Bij onze nieuwbouw hebben we de mogelijkheid om per raam voor een kleine meerprijs een aansluiting te laten maken voor zonwering. Het betreft daarbij een aansluiting op constante stroom die aangesloten wordt op de dichtstbijzijnde centraaldoos. Dit betekent dus dat ik deze niet vanuit de MK kan schakelen en er ook geen schakelaar op de muur komt. Het is bedoeld voor gemotoriseerde zonwering met afstandsbediening. Hieronder een foto van hoe het er uit komt te zien, die heb ik opgevraagd bij de aannemer.
/f/image/d9GMQsUAeNHnqTw0XbfGFUny.png?f=fotoalbum_large)
Nu gruwel ik natuurlijk van het idee om in elke ruimte een afstandsbediening te moeten neerleggen, dat is terug in de tijd. Liever zou ik deze integreren binnen Home Assistant met Zigbee en slim schakelen op welke manier dan ook. Welke mogelijkheden zien jullie nog gezien de wijze van aansluiting ?
/f/image/d9GMQsUAeNHnqTw0XbfGFUny.png?f=fotoalbum_large)
Nu gruwel ik natuurlijk van het idee om in elke ruimte een afstandsbediening te moeten neerleggen, dat is terug in de tijd. Liever zou ik deze integreren binnen Home Assistant met Zigbee en slim schakelen op welke manier dan ook. Welke mogelijkheden zien jullie nog gezien de wijze van aansluiting ?
"We're not computers, Sebastian. We're physical."