Vaatwasser die past boven lade?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes74
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-03 12:55
Hoi, wie kan mij raad geven
Ik heb een nieuwe vaatwasser nodig.
Onder de huidige ingebouwde vaatwasser zit een lade. Zie foto's. (De oude vaatwasser steekt op de foto iets uit, omdat hij al losgekoppeld is. Toen hij nog werkte was hij onzichtbaar als de deur dicht zat.)

Ik had gezocht naar een in de nis passende vaatwasser. Ik wilde deze bestellen: uitvoering: Bosch SMV6YCX00E
Maar toen ik deze foto zag: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7A-r1-J5lsQxSUvb6YkuCVHuPQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cwk4fiD35bvZKdLi1fDmBtM9.png?f=user_large
realiseerde ik mij dat de vaatwasser bij mij niet uit de kast / nis steekt, en vraag ik mij af of deze dus geschikt is voor mijn situatie. Bij mij kan die projectie niet zichtbaar zijn omdat hij echt in de kast komt te staan.
Ik heb een volledig geïntegreerde vaatwasser nodig bij mijn weten.

Ik heb dus 3 vragen:
-Past een 'normale' volledig geïntegreerde vaatwasser ook gewoon boven een lade? Normaal zit er natuurlijk alleen een plint onder.
-Is een vaatwasser met projectie op de vloer ook geschikt om ín een kast geplaatst worden? En is dit logisch, of zijn daar andersoortige vaatwassers geschikt voor?
-Het huidige paneel wordt op de nieuwe vaatwasser gemonteerd, maar zal dit dan wel 'passen' met de lade eronder? De lade steekt natuurlijk verder uit dan als er alleen een plint onder zit.

Ik kom er zelf even niet uit. Ik dacht: "ik bestel gewoon een nieuwe" maar ineens vraag ik mij af of dat zomaar kan met deze situatie.

Bedankt hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jawQ0M1knNPY1OJXg57p5Ogkt-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4DmktmoWsrl7R82Z1pjRibNh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VKwRV7tvhMSyFOOUmLwXx3vVD7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A2qvIE62ZO2iSatD7RggyyDd.jpg?f=fotoalbum_large

Schopje naar HHW

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 18-06-2024 09:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik denk dat er bij de ontwikkeling van die vaatwassers geen rekening mee is gehouden dat er een meubelpaneel in hetzelfde vlak zit, maar enkel met een - niet te hoge - plint, die verder naar achteren ligt.
Ik weet dat de twee keer dat ik een nieuwe vaatwasser kocht het nog best passen en meten was om te zorgen dat de klep netjes scharnierde zonder de plint te raken.
Ik denk dat je met deze situatie echt zult moeten gaan passen en meten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:23
Nee, een gewone gaat nietzo maar passen. Zoek op varioscharnier bij Bosch of Siemens, degene die je had uitgezocht heeft dat niet.

YouTube: Animatievideo met uitleg over het VarioScharnier dat Bosch vaatwasse...

[ Voor 103% gewijzigd door guido66 op 16-06-2024 12:36 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
guido66 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:24:
Nee, een gewone gaat nietzo maar passen. Zoek op varioscharnier bij Bosch of Siemens, degene die je had uitgezocht heeft dat niet.

YouTube: Animatievideo met uitleg over het VarioScharnier dat Bosch vaatwasse...
Kan wel maar hoeft niet perse,vario scharnier. ( is ook gevoeliger voor stuk gaan van de bevestiging).
Als de nis 82 a 83 cm is past er ook een normale vaatwasser in.
Die zit er voor wat ik op foto zie nu ook in.
De schuine bovenzijde van het lade front dient er voor dat de vaatwasdeur gewoon open kan.
Lampje aan onderzijde , nee die zie je nagenoeg niet in deze situatie.
Er zijn vaatwassers van ( siemens Nef Bosch )die boven aan de zijkant eeen led lampje hebben , dan zie je licht tussen de naad.
Wel belangrijk om de inbouw hoogte te meten. en die maat vaatwasser te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes74
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Die Vario scharnier is een goed idee. Hopelijk lukt het echter zoals @ouwefreaker zegt. Volgens mij moet deze vaatwasser er inderdaad gewoon in passen.
Of er een lampje zichtbaar is maakt mij niet uit overigens.
Als het verder geen nadelen heeft als er een 'normale' vaatwasser in deze kast geplaatst wordt is het goed.
Dank voor zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Varioscharnier/FrontFit/AEG is onzin hier.
Het lampje is ook niet belangrijk.

Als je zeker wil weten dat het past koop je een Miele.
Die zijn beter ontworpen voor jouw situatie.
De onderbak heeft namelijk meer ruimte om je deurpaneel er in te laten verdwijnen (bij vario/ff/aeg wordt je bedieningspaneel lastiger bereikbaar door je blindgreep constructie).
Wel goed de Miele installatiehandleiding lezen, de montage van het paneel is niet voor de Ikea doe-het-zelver (wel makkelijker dan vario).

Welk merk heb je nu? Is geen bosch/siemens namelijk, want een Bosch/Siemens gaat waarschijnlijk niet passen (afhankelijk van paneelhoogte).

[ Voor 91% gewijzigd door DJMaze op 16-06-2024 19:46 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:23
Kijk dat is ook handig om te weten. 3 jaar geleden een nieuwe Bosch in mijn keuken geplaatst en wegens schaarste was er toen weinig keus, in elk geval niks met varioscharnier. Heb met mijn min of meer standaard plint ook ruzie gehad, omdat mijn deurpaneel veel te ver naar binnen kwam. Ik heb toen de vaatwasser wat lager moeten zetten en onder het werkblad uitgevuld om het paneel wat hoger tov de vaatwasser te krijgen.

