Toon posts:

groovebox yamaha rm-1x

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb veel dingen over deze groovebox gehoord... maar wat kan ik er nou precies mee?

Kan ikk bijvoorbeeld (heel belangrijk) de geluiden die erin zitten helemaal vervormen, zodat ik eigenlijk mijn eigen geluiden maak?

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Simpel antwoord, ja, dat kan. Het is gewoon een ROMpler, zoals een Yamaha CS1x, Roland JV1010 en vele, vele anderen.

Zie http://www.yamahasynth.com/

Ik heb er overigens één in de aanbieding wegens overcompleet. Nieuwstaat, alleen thuis gebruikt.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Heeft een 1010 dan ook een sequencer aan boord? Dat heeft die Yamaha rm1x wel namelijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• GREENSKiN
Neej. Ik had het over de synthesizer die aan boord is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij kun je niet je eigen samples erin laden, wel zitten er 700 samples in die je vervolgens door een synth kunt halen.

Weet het niet zeker, though..

Vind het trouwens wel een beetje Roland na-aap eerlijkgezegd :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:38

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Het is ook meer een sequencer met controllerknoppies enzo die fancier gemaakt is met een klankbron.

Ik heb er ook naar gekeken, maar voornamelijk naar de sequencemogelijkheden. Maar goed, ik doe nu voornamelijk thuis studio-achtig sequencen. Als ik ooit nog es live met dat soort zooi ga, dan is zo'n bak reuze handig! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• GREENSKiN
Nee, je kan er geen samples inladen.
Het is een pattern-sequencer met een geluidsmodule erin. De geluidsmodule is best goed vind ik, in z'n prijsklasse. Drums zijn erg goed, en de analoge-synth imitaties ook (voor een ROMpler, natuurlijk). Standaard bread 'n butter geluiden zijn weer minder.
Pagina: 1