[KPN] Onterechte prijsverhoging/inflatiecorrectie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41
Krijg vandaag van KPN mail over inflatiecorrectie. Dat ik per maand €1,99 extra mag gaan betalen.

Meteen maar even link met info waar de mail naar verwijst.
https://www.kpn.com/service/internet2024

Daarin sta o.a.
Geldt de inflatiecorrectie ook voor mij?
Als je klant bent vóór 1 april 2024, dan geldt de inflatiecorrectie in 2024 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur

Interessant... Ik ben namelijk pas klant sinds 13 april. Dat was datum aansluiten en vanaf die datum is men kosten gaan rekenen.

Ander bijzonder iets in de betreffende link.
Hoe krijg ik informatie over de inflatiecorrectie?
Je krijgt de aankondiging van deze correctie in juni 2024. Deze aankondiging staat op de rekening zelf en in de factuur e-mail. We informeren je meer dan een maand voordat het nieuwe bedrag daadwerkelijk afgeschreven wordt van je rekening. De inflatiecorrectie is onderdeel van de Algemene voorwaarden. Daar leest je wat dit voor jou betekent

Kpn zegt dat ze indexeren per 1 juli. Dat staat in de voorwaarden. Maar nu lijkt het dat ze met bovenstaande deze termijn op lijken te rekken door als termijn te stellen een maand voordat ze geld van je rekening trekken. Ben ik nou gek. Of kunnen ze met dit grapje elke klant het hele jaar door de indexering in zijn maag splitsen?
Ook degene die dus na 1 april pas klant zijn geworden?

Of maken ze hier gewoon een fout door mij deze mail te sturen terwijl ik na 1 april pas klant ben geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-06-2024 01:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Elke provider indexeert in juli hun prijzen, check de frontpage. Dat is inmiddels 'normaal'. Aangezien jij na 1 april klant bent geworden, denk ik dat jij deze mail als niet verzonden mag beschouwen maar je kunt altijd een contactje met de klantenservice maken om dit te controleren. Of je gek bent is echter op basis van deze informatie nog niet uitgesloten. :+

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:08

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die mail zal wel naar iedereen verstuurd zijn, er staat toch ook in "Als je klant bent vóór 1 april 2024" wat jij dus niet was dus geldt dat niet voor jou (lijkt mij).

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 15-06-2024 07:51 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad ja. Als. Wel even op de volgende afschrijving kijken, voor de zekerheid. Maar vooraf zorgen over maken lijkt me niet aan de orde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-06 01:57
KPN zet dit volgens mij al een tijdje op elke factuur zou me geen zorgen maken alleen inderdaad even controleren of juli niet hoger is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:22
Open deur, wat zeiden ze toen je ze belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Het is gewoon een massa mailing naar alle klanten, daarom ook dat ze in hun FAQ zetten op wie het van toepassing is. Doen ze het niet naar alle klanten krijgen ze ook weer vragen en klachten van mensen die het niet gehad hebben maar het via via wel gehoord hebben. Voor iedereen goed doen kan niet.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:48:
Die mail zal wel naar iedereen verstuurd zijn, er staat toch ook in "Als je klant bent vóór 1 april 2024" wat jij dus niet was dus geldt dat niet voor jou (lijkt mij).
Zo moet je het idd uitleggen. Als/dan. Hij voldoet niet aan de voorwaarde van "als".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:49:
Het is gewoon een massa mailing naar alle klanten, daarom ook dat ze in hun FAQ zetten op wie het van toepassing is. Doen ze het niet naar alle klanten krijgen ze ook weer vragen en klachten van mensen die het niet gehad hebben maar het via via wel gehoord hebben. Voor iedereen goed doen kan niet.
Door die FAQ explicieter te maken, zou het veel duidelijker zijn. Dus niet 'als X dan Y', waarbij je zelf moet gaan concluderen of dat voor jou geldt, maar simpelweg:
  • Voor 1 april 2024 klant? Dan geldt de verhoging voor jou
  • Na 1 april 2024 klant? Dan geldt de verhoging niet
Want ik las de zin 'ook voor jou' namelijk in eerste instantie als 'blijkbaar geldt het voor zowel nieuwe als ook oude klanten'.
PROnline schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 09:36:
Open deur, wat zeiden ze toen je ze belde?
Kunnen we eens kappen met deze manier van de vraag stellen? Vraag gewoon "Heb je al gebeld?", dat is minder passief agressief.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Je hebt het over aansluiten op 13 april. Heb je het abonnement afgesloten voor 1 april?

Dan ben je volgens mij gewoon klant voor 1 april. Je had wel kunnen zeggen dat het pas in oktober geleverd had moeten worden, dan ben je nog steeds klant omdat je de overeenkomst op de datum voor 1 april hebt “getekend”

Werkt het niet zo?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:41
OMD schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 12:22:
Je hebt het over aansluiten op 13 april. Heb je het abonnement afgesloten voor 1 april?

Dan ben je volgens mij gewoon klant voor 1 april. Je had wel kunnen zeggen dat het pas in oktober geleverd had moeten worden, dan ben je nog steeds klant omdat je de overeenkomst op de datum voor 1 april hebt “getekend”

Werkt het niet zo?
Nou... Heel interessant. Volgens mij hebben ze iets aangepast bij de uitleg.
"Als je klant bent vóór 1 april 2024, dan geldt de inflatiecorrectie in 2024 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging."

Dat laatste stond er eerst nog niet. Wel een bijzondere. Neem jouw voorbeeld van oktober pas leveren. Je neemt nog geen dienst af, maar krijgt in juni al wel een bericht dat je bij ingaan van contract (in oktober) meteen extra mag gaan betalen omdat je volgens KPN al klant bent (hoewel je nog niks afneemt).
Pagina: 1