Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 16-05 16:51
Goedendag allen,

Momenteel zijn wij bezig met ons draagzak waarbij de prototype in productie is gegaan bij de producent. Wij zijn alleen opzoek naar een package (doos) bedrijf om ons draagzak straks te kunnen verpakken. Liefst kiezen wij voor duurzaam en kleurrijke doos. Gezien wij startup zijn kunnen wij nu maximaal 100 125 dozen bestellen. De prijzen zijn enorm alleen voor ons moet het rendabel zijn. Heeft iemand tips waar ik een goed packaging bedrijf kan benaderen met normale prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KvanG
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-07-2024
Kun je wat meer informatie geven? Afmetingen van de doos etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:22
Gaat het alleen om de dozen te bestellen of ook om het verpakken zelf?
In het eerste geval: dozen kan je overal bestellen;
In het tweede geval: misschien kan een vestiging van de sociale werkvoorziening je daarbij helpen. Deze zijn gericht op kleinschalige arbeidsprojecten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Je zou eens bij DS Smith kunnen vragen of ze wat voor je kunnen betekenen. Die maken verpakkingen voor een heleboel grote merken, ken ze van naam omdat een klant van me de bedrukte dozen daar bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
KvanG schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:57:
Kun je wat meer informatie geven? Afmetingen van de doos etc?
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:07:
Gaat het alleen om de dozen te bestellen of ook om het verpakken zelf?
In het eerste geval: dozen kan je overal bestellen;
In het tweede geval: misschien kan een vestiging van de sociale werkvoorziening je daarbij helpen. Deze zijn gericht op kleinschalige arbeidsprojecten.
_JGC_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:08:
Je zou eens bij DS Smith kunnen vragen of ze wat voor je kunnen betekenen. Die maken verpakkingen voor een heleboel grote merken, ken ze van naam omdat een klant van me de bedrukte dozen daar bestelt.
Het zijn dozen 28cm breedte 28 cm lengte 13 cm hoogte. De draagzak weegt +-1kilo liefst hebben wij een vouwdoos Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vcd8omX_L8wyTsBIRYL0eSnaQas=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0d5oVJuHOkCtNffnQ88QIgah.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

We zijn ook opzoek naar een marketing agency.

[ Voor 8% gewijzigd door Routepr0bleem op 15-06-2024 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:39
LC Packaging uit Waddinxveen kan je ook wel helpen vermoed ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:25

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Routepr0bleem schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:54:
Liefst kiezen wij voor duurzaam en kleurrijke doos.
Karton met inkt lijkt mij minder duurzaam dan normaal karton?
Voor een kleine batch lijkt het mij überhaupt niet interessant voor een leverancier van dozen om het te gaan beprinten.

Dan zijn ze langer bezig met op/neer sturen van bestanden/ontwerp dan dat het kost om die dozen te snijden. Vandaar de hoge prijzen per stuk (maar als je er 5.000 tegelijk besteld is de prijs per stuk voor beprinte dozen een stuk lager.

Heeft het voor je product écht zoveel toegevoegde waarde?

Je krijgt de dozen plat aangeleverd en kunt ze daarna zelf vouwen.

Of zoals hierboven, zoek je een partij die ook het verpakken/verzenden doet?
Ook dat lijkt mij voor een kleine batch niet de moeite waard.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:06
Gewoon een simpele kartonnen doos met daarop eventueel voor de leuk een A3 of A4 in kleur geplakt met een afbeelding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit. Voor een eerste batch zou ik gaan kijken of het product loopt. Dozen laten printen is meteen een aardige investering, zeker met deze aantallen.

Ga je stickers plakken op de 4 zijkanten dan ben je een stuk flexibeler en minder geld kwijt. Biedenden kun je de klanten vragen wat ze van het idee vinden en of ze de verpakking aantrekkelijk vinden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:31
Eska in hoogezand zou je ook kunnen benaderen.
Die draaien ook echt de productie in NL.
Weet alleen niet wat minimale afname is.

https://eska.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Je zou het ook net anders kunnen doen:

Katoenen/linnen tas laten maken/bedrukken en daar je product in stoppen. Dan is de verpakking later ook nog bruikbaar als boodschappentas.

Boxo gebruiken om de boel te verzenden (herbruikbare verzendverpakkingen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De Cheetah
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-05 00:07
My 2 cents: ik kreeg toevallig van de week een bestelde jas aangeleverd in een kartonnen zak ipv doos. Vanuit duurzaamheid/ materiaal gebruik een sterke ontwikkeling, mocht dat een overweging voor jullie zijn.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:00

Thompson

Beeromaniac

Ik rijd bijna dagelijks langs dit bedrijf; Karpack die doen van alles in die sector.
Maar zoals hier al eerder aangegeven, voor die aantallen is dat nou eenmaal gewoon duur. Je bent waarschijnlijk beter af met een standaard doos en die zelf beplakken. Als het om een startup met kleine volumes maar een goed/interessant product dan begrijpt je clientèle dat wel.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05 06:56
JukeboxBill schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 22:07:

DjVe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:16:
Je zou het ook net anders kunnen doen:

Katoenen/linnen tas laten maken/bedrukken en daar je product in stoppen. Dan is de verpakking later ook nog bruikbaar als boodschappentas.

Boxo gebruiken om de boel te verzenden (herbruikbare verzendverpakkingen).
Wat geinig, wij hebben in het verleden precies deze twee ideeën samengevoegd. De sociale werkplaats heeft geholpen met een leuk ontwerp (of eigenlijk meerdere ontwerpen). Die zijn gedrukt op een linnen tas en samen met een begeleidende 'brief/folder/advertentie' ging dat in een niks zeggende doos naar de klant.

