Tweede account verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limoengras
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 17-06-2024
Mijn vraag
In een poging een bestand van een reserve-kopie terug te halen, is er een tweede account op mijn Macbook Pro (High Sierra) gemaakt, u begrijpt dat ik onaangenaam verrast was.

Mijn vraag is: hoe krijg ik dat account verwijderd? Ik heb "Gebruikers en groepen" bekeken maar het lukt me daar niet. Misschien doe ik iets fout / zie ik iets over het hoofd... (Ik snap vaak de Apple-taal niet.)

Beste antwoord (via Limoengras op 17-06-2024 03:54)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Limoengras let erop dat dat wisselen van account wat anders is dan uitloggen. Eventueel kan je een reboot doen, dan zou ie wel uitgelogd moeten zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
Lokaal account? Apple Account? Wat voor account?

Heb je bij gebruikers en groepen op het slotje geklikt in wijziging mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limoengras
Ik vermoed een lokaal account (die term begrijp ik trouwens niet echt).

Ja ik heb op het slotje geklikt maar dat bracht me niet verder.

Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met welk account ben je ingelogd? Je kunt namelijk niet met het tweede account ingelogd zijn en die proberen te verwijderen. Je kunt wel met het eerste account inloggen en dan het tweede verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limoengras
Ik ben met mijn oorspronkelijke account ingelogd. (Ik kan wisselen van account door op mijn naam in de 'bovenbalk' te klikken, dan kan ik kiezen.)
Ingelogd met mijn account en het slotje bij gebruikers en groepen open zie ik het te verwijderen account grijs, inactief, onbenaderbaar dus.
Syple, jij zegt dat ik het kan verwijderen, maar hoe dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:45
High Sierra is al wat ouder. Als voorbeeld 1 OS nieuwer gebruikt die ik nog had staan ergens.
Je zorgt ervoor dat het te verwijderen account uitgelogd is. Daarna in je hoofdaccount klik je op dat account en daarna op het - teken onderin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7wO6Y7ngJ4_tAIkmw_0kUY2nGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/giV3arnPBdTlBkkU3OSHUvDS.png?f=fotoalbum_large

Daarna kun je kiezen voor daadwerkelijk verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Limoengras let erop dat dat wisselen van account wat anders is dan uitloggen. Eventueel kan je een reboot doen, dan zou ie wel uitgelogd moeten zijn.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limoengras
Ja! Ik ben gaan uitloggen. Toen kon ik in 'Gebruikers en groepen" het account verwijderen.
Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limoengras
Mijn vraag is dus opgelost. Moet ik dat ergens vermelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Limoengras schreef op maandag 17 juni 2024 @ 04:04:
Mijn vraag is dus opgelost. Moet ik dat ergens vermelden?
nee, dit was het. Veel plezier zonder je tweede account.

Pagina: 1