Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvssvd
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-08-2024
Hallo,

Ik zoek een Upgrade voor mijn huidge processor dual core T4400 die veel te traag is.
Momenteel draait deze op windows 10 Home.
Het betreft een Packard Bell Lj65.

Groeten Diederik

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

Cyphax

Moderator LNX
Dat oude beestje kan je eigenlijk alleen maar upgraden door 'm helemaal te vervangen door een wat jongere laptop. :)
offtopic:
Een light-weight Linux-distributie zou eventueel nog een bruikbaar systeem op kunnen leveren. Als er geen ssd in zit en weinig RAM, dan zijn daar nog wel upgrades voor mogelijk, maar niet op het gebied van de processor.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Mocht je heel erg gehecht zijn aan de laptop: als het goed is past er ook een P8600 in, zo heb ik een jaar of 15 geleden ook een laptop met een T4x00 geüpgraded. Check wel van te voren even of het qua TDP ook uitkomt met je koeling, bij mij was het (samen met een SSD en 4GB extra geheugen in ieder geval een leuke upgrade. Ik had de processor destijds van Amazon

Inmiddels al weer 13 jaar met de opvolger trouwens, daarbij na een paar jaar ook de i5-3340M vervangen voor een i7-3630QM (wel met een 10W hogere TDP, maar nooit last mee gehad.)

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Weet wel dat de CPU van letterlijk elke moderne smartphone, tablet en PC vele malen sneller is dan elke CPU die nog in deze oude PC past. Als vervangen lukt is dat heel mooi en met weinig verspilling, maar het zal dus niet in de buurt komen van iets moderns.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Vanaf oktober 2025 kun je Windows 10 niet meer veilig gebruiken, dat is nog maar 16 maanden. Ik zou iets moderners zoeken dat daarna ook Windows 11 kan draaien.

Dat kan voor onder de €200. Als dat te duur is, dan kun je nog een jaar rekken met een marginaal snellere Core 2 Duo en een SSD als je die nog niet hebt. Moet je alleen wel zeker weten dat je laptop chips met 1066MHz FSB ondersteunt, anders krijg je er niet veel snellers op. Anders is een T9600 een leuke upgrade.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het is dermate verouderd dat het de stroom niet meer waard is. De gloeilamp is ook uitgefaseerd.

Voor minder dan 200 euro koop je een tweedehandse zakelijke laptop met een 15W processor die vele keren sneller dan je 35W processor is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-1Utxlnwb-Oj38D2aDFY15P5d7o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BqidsBQWZDpC0SKMkLBetDas.jpg?f=user_large

Je hoeft niet veel te doen om traagheid te ondervinden. Websites van tegenwoordig zijn zwaarder met allerlei bewegende beelden.

Voor mij is zo'n 200 euro laptop schroot waarmee YouTube niet zonder haperingen en achterlopen op realtime een live stream kan afspelen.
Pagina: 1