Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikP
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-06-2024
Mijn vraag
Hoe kan ik de backup in GoogleDrive voor WhatsApp-chats instellen?..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Fairphone 4 met Android 13, WhatsApp, Google Drive

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het lukt mij niet om een back-up voor mijn WhatsApp-chats in te stellen:
- Ik volg de voorgeschreven procedure: WhatsApp op mijn telefoon openen => via het pop-upmenu instellingen kiezen => klikken op ‘Chats’ => klikken op ‘back-up van chats’ => ‘Google-account’ aanklikken => identiteit verifiëren met vingerscan => Google-account invullen;
- Als ik mijn Google-account invul krijg ik de melding (in rode letters) ‘Dit account bestaat al op uw apparaat’. Ik kom niet verder. Het account op zich is correct; ik kan ook gewoon in Google Drive.
- Ik volg de procedure beschreven bij deze foutmelding op de de pagina in het WhatsApp Helpcentrum https://faq.whatsapp.com/...arch&cms_platform=android, maar dat helpt niet; de melding blijft.
- Ik heb zoals aanbevolen de toestemmingsinstellingen voor WhatsApp en Google Drive gecontroleerd en maximaal toegekend: helpt niet. In plaats van je Google-account kun je ook je telefoonnummer invoeren. Maar dan krijg ik dezelfde melding: ‘Dit account bestaat al op uw apparaat’.
- Ik heb het WhatsApp-account op mijn telefoon meermaals verwijderd en weer geïnstalleerd, WhatsApp zelf verwijderd en weer geïnstalleerd, daarna de telefoon steeds weer opnieuw opgestart; de foutmelding blijft.
- Wat ook vreemd is: als ik een van mijn andere emailadressen invoer ( is dus geen Google-account ) krijg ik dezelfde foutmelding.
Ik ben over dit onderwerp al uitvoerig met WhatsApp Support in discussie geweest maar ik krijg steeds standaard antwoorden of onzinnige suggesties. Ze gaan niet in op de foutmelding.
Ik ben door al die manipulaties helaas al mijn WhatsApp-berichten kwijtgeraakt. Daar is natuurlijk niets meer aan te doen. Daarom wil ik graag dat de back-up werkt!
Kunnen jullie mij helpen?
..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Ik heb het WhatsApp-account op mijn telefoon meermaals verwijderd en weer geïnstalleerd, WhatsApp zelf verwijderd en weer geïnstalleerd,
Kan mij voorstellen dat indien je app alleen maar verwijderd er nog op je telefoon data/cache blijft staan. Misschien eens proberen om voor je de Whatsapp verwijderd, data en cache te verwijderen en dan pas de app

[ Voor 37% gewijzigd door RCBL op 16-06-2024 12:19 ]