ssd's in externe behuizing gaan kapot. Welke behuizing wel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 21:06
Ik had een tijd geleden teen Logilink sata behuizing gekocht om daar een oude ssd in te doen. Er zijn twee ssd's gesneuveld in die behuizing. Ik gebruikte de ssd's om windows te installeren op een pc. Het sneuvelen leek samen te vallen met resets (geforceerd), maar ik weet dat niet zeker,

Nu wil ik weer wat gaan doen met externe ssd's. Ik wil ze gebruiken voor de Raspberry Pi en als installatiemedium. Zijn er behuizingen die speciaal voor ssd's zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door necessaryevil op 16-06-2024 11:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SSD houden niet van "powerloss" bv door een harde reset.
(hoewel sommige SSD's daar wel tegen kunnen, die hebben "powerloss protection" dmv een condensator)

Een ander probleem kan de hoge temperatuur in de behuizing zijn. Het moet niet te heet worden daarbinnen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:43
2.5" of M.2?
Er zijn veel externe behuizingen voor elk type SSD variërend van enkele euro's tot tientallen euro's.

[ Voor 81% gewijzigd door Zatara op 16-06-2024 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Deze behuizing. Sata.
Ik heb vaker gehoord dat SSD's niet van power loss houden, maar dat zou dan voornamelijk zijn tijdens het schrijven. Ik ging er van uit dat zo'n windows installatie image alleen maar gelezen werd.... Ik ga sowieso voorzichtiger zijn met resetten, maar een reset kan je toch nooit helemaal voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:43
Ik gebruik deze (Sporadisch. Voor die paar keer dat ik Windows heb gekloond of terug heb moeten zetten.
Resetten was nog niet nodig tot nu toe. Een nieuwe installatie doe ik vanaf een USB stick.

https://www.amazon.nl/SAB...el%2Caps%2C88&sr=8-9&th=1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuEPqGxCTvENWvoRt-U1fErGtJ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iD9JDIirqJGkXRXkeyTJFJ99.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• necessaryevil
Dan ga ik mogelijk ook voor die. Ik vraag me dan nog steeds af waarom een SSD tijdens het lezen kapot gaat. Of zou er ook geschreven worden naar het installatiemedium?

[ Voor 21% gewijzigd door necessaryevil op 26-06-2024 09:33 ]

Pagina: 1