Heeft een dagschoot (deurslot) altijd 2 schuine kanten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb een voordeur die niet lekker hangt en daardoor zit het slot te ver van de deurpost.
Als gevolg daarvan zit de dagschoot er niet heel ver in. Met wat duw en trekwerk heb je de deur open gemaakt. Mede door het schuine gedeelte aan het 'rechte' stuk van de dagschoot.
Als er ook rechte bestaan zou het niet gebeuren is mijn mening.
Het is verder geen probleem als je de deur op slot draait.

(Waarom is dat design zo eigenlijk?)

En ja, eigenlijk moet de hele ophanging opnieuw maar geloof het of niet de deur post is scheef. Daar begin ik niet aan. (Mediterraanse bouwers)

Ik heb geprobeerd de pinnen een beetje te verbuigen van de ophanging maar het effect is minimaal.

Voor de duidelijkheid, mijn vraag is dus of er ook dagschoten bestaan die kaarsrecht zijn aan de binnenzijde.

Beste antwoord (via Sunrise op 16-06-2024 17:39)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:44
Ach zo, nou bij mijn voordeur is die kant kaarsrecht, dus nee, dat is blijkbaar niet altijd zo. Ik zie er zo geen merk opstaan maar zal dus even zoeken zijn.

Ik denk alsnog dat je het beter echt oplost.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Dat ontwerp is natuurlijk zo omdat je een deur dan in het slot kunt laten vallen zonder de klink omlaag te duwen.

Verder helaas weinig advies, kun je niet een timmerman een kant van de deurpost laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Wilke schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:08:
Dat ontwerp is natuurlijk zo omdat je een deur dan in het slot kunt laten vallen zonder de klink omlaag te duwen.

Verder helaas weinig advies, kun je niet een timmerman een kant van de deurpost laten vervangen?
Ja die kant is normaal en nodig, maar de binnenkant is ook schuin, minder schuin maar wel wel schuin.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARq3hvEQn6cifiTll_Y7nLza8o4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xnp9x7m7FWoIs6actKmHyOfV.jpg?f=fotoalbum_large

Deurpost vervangen zie ik niet echt zitten op dit moment, vakmanschap bestaat hier bijna niet. Schots en scheef is de mode hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 16-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Ach zo, nou bij mijn voordeur is die kant kaarsrecht, dus nee, dat is blijkbaar niet altijd zo. Ik zie er zo geen merk opstaan maar zal dus even zoeken zijn.

Ik denk alsnog dat je het beter echt oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:54
@Sunrise
Indien het een insteekslot betreft, dan zou je deze kunnen vervangen door een andere?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Puch-Maxi schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:24:
@Sunrise
Indien het een insteekslot betreft, dan zou je deze kunnen vervangen door een andere?
Ja het slot is vervangbaar, nu weet ik dat er ook kaarsrechte bestaan. (Al mijn deuren hebben dit model namelijk)

Vreemd model he? Waar dient het voor?

Opgelost,

Bedankt allen.
Pagina: 1