Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort een Atag combi magnetron type CX4695C.
Deze heeft voorgeprogrammeerde programma's.
Echter resultaat valt steeds tegen.

We hebben afbakbroodjes.
Zeg ik programma brood, kleine baksels, dan wordt het 3x niks.
Veel te hard.
Van de voorgeprogrammeerde standen kun je bijv de temp en tijd niet wijzigen,

Welke stand kan ik nu het beste gebruiken voor afbak broodjes.
Moet het boven en onder? , moet het boven met hete lucht? , of wat voor stand?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15
@Verwijderd
Soms het gewoon lekker simpel houden. Op de verpakking staat de temp en tijd. Bijv. 180 graden, hete lucht en dan een paar minuten.
Makkelijker kan toch niet?

En anders lekker uitproberen, broodjes kopen en verschillende standen en tijden uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Negeer de voorgeprogrammeerde meuk en volg gewoon de gebruiksaanwijzing van het product wat je wil verwarmen. Dit staat gewoon op de verpakking van alles wat de oven in moet.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zoals de posters hierboven. Atag is helaas een C-merk, met vergelijkbare intelligentie. Van die "slimmigheden" moet je het dus helaas niet hebben. Gewoon lekker handmatig instellen dan heb je er veel meer aan. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Room42 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:42:
Zoals de posters hierboven. Atag is helaas een C-merk, met vergelijkbare intelligentie. Van die "slimmigheden" moet je het dus helaas niet hebben. Gewoon lekker handmatig instellen dan heb je er veel meer aan. :)
ATAG is voor keuken-apparatuur een A-merk, absoluut geen C-merk....

Het B-merk van het concern is Pelgrim, het C-merk is Etna.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Nou dan verschillen wij van mening. Ik heb alleen maar slechte ervaring met ATAG. En dan heb ik het niet eens over de bouwkwaliteit maar het is gewoon zeer slecht doordacht en onpraktisch vergeleken met, bijvoorbeeld Bosch/Siemens of Samsung en zelfs LG. Het is echt rommel, vergeleken bij die andere merken, imho. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 16-06-2024 16:50 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:30
Laten we geen merken afkraken, feit is dat dat ding is ingebouwd bij @Verwijderd Ik heb zelf de CX4611C en de CS6611C ik moet wel zeggen dat we de grote eigenlijk alleen voor het ovenwerk gebruiken. De kleine heel af en toe als ik echt wild ga koken zoals met kerst en ik en een stoomoven en een gewone oven nodig heb. Programma's gebruik ik nooit: ik zet de oven aan op standje allerheetst en vervolgens als ie warm is dan zet ik hem op de bedoelde temperatuur nadat ik het product/eten heb geplaatst: deze tip kreeg ik ooit van een kok, want als je de oven open trekt gaat alle warmte eruit, daarom gewoon standje crematorium en dan is ie snel genoeg op normale temperatuur. Ik moet zeggen dat onze 60CM oven het prima doet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Room42 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:42:
Mijn ervaring (bij meerdere merken witgoed) is dat soort voorgeprogrammeerde programma's nooit het resultaat geven wat ze beloven.
Gewoon handmatig 'dom' de tijd en temperatuur instellen werkt tot nu toe altijd het beste

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11
wildhagen schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:48:
[...]

Het B-merk van het concern is Pelgrim, het C-merk is Etna.
Room42 heeft wel degelijk een punt. ATAG Benelux fabriceert zelf niks en plakt enkel een merknaam op private label spul die men bij verschillende fabrikanten afneemt. De kwaliteit/ vernuftigheid hiervan is vergeleken met sommige andere A-merken ondermaats en overpriced, de ATAG line-up is absoluut geen A-merk kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:57
Freshouttheoven schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:33:
[...]

Room42 heeft wel degelijk een punt. ATAG Benelux fabriceert zelf niks en plakt enkel een merknaam op private label spul die men bij verschillende fabrikanten afneemt. De kwaliteit/ vernuftigheid hiervan is vergeleken met sommige andere A-merken ondermaats en overpriced, de ATAG line-up is absoluut geen A-merk kwaliteit.
Dat klopt hoor wat je zeg heb er in een ver verleden gewerkt

Je koopt een ATAG product maar die wordt zeg maar door Samsung gemaakt of LG gewoon je merk erop zetten klaar

Tot 2014 werden de meeste producten gemaakt door Gorenje uit Slovenië of dat nog zo is weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe dan ook, dit past beter in Huishoudelijke Waren :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen,

Of Atag goed is of niet laat ik in het midden.
Daar ging mijn vraag ook niet over.
We weten nu dat we voortaan de oven anders moeten gebruiken en niet de voorgeprogrammeerde programma's.
Ook met kip lukte het niet.
Maar goed.
We weten wat we moeten gaan doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
bie100 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:49:
Tot 2014 werden de meeste producten gemaakt door Gorenje uit Slovenië of dat nog zo is weet ik niet
Moederbedrijf is Hisense.
Vooral ASKO medewerkers waren niet blij met de overname door Gorenje en hebben de boel gesaboteerd.
Alles is nu weer redelijk op de rit.

Maar dat mensen Samsung een A merk noemen is wel heel brutaal.
De apparaten van Samsung gaan vaker kapot dan je lief is.
Helemaal leuk zijn Samsung wasmachines, die vullen zich tot de nok tot water en melden dat er geen water is. Je kan dan de deur openen, en...

Maar goed, of je nu een Inventum oven hebt of een Gaggenau van €3.000, geen één heeft AI sensoren om de hardheid van je broodjes te meten.
Daarom handmatig instellen en af en toe in je oven gluren.

De magnetron stand is leuker. Doe er een hotdog in op 600W voor 60s (volgens recept) en zie ze ontploffen 😊

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 18-06-2024 18:21 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1