Mogelijk had ik met een Miele die complicaties dan niet gehad?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
DJMaze schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:10:
Varioscharnier/FrontFit/AEG is onzin hier.
Het lampje is ook niet belangrijk.

Als je zeker wil weten dat het past koop je een Miele.
Die zijn beter ontworpen voor jouw situatie.
De onderbak heeft namelijk meer ruimte om je deurpaneel er in te laten verdwijnen (bij vario/ff/aeg wordt je bedieningspaneel lastiger bereikbaar door je blindgreep constructie).
Wel goed de Miele installatiehandleiding lezen, de montage van het paneel is niet voor de Ikea doe-het-zelver (wel makkelijker dan vario).

Welk merk heb je nu? Is geen bosch/siemens namelijk, want een Bosch/Siemens gaat waarschijnlijk niet passen (afhankelijk van paneelhoogte).
Past wel.
Als de onderkant van de stalen deur van de vaatwasser niet hoger zit dan 7 cm , past er gewoon een siemens bosch of nef in.
Deze opstelling wordt af fabriek standaard gemaakt , en niet voor een bepaald type vaatwasser.
Fabrieken doen standaard dingen en gaan echt hun machine`s niet aanpassen voor of miele of ander merk.
Maar je hebt wel gelijk met dat miele een onderkant heeft die verder terug zit, daar heb je zeker gelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@ouwefreaker & @guido66 max paneelhoogte Bosch is 72,5cm, Miele 77cm.
Vandaar dat ik het meld.

En bij TS constructie past het niet altijd (net als dat Ikea 80cm panelen heeft).

Dus bij @guido66 was een sleepdeur of Miele ook een oplossing geweest.

Alles hangt af van de paneelhoogte.

Als installateur ga ik gerust wel eens met ongedane zaken terug naar het magazijn omdat de klant de verkeerde vaatwasser kocht vanwege het paneel probleem of een nis die niet diep/hoog genoeg is.

[ Voor 83% gewijzigd door DJMaze op 16-06-2024 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
DJMaze schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:56:
@ouwefreaker max paneelhoogte Bosch is 72,5cm, Miele 77cm.
Vandaar dat ik het meld.

En bij TS constructie past het niet altijd (net als dat Ikea 80cm panelen heeft).
Dan praat je wel over een xxl, en die past niet zomaar overal in.
Zeker met dit soort situatie`s.
Daarom heb ik ook vermeld, meet de nis hoogte.
Miele is 845 hoog en siemens of bosch 825 hoog, dat kan net zijn dat het niet past.
Maar goed , heb geen zin in welles nietes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
805mm. Heb je een typfoutje gemaakt?
De Miele XXL is inderdaad 845, met max paneel 810

Zie installatiehandleiding Miele G 7460 SCVi 😉
https://www.dewitgoedoutl...PWltYWdl.png?type=catalog
Je ziet dat een Miele wel een flinke nis diepte nodig heeft (57cm, en bij Bosch maar 55cm).

[ Voor 67% gewijzigd door DJMaze op 16-06-2024 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jes74
Fijn de berichten te lezen, dank allen.

@DJMaze er zit nu een Smeg in.
De paneehoogte is: 70.3 cm, zie foto. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-wGn5EZ8xZRvvM1ZZvXrs-KOZpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDJBORfPrX3zKX4bo0FXDlaJ.jpg?f=fotoalbum_large
@DJMaze je zegt ook ergens:
"max paneelhoogte Bosch is 72,5cm, Miele 77cm.
Vandaar dat ik het meld" >> Dus mijn paneel zou moeten passen op deze Bosch, begrijp ik je goed?

@DJMaze @ouwefreaker De maten van de nis zijn:
Hoogte 83
Diepte vd nis 58
Breedte 60

Ik begin te denken dat er zowel Bosch, Siemens en Miele in kan, denken jullie dat ook nu?
Ik begrijp van jullie dat de onderkant vd Miele wat verder naar achter zit dan bij de andere 2 merken. Zo zit het paneel nu (foto), dan maakt het denk ik niet uit of de onderkant verder naar achter zit?>>>
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I1xVXSl24A5_37nuYDOdUsQF4j0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kIC5ndv8Dek2d2JSloAoNA4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Jes74 je meet het paneel verkeerd.
Je moet bovenkant nis/machine tot onderaan paneel meten.
Je komt dan ongeveer op 685mm uit.

Met dat gegeven (en alle andere) kan je een normale Bosch/Siemens/etc. er prima in plaatsen.

[ Voor 4% gewijzigd door DJMaze op 17-06-2024 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes74
@DJMaze echt bedankt voor je informatie. Er zal dus geen probleem moeten ontstaan bij installatie.
Dan durf ik de Bosch die ik graag wil gewoon te bestellen!
Bedankt, ook de anderen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

https://manuals.coolblue....ishoogte-815---875-cm.pdf pagina 36. Lampje kan gewoon uit :)

[ Voor 107% gewijzigd door The Eagle op 18-06-2024 10:52 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes74
@The Eagle super, daar was ik al benieuwd naar, of dat kon. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of je leest het boekje even :+

Protip: check even de hardheid van je lokale drinkwater op https://www.waterhardheid...terhardheden-in-nederland

Kun je de machine op instellen, dit ivm verbruik zout :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jes74
Gelukkig deed jij dat al voor mij, echt aardig zeg :-)
Goede tip, dank je wel.
Pagina: 1