Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 22:51
Ik zoek een tablet die op een vaste plek bij de stereo komt en uitsluitend gebruikt wordt voor enkele muziek app zoals Spotify, Deezer, radio, .. Ik wil die aansluiten via usb op de dac van de stereo zodat ik via Deezer of tidal in Flac Cd kwaliteit kan streamen.

Nodig een touch screen, (ouderwetse) USB uitgang. Adapter die in stopcontact kan blijven zitten, dus langer dan alleen opladen en dan niet heet wordt.
Android denk ik zelf.
Mag 2de hands

Wat ik niet kan vinden is of de USB als uitgang gebruikt kan worden want veelal micro USB voor alleen opladen.
En als er een USB poort opzit of die kwalitatief geschikt is voor Flac of hoge resolutie streaming.

Ik heb nu tijdelijk een laptop daarvoor in gebruik maar die is groot en moet steeds opnieuw opstarten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Ik zou tweedehands een kleine laptop scoren, Linux erop zetten zodat je niet steeds hoeft te herstarten, en het daarvandaan regelen.
Hoewel het met een tablet misschien ook wel lukt zijn die er niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Staat nu een Linux laptop met lawaaige fan en die wel opgestart moet worden.
Idee voor tablet is ook dat huisgenoten appje kunnen aanklikken zoals ze gewent zijn op hun eigen gsm en niet eerst via Firefox naar de muziekservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
En een unit zoals een Sonos Connect (of soortgelijks van ander merk) eraan koppelen, dan kun je vanaf elke telefoon streamen op de stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Veel streamers hebben geen scherm erbij. Dan moet je steeds je tel pakken als je een nummer wil checken. Alleen duurdere streamers hebben een scherm maar dan heb je meteen veel toeters en bellen die ik niet wil. Een node 2 of wiim pro met een scherm zou nog kunnen. Maar ik kan ze niet vinden. Dus daarom het idee van een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Het idee voor alleen een tablet, of misschien een gsm, is dat je rechtstreeks met de muziekdienst app werkt en niet via een schil er omheen waar je dan van afhankelijk bent.
Hoe activeer je de USB ingang tot uitgang voor muziek? Zodat je de interne converter kan passeren?

Edit: ik lees ergens anders dat gewoon de juiste USB kabel nodig is. USB c naar b in geval de meeste tablets.

[ Voor 17% gewijzigd door snoef op 17-06-2024 09:50 ]

Pagina: 1