Toon posts:

vcool is`t helemaal

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor iedereen met een te hoge temp install als je geen koetje draait vcool en je temp trouble is over we zijn gelijk van alle temp topics af denk ik :)

have fun

ps: vcool How it works
The Athlon (or Duron) enters a lower power state only when its system bus is disconnected. However the (VIA-)Northbridge will only disconnect the bus if its "Bus Disconnect Enable" bit is set and the CPU is in STPGNT state.
VCool allows you to enable this bit so your CPU can relax when there's nothing to do.

Setting this bit might not be enough on some systems as the idle loop provided with the OS will not put the CPU into the STPGNT state recognized by the Northbridge.
For those cases VCool includes an internal idle loop that forces the CPU into the STPGNT mode required by the Northbridge to initiate a bus disconnect.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

als je nou ff zegt waarom het beter werkt dan de andere programma's die de CPU minder warm 'maken' zijn er meer redeen om het ff te downloaden. Kan je niet ff een link geven voor de sharewareversie?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

doh, krijgen we weer zoiets van CPUCOOL, zo'n topic dat je alleen maar onzin redenen kan lullen waaorm het het beste is, dat ding laat je ventilator heus niet harder blazen ofzo, is gewoon dikke crap dat ie het cooler maakt, hij kan wel wat cpu use uitschakelen, maar dat kan je handmatig ook ....

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
alleen vcool is zo een idle cool proggie waarbij m`n pc niet vastloopt :+

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

op mijn laptop heb ik ook en programma draaien, weet aleen niet of het echt werkt. Op dit systeem waar ik nu op zit heb ik het nog niet geprobeert. Dacht dat ie er voor zorgt dat de CPU constand bezig is met niets doen, CPUbelasting is 100% de hele tijd

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Predator

Suffers from split brain

:r

correctie:
jij DENKT dat jij het helemaal bent

en neen je krijgt voor jouw ontdekking geen nobel prijs.

Je hebt geen dom proggy nodig om je cpu temp omlaag te halen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Nou wat een gaaf proggie zeg, draait amper 5 seconden en PC restart spontaan..... :r

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 19:16 schreef therealslimarne het volgende:
Nou wat een gaaf proggie zeg, draait amper 5 seconden en PC restart spontaan..... :r
Doe je toch iets verxrd wel jammer dat je meteen zo reageerd man ;)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Vcool is een goed proggie
temp daalt hier altijd met 9 graden als ik hem aan zet ( idle dus )
bij stressed maakt het niks uit

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 september 2001 18:25 schreef Stropdas het volgende:
als je nou ff zegt waarom het beter werkt dan de andere programma's die de CPU minder warm 'maken' zijn er meer redeen om het ff te downloaden. Kan je niet ff een link geven voor de sharewareversie?
http://www.naggelgames.de/vcool/VCool.html

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 10 september 2001 17:31 schreef wizzardrobbie het volgende:
voor iedereen met een te hoge temp install als je geen koetje draait vcool en je temp trouble is over we zijn gelijk van alle temp topics af denk ik :)

have fun

ps: vcool How it works
The Athlon (or Duron) enters a lower power state only when its system bus is disconnected. However the (VIA-)Northbridge will only disconnect the bus if its "Bus Disconnect Enable" bit is set and the CPU is in STPGNT state.
VCool allows you to enable this bit so your CPU can relax when there's nothing to do.

Setting this bit might not be enough on some systems as the idle loop provided with the OS will not put the CPU into the STPGNT state recognized by the Northbridge.
For those cases VCool includes an internal idle loop that forces the CPU into the STPGNT mode required by the Northbridge to initiate a bus disconnect.

Verwijderd

Heb zelf ook Vcool gedraaid.

Leverde wel een temp. daling van 55 (idle) naar 35 (idle) en 58 (stressed) naar 54 (stressed). :P
Dus het werkt in mijn geval in idle-time prima (stressed heeft het bijna geen inlvoed).

Geen problemen met reboots, maar merkte wel iets anders op.

Als het progje draait en je heb een scherm voor je waarvan de achtergrond wit is, krijg je na verloop van tijd trillingen op je beeld te zien, zet je het progje dan uit dan zijn die trillingen ook ineens verdwenen. :?

Verwijderd

Op dinsdag 11 september 2001 09:25 schreef Wels het volgende:

Als het progje draait en je heb een scherm voor je waarvan de achtergrond wit is, krijg je na verloop van tijd trillingen op je beeld te zien, zet je het progje dan uit dan zijn die trillingen ook ineens verdwenen. :?
Ik gebruik VCool hier nu ook al een tijdje zonder problemen, en dat trillen ken ik niet. Ook hier is een GF2MX kaart (Elsa) in gebruik...

Verwijderd

Mijn PC staat altijd 100% te draaien......heb vcool niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 09:35 schreef nitraat het volgende:
Mijn PC staat altijd 100% te draaien......heb vcool niet nodig.
nee !! dat raad men ook af he als je je cpu 100%gebruikt moet je ook geen vcool draaien da`s niet goed dus.....
Pagina: 1