Goedendag mede tweakers en devs,
Momenteel heb ik een idee bedacht en wil ik het nu eens vanaf aankomende week ook echt oppakken en gaan uitvoeren. Geen execuses meer en geen wacht tijd gewoon beginnen.
Oh en nee het is geen school opdracht en of opdracht het is een hobby projectje waarmee ik hoop ooit mijn vaste lasten te kunnen opbrengen en van te leven.
Diegene die mij assisteren en of geholpen hebben beloof ik dat als dit platform eenmaal bestaat ik ze niet vergeet.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Requirements / eisen van het platform:
Tweede vraag: Is het van belang en of handig om een architectuur ontwerp te maken
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Keuze software:
Liefst een keer code maken en daaruit voor de verschillende OS en apparaten een native versie te generen.
Kan je een docker image maken van het platform en dit gebruiken om nieuwe machines / containers op te spinnen. Zoals de postgresql service en het platform. Hoe pas je hier container health check op, dus wanneer een container overbelast raakt en of down gaat, dat kubernetes dan een nieuwe container opstart en of het probleem probeert te verhelpen?
Issue hier is al deze containers moeten naar dezeflde datasource / data bron kijken.
De containers worden dus alleen opgestart / aangemaakt als de huidige server niet meer de requesten aankan. Kan je dit software technisch oplossen?
overzicht images:
Hoe maak je een image? Moet je hiervoor eerst een machine installeren met bijvoorbeeld Ubuntu server en helemaal inrichten en dan daarvan een image maken en deze uploaden op docker image hosting site?
-------------------------------------------------- -----------------------------------------------------------------
Cloud:
Hoe zet je het platform in de cloud , waarop draait het platform.
Eigen hersen spinsel :
Hoe zit het met je cloud / host omgeving. Ik zie bijvoorbeeld host providers die ondersteunen alleen een ww folder of home folder waarin je static html , css , javascript , videos en afbeeldingen kan neerzetten.
Soms kan je nog php of wordpess installeren en dan houdt het wel op.
Wil je zoiets uberhaupt daar hosten of vereist mijn idee al gauw een eigen vps?
Is het realistisch om te denken dat een VPS wel 1.000.000 miljoen requesten kan verwerken.
Web3.0 ondersteuning:
Hoe ontwikkel je het platform zo dat het web3.0 ondersteunt?
Hoe ontwikkel je de Flutter apps zo dat het web3.0 ondersteunt?
Ps: bij nieuwe info zal ik deze post updaten / aanpassen op basis van nieuwe feedback en discussie hier.
( lijst maken in een topic is een drama ofniet?, je krijgt echt de html te zien? Met de blokhaken met LI )
TLDR:
Ik wil een Platform bouwen, welke geschikte tools passen daar het best bij om aan de requirements te voldoen.
Opsomssing vragen
1e vraag: Zijn dit goede "Requirements" of zou iemand deze anders verwoorden? Zie requirements en geef een verbeterd voorbeeld.
2e vraag: Is het van belang en of handig om een architectuur ontwerp te maken
3e vraag: Xamarin, Flutter goede vervanger voor maken cross platform apps?
4e vraag: NodeJS, is dat geschikt om 1.0000.0000.0000 requesten te verwerken?
5e vraag: PostgreSQL, is dat geschikt om 1.0000.0000.0000 requesten te verwerken?
6e vraag: Waar en hoe bouw je scaling voor container images?
7e vraag: Hoe bouw je een docker image van een clean opgerichte machine?
8e vraag: Hoe zet je het platform weg in de cloud?
9e vraag: Hoe ontwikkel je een website die web3.0 ondersteunt?
10e vraag: Hoe ontwikkel je een app die web3.0 ondersteunt?
Momenteel heb ik een idee bedacht en wil ik het nu eens vanaf aankomende week ook echt oppakken en gaan uitvoeren. Geen execuses meer en geen wacht tijd gewoon beginnen.
Oh en nee het is geen school opdracht en of opdracht het is een hobby projectje waarmee ik hoop ooit mijn vaste lasten te kunnen opbrengen en van te leven.
Diegene die mij assisteren en of geholpen hebben beloof ik dat als dit platform eenmaal bestaat ik ze niet vergeet.
Requirements / eisen van het platform:
- Platform moet overna worden gedacht en vanaf de fundering goed opgebouwd zijn.
- Platform moet tasks kunnen uitvoeren voor minimaal 1.000.000.000 gebruikers.