Dus mensen kochten een product en kregen er een linnen tas 'bij' die bedrukt was met een plaatje gemaakt door de sociale werkplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-05 14:07
Je geeft niet aan of je het product in een fysieke winkel wil verkopen of online. Dat lijkt mij wel uit te maken.
Maar ik denk dat in beide gevallen het uiterlijk van de doos minder relevant is dan de functionaliteit. En ben je met een standaard kartonnen doos plus een mooi/kleurrijk A4 label volgens mij prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:55
Ik mis inderdaad ook wat info, maar als je in dit stadium zit zou ik persoonlijk eerst kijken hoe het loopt en of het aanslaat. Opslag , inpakken, verzenden vanuit huis of een kleine hal/box.

Daarna eens aankloppen bij een e-logistics / fulfilment bedrijf die zowel opslag, orders gereedmaken, verzending voor jou kan doen.
Die bedrijven hebben door massa ook lagere prijzen voor dozen en opvulmateriaal en soms ook voor verzending gunstigere tarieven.
En je wordt voorlopig ontzorgd in gereedmaken orders, ontvangen retouren, etc. Alles via een goed werkend warehouse management systeem.

Wij doen dit zelf in Twente.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
pentaw1nz schreef op zondag 16 juni 2024 @ 10:58:
Ik mis inderdaad ook wat info, maar als je in dit stadium zit zou ik persoonlijk eerst kijken hoe het loopt en of het aanslaat. Opslag , inpakken, verzenden vanuit huis of een kleine hal/box.

Daarna eens aankloppen bij een e-logistics / fulfilment bedrijf die zowel opslag, orders gereedmaken, verzending voor jou kan doen.
Die bedrijven hebben door massa ook lagere prijzen voor dozen en opvulmateriaal en soms ook voor verzending gunstigere tarieven.
En je wordt voorlopig ontzorgd in gereedmaken orders, ontvangen retouren, etc. Alles via een goed werkend warehouse management systeem.

Wij doen dit zelf in Twente.
Wij hebben nu ene kleine opslag gehuurd. In het begij is het dus zelf inpakken en verzenden. De idee met linnen tas lijkt mij erg leuk ene kant is het ook nog is een promotie als je rondloop met zo een tas. Ene zijd denken we ook gewoon aan een bruide doos met wat zwarte letters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:57
Accretion schreef op zondag 16 juni 2024 @ 07:02:
[...]

Karton met inkt lijkt mij minder duurzaam dan normaal karton?
Voor een kleine batch lijkt het mij überhaupt niet interessant voor een leverancier van dozen om het te gaan beprinten.

Dan zijn ze langer bezig met op/neer sturen van bestanden/ontwerp dan dat het kost om die dozen te snijden. Vandaar de hoge prijzen per stuk (maar als je er 5.000 tegelijk besteld is de prijs per stuk voor beprinte dozen een stuk lager.

Heeft het voor je product écht zoveel toegevoegde waarde?

Je krijgt de dozen plat aangeleverd en kunt ze daarna zelf vouwen.

Of zoals hierboven, zoek je een partij die ook het verpakken/verzenden doet?
Ook dat lijkt mij voor een kleine batch niet de moeite waard.
Of zo'n papieren sleeve er nog omheen, dat kan er ook sjiek uitzien.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://images.ctfassets.net/cma41nsiygxr/4tY7ss4N9ofv0PYYAPSsmS/d3d36119feed64c929a7f972e420dfe6/banner1_box-sleeves_d.jpg?fm=avif&w=670

Zit zelf totaal niet in packaging dus geen idee of en zo ja hoeveel goedkoper dit zou kunnen zijn dan een beprinte doos. Maar voor een kleine batch zou je dit zelf ook nog prima kunnen DIYen als je al een goede printer hebt. In kleine batch laten drukken bij een goede copyshop op mooi dik papier en dan zelf bij inpakken het papier in een tube vouwen / lijmen. Een jig om het papier steeds op de goede plekken te vouwen is zo gemaakt. Dan heb je ook niks met packagingbedrijven nodig, kan gewoon naar elke passende derde drukker.

[ Voor 14% gewijzigd door !GN!T!ON op 16-06-2024 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 13:22
<knip> Werving is niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 16-06-2024 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
!GN!T!ON schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Of zo'n papieren sleeve er nog omheen, dat kan er ook sjiek uitzien.

Zoiets:
[Afbeelding]

Zo iets zitten wij ook nu te denken. Heb je een link waar je dit vandaan heb? Ik vind de linnen tas ook super alleen heb nu onze designer een bericht gedaan.

Zit zelf totaal niet in packaging dus geen idee of en zo ja hoeveel goedkoper dit zou kunnen zijn dan een beprinte doos. Maar voor een kleine batch zou je dit zelf ook nog prima kunnen DIYen als je al een goede printer hebt. In kleine batch laten drukken bij een goede copyshop op mooi dik papier en dan zelf bij inpakken het papier in een tube vouwen / lijmen. Een jig om het papier steeds op de goede plekken te vouwen is zo gemaakt. Dan heb je ook niks met packagingbedrijven nodig, kan gewoon naar elke passende derde drukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:55

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gezien het commerciële karakter van de vraag, en de beperkte eigen inzet gaat dit topic op slot.

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.