Ja, ik heb toch wel de manual gelezen. Ook ben ik bezig geweest met de NT-BOOTLOADER-HOWTO, maar er gaat nog steeds iets niet goed.
[ONDER LINUX]
dd if=/dev/hda3 of=bootsect.lnx bs=512 count=1
mcopy bootsect.lnx a:
[ONDER DOS/WINDOWS]
copy a:\bootsect.lnx c:\
[IN BOOT.INI]
............blaat.............
C:\bootsect.lnx="Debian Linux"
Allereerst, mijn bootsect.lnx:
Booten doe ik voorlopig via de Binary1-CD, met "rescue root=/dev/hda3 ro" als "boot:" optie...
Wat moet ik doen om het wel te laten werken. Ben een echte n00b, maar heb al wel moeite gedaan om het uit te vinden. 'k Zit niet op m'n luie reet, maar wil nu toch wel een beetje hulp, plz?
//edit: ik ben een debiel
Als ik "LINUX" selecteer in m'n nt-bootmenu dan wacht ie 3 seconden en reboot ie.
[ONDER LINUX]
dd if=/dev/hda3 of=bootsect.lnx bs=512 count=1
mcopy bootsect.lnx a:
[ONDER DOS/WINDOWS]
copy a:\bootsect.lnx c:\
[IN BOOT.INI]
............blaat.............
C:\bootsect.lnx="Debian Linux"
Allereerst, mijn bootsect.lnx:
Ziet er lekker uit? Blijkbaar ging het niet goed toen ik LILO op /dev/hda3 heb gezet. Ik heb al een keer "lilo -v" oid gedraait. Ook als ik de linux partitie actief maak gaat het niet goed.úëplbaLILO ÿÿ$ øè pæ° qæ° oæ° sæ° 0G° 1G° 2G° 3G° 4G° 5G° 6G° 7G° žÀØn 6l p r ž À¹ )ö)ÿüó¥ê Øž ÐŒ °û°
èi °
èd °Lè_ Ÿ4 h 1Û¬š`uNÂÈt¬ŽÍëÂö u0äè; rÇëÕ°Iè& ê ° è è 1ÀÍëŽÁÀè ÁÀ$0<:rP0ÿŽÍXÃVQSÓâöÃ@u3»ªUž AÍr)ûUªu#öÁt[Y1öVVWQSjjæž BÍdëD[YSRWQŽÍr8QÀééÏYðþÀá?öáXZ9òs#÷ö9øwÀäàöñþÄ âÑZ[ðžÍ^ÃY_ëŽ@Z[ùëó missingÿ
Disk errorÿ
Press any key to restart
¬¿ÌUª
Booten doe ik voorlopig via de Binary1-CD, met "rescue root=/dev/hda3 ro" als "boot:" optie...
Wat moet ik doen om het wel te laten werken. Ben een echte n00b, maar heb al wel moeite gedaan om het uit te vinden. 'k Zit niet op m'n luie reet, maar wil nu toch wel een beetje hulp, plz?
//edit: ik ben een debiel
Als ik "LINUX" selecteer in m'n nt-bootmenu dan wacht ie 3 seconden en reboot ie.
You can't have everything. Where would you put it?