Artikel laatst gewijzigd op "datum/tijd" toevoegen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 22:14
1. Welk probleem ervaar je?
De tijd van de laatste wijziging wordt in artikelen niet weergegeven

2. Waarom is dat een probleem?
Het is geen probleem, daarom post ik het in Mooie Features :+

3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
Bij elk artikel wat gewijzigd is

4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
De tijd en datum van de laatste wijziging bij een artikel weergeven.

https://www.nu.nl (ook van DPG Media) doet dit al langere tijd. Waarom doet tweakers dit (nog) niet?

Ik post deze vraag naar aanleiding van deze nieuwspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar er staat altijd bij artikelen die een aanpassing hebben onderin 'update <tijd van update>' en dan wat er is aangepast. Soms krijgt een artikel meer dan 1 update en dat staat dan ook netjes er bij.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-09 22:14
Hero of Time schreef op zondag 16 juni 2024 @ 14:13:
Maar er staat altijd bij artikelen die een aanpassing hebben onderin 'update <tijd van update>' en dan wat er is aangepast. Soms krijgt een artikel meer dan 1 update en dat staat dan ook netjes er bij.
Dat zijn handmatige toevoegingen van de redactie in het artikel zo lijkt. Op nu.nl lijkt het op een geautomatiseerd systeem, het staat direct onder de originele tijd en datum en er staat geen redactioneel commentaar in het artikel over de wijzigingen.

Het staat me bij dat er bij verschillende artikelen geen edit van de redactie staat terwijl er wel gewijzigd is. Het lijkt dus niet automatisch te gebeuren. In het artikel wat ik aanhaal als voorbeeld stond het na de 1e edit ook niet onderaan.

edit:
voorbeeld weggehaald omdat het redactioneel is toegevoegd, volgens mij gebeurt het nog steeds niet automatisch

[ Voor 32% gewijzigd door TV_NERD op 16-06-2024 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw komt die handmatige update alleen als er iets noemswaardigs is gewijzigd. Is het echt nodig om een edit te tonen als er een spelfout is gecorrigeerd?

IMO heeft zo'n stukje 'laatst gewijzigd op x' geen enkele betekenis zonder melding wát er nou is gewijzigd.

Maar dat is mijn eigen mening uiteraard.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
TV_NERD schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:23:
Dat zijn handmatige toevoegingen van de redactie in het artikel zo lijkt. Op nu.nl lijkt het op een geautomatiseerd systeem, het staat direct onder de originele tijd en datum en er staat geen redactioneel commentaar in het artikel over de wijzigingen.
Dit zijn inderdaad handmatige toevoegingen. Zoals @Hero of Time aangeeft is dat als het noemenswaardig is, en niet bij (bijvoorbeeld) spel- of tikfouten. Wellicht dat @TijsZonderH nog iets aan kan zeggen over het beleid hierin :)

Er zijn voor nu geen plannen om dit te automatiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:51

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het is idd wat @jelle. zegt. We hebben het hier onlangs nog over gehad op nieuwsredactie, omdat we geen hard beleid hadden voor updates.

We hebben nu afgesproken dat we inhoudelijke correcties, bijvoorbeeld naar aanleiding van comments of Geachte Redactie-feedback, duidelijk benoemen. We schrijven dan onderaan het artikel wat we hebben gewijzigd en waarom. Dat doen we handmatig. Daarmee hopen we transparant te zijn richting lezers over wat we wijzigen. Voor spel- en tikfoutjes zetten we zo'n update niet neer. Wat we daar wijzigen kun je deels zien in het topic op GR.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Pagina: 1