Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem moet geschikt zijn voor fotobewerking (Lightroom & Photoshop) en videomontage (Premiere). Verder vind ik het belangrijk dat het zo stil mogelijk is omdat de computer in de woonkamer staat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met deze onderdelen komt de computer op circa 1300 euro exclusief assemblage en Windows licentie. Het mag wat meer worden als ik dan een duidelijk beter systeem krijg, maar ik wil wel onder de 1600 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil veel opslag voor mijn foto's en video's, met mogelijkheden om het systeem later uit te breiden met extra opslag en eventueel geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor stille en energiezuinige onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil en energiezuinig systeem. De kast mag maximaal 55cm hoog zijn, anders past hij niet onder het bureau.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen:
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Fractal Design Define 7 Compact Zwart
ASUS ROG Strix 650W Gold (geen 16-pins kabel)
Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition
Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30
Kinston Fury Renegade 2TB heatspreader
WD_Black (2020), 6TB (256MB cache)
Het nieuwe systeem moet geschikt zijn voor fotobewerking (Lightroom & Photoshop) en videomontage (Premiere). Verder vind ik het belangrijk dat het zo stil mogelijk is omdat de computer in de woonkamer staat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Met deze onderdelen komt de computer op circa 1300 euro exclusief assemblage en Windows licentie. Het mag wat meer worden als ik dan een duidelijk beter systeem krijg, maar ik wil wel onder de 1600 euro blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil veel opslag voor mijn foto's en video's, met mogelijkheden om het systeem later uit te breiden met extra opslag en eventueel geheugen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor stille en energiezuinige onderdelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stil en energiezuinig systeem. De kast mag maximaal 55cm hoog zijn, anders past hij niet onder het bureau.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb een aantal vragen:
- Ik zou ook voor een Intel i7-14700 met een ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI moederbord kunnen kiezen. Dat is wat duurder, minder energiezuinig, en lijkt minder ruimte te laten voor een toekomstige processorupgrade. Zou dat veel prestatiewinst opleveren?
- Ik heb geen verstand van geheugen, is de keuze die ik nu heb staan geschikt, of is er een beter alternatief?
- Zou het systeem stiller worden als ik extra case fans zou toevoegen?
- Zijn er andere verbeteringen die jullie zouden aanraden?
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Fractal Design Define 7 Compact Zwart
ASUS ROG Strix 650W Gold (geen 16-pins kabel)
Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition
Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30
Kinston Fury Renegade 2TB heatspreader
WD_Black (2020), 6TB (256MB cache)