Advies: mantel vloerverwarmingsslang is afgebrokkeld

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje02
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo,

Bij het renoveren van de woonkamer is de plintradiator afgebouwd en wordt gespoten.
Ik had al eerder gezien dat de mantel van de vloerverwarmingsslang afbrokkelt.
De slang is in de vloer gestort destijds, vervangen gaat niet.
De installateur (is niet degene die het destijds heeft geplaatst) heeft er geen ervaring mee en heeft het niet eerder gezien.
Weet iemand wat hier wijsheid is?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSQ1i2Ag7ZSBWjqhNiKyXPYABgc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Web4iesDNi13ypCTMUwFfGQA.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Welk merk is het?
Kan je een foto maken waar die slang zit aangesloten?
En heeft de andere slang op je radiator hetzelfde?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-09 14:22
De mantel van de meerlagenbuis heeft bij de meeste oudere merken een voornamelijk beschermende functie, bijv. corrosie. De aluminium kern vangt de druk al op.

Bij modernere varianten, bijv. Upunor zit er een (blauwe) laag tussen die bedoeld is om uitzetten en krimpen van de buis in gegoten vloeren en muren op te vangen.

Ik kan me wel voorstellen dat het aanbrengen van nieuwe koppelingen, knel of pers, e.d. wel wat lastiger wordt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:25
Edje02 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:33:

De slang is in de vloer gestort destijds, vervangen gaat niet.
Jawel maar dat is moeilijk en levert veel extra werk en kosten op.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje02
Bedankt voor de 1e reacties. Kan het zijn dat het Unipipe is van Unicor? Zie ik op de oude facturen staan (wie wat bewaart heeft wat). Hierbij nog een foto van de koppeling en ook diezelfde slangen op de vloerverwarming.
De andere slang heeft het niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1Gu388pks3w1yKeRBnzusw_l30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WtLG9vOAbqt9tJfHxElYRHwZ.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door Edje02 op 16-06-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRNeMC-0j7VhgBleZnDTxMPN5xc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Ns2TL9vQmEgQlnYsCsUFhkE.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Dan is het uponor, van de oude leidingen is bekend dat de lagen wel eens loslaten.
Lekt het niet dan goed in de gaten houden.
Check wel even de ketel instellingen, wordt de temperatuur niet te hoog?

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje02
Ik neem aan dat er een knelkoppeling is die er in zit? Heeft de knelkoppeling de mantel nodig? En is corrosie een risico? VV staat op 40 graden max. wat denk ik normaal is.
Pagina: 1