Goedemiddag Forum leden,
Ik heb een soortgelijke vraag (als dat mag, ik ben nieuw op dit forum).
Onze LG split 16 kW 1-fase wordt vervangen door een Midea MTI 55 (ook ca. 16 kW) 3-fase. LG koelmiddel R410a, Midea R32.
LG heeft leiding aansluiting 1/4 x 5/8 en nieuwe Midea 3/8 x 5/8.
Omdat er reeds 20 meter zeer goed geïsoleerde, ingebouwde, weggewerkte leiding ligt, zou ik dit graag zo laten.
Ook zie ik bij diverse technische specificaties dat voor verschillende capaciteiten dezelfde diameter combinatie wordt gebruikt. Er lijkt dus wel wat ruimte te zitten.
Kan ik de leidingen laten liggen en met een verloop werken? (en natuurlijk wat extra koelmiddel laten toevoegen?).
De "experts" die ik tot nu toe gesproken heb spreken elkaar allemaal tegen.
Is hier een VAKMAN in huis die het echte verhaal kan vertellen?
Alvast heel veel dank!
Nieuwe vraag = nieuw topic. Alleen in grote / verzameltopics sluiten we aan => afgesplitst
Ik heb een soortgelijke vraag (als dat mag, ik ben nieuw op dit forum).
Onze LG split 16 kW 1-fase wordt vervangen door een Midea MTI 55 (ook ca. 16 kW) 3-fase. LG koelmiddel R410a, Midea R32.
LG heeft leiding aansluiting 1/4 x 5/8 en nieuwe Midea 3/8 x 5/8.
Omdat er reeds 20 meter zeer goed geïsoleerde, ingebouwde, weggewerkte leiding ligt, zou ik dit graag zo laten.
Ook zie ik bij diverse technische specificaties dat voor verschillende capaciteiten dezelfde diameter combinatie wordt gebruikt. Er lijkt dus wel wat ruimte te zitten.
Kan ik de leidingen laten liggen en met een verloop werken? (en natuurlijk wat extra koelmiddel laten toevoegen?).
De "experts" die ik tot nu toe gesproken heb spreken elkaar allemaal tegen.
Is hier een VAKMAN in huis die het echte verhaal kan vertellen?
Alvast heel veel dank!
Nieuwe vraag = nieuw topic. Alleen in grote / verzameltopics sluiten we aan => afgesplitst
[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 16-06-2024 14:29 ]