest?
Dat snap ik, maar ik krijg er gewoon geen beweging in. Nee is het antwoord dat ik van ze krijg, en ze schuiven er geen centimeter in op. In dat opzicht zijn ze geen haar beter dan KPN of VolkerWessels.
Qwerty-273 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:55:
[...]

Was dat een bouwkundig probleem? Of de bovenburen die botweg niet mee willen werken?

Wellicht loopt er sinds die tijd (op een slakkengang) een process waarbij KPN Netwerk / Volkerwessels Telecom de bovenburen probeert aan te sporen om mee te werken aan het doorvoeren van de kabel naar de andere verdiepingen. Cq. de uitstaande vraag om toegang te verlenen tot het balkon die pertinent geweigerd wordt keer op keer op keer.
Ik geloof dat de bovenburen de kozijnen anders betimmerd hadden dan gebruikelijk, en de kabeldoorvoer daardoor niet rechtdoor naar boven kon. Wat de status daar nu van is weet ik niet, want ik krijg niet meer info dan "ik ga weer een melding maken".

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik heb @Barre73 een berichtje gestuurd en die gaat voor me kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Andros schreef op maandag 17 juni 2024 @ 01:40:
[...]

Een dergelijk lange tijd kun je van een particulier niet verwachten en het zou schandalig zijn als het nu via @Barre73 ineens wel opgelost kan worden, lang niet iedereen is tweaker, technisch handig of wat dan ook. Wat zouden ze gedaan hebben mocht het het balkon van een oud vrouwtje van 85 geweest zijn bv?
Eens, maar dit kan wel weer bijdragen aan een oplossing voor soortgelijke problemen elders. Wellicht gaat er een balletje rollen waardoor interne processen bij de klantenservice oid worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47
Flapwaaier schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:09:
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik heb @Barre73 een berichtje gestuurd en die gaat voor me kijken. :)
@Flapwaaier we zijn een maandje verder .... Hoe staat het met de rol glasvezel op je balkon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
duvekot schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 19:28:
[...]

@Flapwaaier we zijn een maandje verder .... Hoe staat het met de rol glasvezel op je balkon?
Hij ligt er nog steeds.. :+

Dankzij @Barre73 is er een aantal weken geleden contact met me opgenomen en zijn er een aantal heren komen kijken, zowel bij mij als de bovenbuurvrouw. Het blijkt dat de bovenbuurvrouw andere kozijnen heeft en de glasvezelkabel daarom oorspronkelijk niet recht naar boven kon worden getrokken.

Ze hebben geconcludeerd dat het gefixt kan worden, maar er een speciale goot nodig is. Deze hebben ze besteld, met de opmerking "een week of 2". Het is vandaag precies 3 weken geleden, dus morgen ga ik de VolkerWessels Telecom projectleider wiens 06 nummer ik heb opgeslagen maar weer eens lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipfaas99
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-11-2024
Herkenbaar geval. Mocht het nu niet van de grond komen zou je kunnen overwegen een online klacht neer te leggen bij KPN. Uit ervaring, enkele jaren geleden had de klachtenafdeling korte lijnen met de onderaannemers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:47
Flapwaaier schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 20:49:
[...]

Hij ligt er nog steeds.. :+

Dankzij @Barre73 is er een aantal weken geleden contact met me opgenomen en zijn er een aantal heren komen kijken, zowel bij mij als de bovenbuurvrouw. Het blijkt dat de bovenbuurvrouw andere kozijnen heeft en de glasvezelkabel daarom oorspronkelijk niet recht naar boven kon worden getrokken.

Ze hebben geconcludeerd dat het gefixt kan worden, maar er een speciale goot nodig is. Deze hebben ze besteld, met de opmerking "een week of 2". Het is vandaag precies 3 weken geleden, dus morgen ga ik de VolkerWessels Telecom projectleider wiens 06 nummer ik heb opgeslagen maar weer eens lastig vallen.
En? Hoeveel weken zijn die "een week of 2" geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapwaaier
duvekot schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 19:26:
[...]

En? Hoeveel weken zijn die "een week of 2" geworden?
De kabel ligt er nog steeds, dus reken zelf maar uit :+.

Tijdens de bouwvak heb ik het even gelaten voor wat het is, daarna ben ik er weer achteraan gegaan.
Er bleek intern een discussie te zijn of de kabel afgeknipt of doorgevoerd moet worden en daar bleef het op hangen. Na een aantal telefoontjes vanuit mij is er toch weer actie ondernomen en besloten om de kabel af te knippen, maar daarvoor moet weer toestemming bij KPN gevraagd worden.
Dit was voor mijn vakantie, daar ben ik net van terug, en als het goed is word ik vandaag gebeld. Maar zoals je begrijpt heb ik daar een hard hoofd in en zal ik er zelf maar weer achteraan moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proatjeboksem
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:02
Afknippen en inleveren bij de dichtstbijzijnde KPN winkel, ze hebben tijd genoeg gehad.
Het tast ook al twee jaar jouw woongenot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-05 17:20
Of gewoon afknippen, weggooien en als ze het ooit komen afwerken doen alsof je neus bloedt.
Pagina: 1