Goedenavond,
Wij hebben een nieuwbouwwoning 2 onder 1 kap met ca. 150m2 vloeropp. gekocht.
Bouw start vermoedelijk in sept, maar voor nu moeten de mw keuzes gemaakt worden.
Deze woning wordt voorzien van een boilervat van 200l voor het sww.
De woning is niet voorzien van een wtw of dwtw installatie.
De bouwer gaat hier niet aan beginnen (afwijking van de standaard norm waarop al een berekening gemaakt is).
Na lang doorvragen is vandaag toch het volgende gestuurd:
Vanuit het projectteam heb ik de mogelijkheid gekregen om bij de 2 onder 1 kapwoningen een aanbieding te doen om de boiler te vergroten.
Optie vergroten boiler:
Hierbij doen wij u de mogelijkheid toekomen om de interne boiler van de warmtepomp welke in de trapkast staat te vergroten naar 300L.
Vergroten boiler van 200L naar 300L.
- Meerprijs: €3.200,- incl. btw
De douchewater capaciteit gaat dan van ca. 24min naar 36min.
Inclusief:
Aanpassen (B)ENG-berekening
aanpassingen water en elektra installaties
*Let op!
Aangepaste (B)ENG-berekeningen kunnen invloed hebben op onder andere isolatie, bronboring, warmtepomp, verwarmingsinstallatie, zonnepanelen, etc.
Wijzigingen aan uw toekomstige woning worden u aangeboden na ontvangst van deze aangepaste en definitieve berekeningen.
Deze wijzigingen zijn vanuit de Rijksoverheid verplicht voor het behalen van de voorgeschreven (B)ENG-normering.
Eventuele meerwerkkosten zijn afhankelijk van de gekozen uitbreidingen en kunnen variëren van circa € 1.000,00 tot circa € 5.000,00.*
De boiler en installatie komt in de trapkast.
Er is nog niets bekend over het type/vermogen van de buitenunit.
Als ik het aanbod zo bekijkt dan kan het tussen de 3200 en 8200 gaan kosten.
In het laatste geval zijn dat veel euros voor 100 liter extra.
Is een boilervat "eenvoudig" na oplevering te vergroten daar deze te vervangen voor een 300l, of is deze separaat uit te breiden met een extra 100l vat.
Ook zat ik te denken aan een separate ventilatie warmtepompboiler op zolder (hoe dit aangesloten en of dit technisch mogelijk is weet ik niet), maar op deze wijze is de afgezogen warmte nog enigszins nuttig te gebruiken.
Ik zie eventuele oplossingen graag tegemoet.
Wij hebben een nieuwbouwwoning 2 onder 1 kap met ca. 150m2 vloeropp. gekocht.
Bouw start vermoedelijk in sept, maar voor nu moeten de mw keuzes gemaakt worden.
Deze woning wordt voorzien van een boilervat van 200l voor het sww.
De woning is niet voorzien van een wtw of dwtw installatie.
De bouwer gaat hier niet aan beginnen (afwijking van de standaard norm waarop al een berekening gemaakt is).
Na lang doorvragen is vandaag toch het volgende gestuurd:
Vanuit het projectteam heb ik de mogelijkheid gekregen om bij de 2 onder 1 kapwoningen een aanbieding te doen om de boiler te vergroten.
Optie vergroten boiler:
Hierbij doen wij u de mogelijkheid toekomen om de interne boiler van de warmtepomp welke in de trapkast staat te vergroten naar 300L.
Vergroten boiler van 200L naar 300L.
- Meerprijs: €3.200,- incl. btw
De douchewater capaciteit gaat dan van ca. 24min naar 36min.
Inclusief:
Aanpassen (B)ENG-berekening
aanpassingen water en elektra installaties
*Let op!
Aangepaste (B)ENG-berekeningen kunnen invloed hebben op onder andere isolatie, bronboring, warmtepomp, verwarmingsinstallatie, zonnepanelen, etc.
Wijzigingen aan uw toekomstige woning worden u aangeboden na ontvangst van deze aangepaste en definitieve berekeningen.
Deze wijzigingen zijn vanuit de Rijksoverheid verplicht voor het behalen van de voorgeschreven (B)ENG-normering.
Eventuele meerwerkkosten zijn afhankelijk van de gekozen uitbreidingen en kunnen variëren van circa € 1.000,00 tot circa € 5.000,00.*
De boiler en installatie komt in de trapkast.
Er is nog niets bekend over het type/vermogen van de buitenunit.
Als ik het aanbod zo bekijkt dan kan het tussen de 3200 en 8200 gaan kosten.
In het laatste geval zijn dat veel euros voor 100 liter extra.
Is een boilervat "eenvoudig" na oplevering te vergroten daar deze te vervangen voor een 300l, of is deze separaat uit te breiden met een extra 100l vat.
Ook zat ik te denken aan een separate ventilatie warmtepompboiler op zolder (hoe dit aangesloten en of dit technisch mogelijk is weet ik niet), maar op deze wijze is de afgezogen warmte nog enigszins nuttig te gebruiken.
Ik zie eventuele oplossingen graag tegemoet.