Raamrubber VW Golf Plus 2008 artikelnummer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Betreft de rubber rand die om het glas van het open dak zit (VW Golf Plus 2008). Het is een rubber rand met vilt aan de buitenkant, maar na 16 jaar is het rubber hard geworden en het vilt aardig vergaan. Als gevolg lekt er te veel water door de kieren. Ik wil er dus een nieuw rubber opzetten, maar kan op internet geen artikelnummer vinden.
Als iemand het artikelnummer weet, zou ik dat graag horen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHZSlQtUMi9RUSP8jJ3hl7tGLII=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UggeRWlbbCkOA0juIed0ORhe.png?f=fotoalbum_large

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Beste antwoord (via Microkid op 15-06-2024 15:34)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li54mpZXeD2bOAzpTbJ5FbDKzY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWugSgxMYUqOKWfwiXcGPMBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKmUlM1V1sdva72r8fdQSX5A6P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuIE86UvJl4KrhWOYY2vHrIX.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt te zijn dat hij via vag alleen als combo is te krijgen met glas.
Aliexpress lijkt ze los te hebben, geen garantie voor pasform

@Microkid 8D0877297. Als je dit nummer in Google stopt komt er ook ebay en Amazon uit (in mijn geval Amazon es)

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 15-06-2024 15:23 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41
Microkid schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:55:
Betreft de rubber rand die om het glas van het open dak zit (VW Golf Plus 2008). Het is een rubber rand met vilt aan de buitenkant, maar na 16 jaar is het rubber hard geworden en het vilt aardig vergaan. Als gevolg lekt er te veel water door de kieren. Ik wil er dus een nieuw rubber opzetten, maar kan op internet geen artikelnummer vinden.
Als iemand het artikelnummer weet, zou ik dat graag horen.

[Afbeelding]
Zonder kenteken of chassisnummer kan het zijn dat je in deze range van bouwjaren een aantal (of zelfs veel) onderdeelnummers naar voren krijgt en het dus nog steeds niet weet.
Waarom bel je niet even een VW dealer, even vragen naar het magazijn. Als je dan het kenteken / Chassisnummer geeft hebben ze waarschijnlijk binnen 5 minuten een onderdeelnummer (en evt. prijs) voor je.

Verder hoop ik dat ie los leverbaar is, bij een aantal merken komt het rubber niet los maar compleet met glazen panelen.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptielenbrein
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03:54
Vaak als je de Volkswagen dealer belt en de vraag daar stelt helpen ze je wel is mijn mening. Moet je om de onderdelenlijn vragen. Houdt wel je chassisnummer bij de hand want die hebben ze nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Microkid schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 13:55:
Ik wil er dus een nieuw rubber opzetten, maar kan op internet geen artikelnummer vinden.
Wat bedoel je hier precies? “De google” of heb je op kenteken gezocht op bijv. Winparts.nl?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Li54mpZXeD2bOAzpTbJ5FbDKzY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yWugSgxMYUqOKWfwiXcGPMBs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKmUlM1V1sdva72r8fdQSX5A6P4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuIE86UvJl4KrhWOYY2vHrIX.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt te zijn dat hij via vag alleen als combo is te krijgen met glas.
Aliexpress lijkt ze los te hebben, geen garantie voor pasform

@Microkid 8D0877297. Als je dit nummer in Google stopt komt er ook ebay en Amazon uit (in mijn geval Amazon es)

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 15-06-2024 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nooit bij Ali bestellen dit soort onderdelen waarbij de pasvorm perfect moet zijn.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@jack zomer

@Microkid

155 euro via vagpro, is dat dan mét glas?

https://www.vagpro.nl/product/schuifdakafdichting-8d0877297/

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 15-06-2024 17:46 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Vag is bij mij dealer. En daar lijkt het een combo te zijn hoe dom het klinkt. Niet het domste wat ik heb gezien van de dealer en hun nummers. Maar zeker niet logisch..

En nee die op vagpro is alleen de afdichting.

En @ ts. Kijk meteen even je afwatering slangen na als je daar toch mee bezig bent. Je hebt er 4. 2 door de astijlen en 2 door d cstijlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Dank allen. Op basis van 8D0877297 hebben we een vervangend rubber besteld. De afwateringslangen hebben we ook nagekeken. Die aan de voorkant zijn (nu) schoon, ik heb ook nog een raggertje besteld om ze eens goed schoon te maken. Die aan de achterkant maken we dan ook schoon.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1