- Platform moet een api hebben waarmee externe apps kunnen communiceren.
- Platform moet bruikbaar zijn via een app op android
- Platform moet bruikbaar zijn via een app op IOS
- Platform moet bruikbaar zijn via een app op Windows tablets
- Platform moet video beelden, gifs, plaatjes ondersteunen
- Platform moet externe services kunnen koppelen, dit betekent dat je dynamisch iets nieuws zou kunnen toevoegen
- Platform moet future proof zijn voor web3.0
- Platform moet een leden pagina hebben.
Tweede vraag: Is het van belang en of handig om een architectuur ontwerp te maken
Keuze software:
Liefst een keer code maken en daaruit voor de verschillende OS en apparaten een native versie te generen.
- Xamarin, zou dit vroeger zijn geweest, maar volgens mij is Xamarin niet meer zo future proof en wordt ook niet meer echt ontwikkelt en gebruikt toch? Wat zou hier een goede vervangen voor zijn?
- Flutter voor apps om platform te benaderen, volgens mij is dit het modernst en werkt dit ook voor cross platforms zoals IOS, android toch?
- Database, Postgresql, denken jullie dat deze database 1.000.000 database requests kan afhandelen op een single VPS dedicated postgresql installatie?
Kan je een docker image maken van het platform en dit gebruiken om nieuwe machines / containers op te spinnen. Zoals de postgresql service en het platform. Hoe pas je hier container health check op, dus wanneer een container overbelast raakt en of down gaat, dat kubernetes dan een nieuwe container opstart en of het probleem probeert te verhelpen?
Issue hier is al deze containers moeten naar dezeflde datasource / data bron kijken.
De containers worden dus alleen opgestart / aangemaakt als de huidige server niet meer de requesten aankan. Kan je dit software technisch oplossen?
overzicht images:
- NodeJS, image, liefst denk ik een compose file?
- Postgresql, image, liefst denk ik een compose file?
Hoe maak je een image? Moet je hiervoor eerst een machine installeren met bijvoorbeeld Ubuntu server en helemaal inrichten en dan daarvan een image maken en deze uploaden op docker image hosting site?
-------------------------------------------------- -----------------------------------------------------------------
Cloud:
Hoe zet je het platform in de cloud , waarop draait het platform.
Eigen hersen spinsel :
- NodeJS, Server en tevens Rest API? Kan je met NodeJS opschalen?
- PostgreSQL, Service voor data opslag?
Hoe zit het met je cloud / host omgeving. Ik zie bijvoorbeeld host providers die ondersteunen alleen een ww folder of home folder waarin je static html , css , javascript , videos en afbeeldingen kan neerzetten.
Soms kan je nog php of wordpess installeren en dan houdt het wel op.
Wil je zoiets uberhaupt daar hosten of vereist mijn idee al gauw een eigen vps?
Is het realistisch om te denken dat een VPS wel 1.000.000 miljoen requesten kan verwerken.
Web3.0 ondersteuning:
Hoe ontwikkel je het platform zo dat het web3.0 ondersteunt?
Hoe ontwikkel je de Flutter apps zo dat het web3.0 ondersteunt?
Ps: bij nieuwe info zal ik deze post updaten / aanpassen op basis van nieuwe feedback en discussie hier.
( lijst maken in een topic is een drama ofniet?, je krijgt echt de html te zien? Met de blokhaken met LI )
TLDR:
Ik wil een Platform bouwen, welke geschikte tools passen daar het best bij om aan de requirements te voldoen.
Opsomssing vragen
1e vraag: Zijn dit goede "Requirements" of zou iemand deze anders verwoorden? Zie requirements en geef een verbeterd voorbeeld.
2e vraag: Is het van belang en of handig om een architectuur ontwerp te maken
3e vraag: Xamarin, Flutter goede vervanger voor maken cross platform apps?
4e vraag: NodeJS, is dat geschikt om 1.0000.0000.0000 requesten te verwerken?
5e vraag: PostgreSQL, is dat geschikt om 1.0000.0000.0000 requesten te verwerken?
6e vraag: Waar en hoe bouw je scaling voor container images?
7e vraag: Hoe bouw je een docker image van een clean opgerichte machine?
8e vraag: Hoe zet je het platform weg in de cloud?
9e vraag: Hoe ontwikkel je een website die web3.0 ondersteunt?
10e vraag: Hoe ontwikkel je een app die web3.0 ondersteunt?