Ik ben bezig met het omzetten van mijn Domoticz installatie naar Home Assistant.
Het is een steile leercurve. Een van de dingen waar ik tegenaanloop is het gasverbruik uitlezen uit mijn ESP8266.
Ik heb een kant en klare module gekocht via ESPThingies, en deze werkt al jaren out of the box via Domoticz.
Echter het omzetten naar HA lukt maar deels. Ik zie alle EL data, maar ik zie geen gas data.
/f/image/PsXtgcrQdJaba8rv2NLVyD53.png?f=fotoalbum_large)
In HA zie ik echter:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cnxZbyUxWp42sHdKz7WLTN5L.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pKUNeQxz2942PKpkbOBI1dF9.png?f=user_large)
Snippet van de yaml file:
Deze yaml file heb ik i gehaald bij ESP thingies zelf.
Iemand een idee, want ik heb echt geen idee waar ik dit moet zoeken.
Het is een steile leercurve. Een van de dingen waar ik tegenaanloop is het gasverbruik uitlezen uit mijn ESP8266.
Ik heb een kant en klare module gekocht via ESPThingies, en deze werkt al jaren out of the box via Domoticz.
Echter het omzetten naar HA lukt maar deels. Ik zie alle EL data, maar ik zie geen gas data.
In HA zie ik echter:
:fill(white):strip_exif()/f/image/cnxZbyUxWp42sHdKz7WLTN5L.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/pKUNeQxz2942PKpkbOBI1dF9.png?f=user_large)
Snippet van de yaml file:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| - name: P1 Gas Usage unique_id: 'sensor.p1_gas_usage' device_class: gas state_class: total_increasing unit_of_measurement: 'm³' state_topic: "sensors/power/p1meter/gas_meter_m3" value_template: "{{ value|float / 1000 }}" |
Deze yaml file heb ik i gehaald bij ESP thingies zelf.
Iemand een idee, want ik heb echt geen idee waar ik dit moet zoeken.
[ Voor 0% gewijzigd door Septillion op 16-06-2024 19:55 . Reden: yaml + spatie fix ]
Page intentionally left blank.