Ik word he-le-maal gek. Toen onze dochter vorig jaar een laptop voor de middelbare school kreeg, heeft ze ook een Google account aangemaakt. Kennelijk hebben wij dat account toen onder ouderlijk toezicht geplaatst, want het is gekoppeld aan mijn eigen Google account. Nu loopt ze er tegenaan dat ze continu meldingen "geen toegang tot deze service" krijgt op haar laptop en mobiele telefoon, zelfs voor de meest suffe websites waar al haar vriendinnen zonder enige moeite bij kunnen. Er staat dan een link naar Google Family Link bij voor meer info, en uit de gevonden informatie maak ik op dat het te maken heeft met dat ouderlijk toezicht. Nu wil ik dat best uitschakelen, mevrouw is zelfstandig en verantwoordelijk genoeg, maar hoe dan?? Ik zoek me al meer dan een uur helemaal suf, word iedere keer naar dezelfde pagina's van Google doorverwezen, maar de simpele optie "stop ouderlijk toezicht" zit er nergens bij. Ik kan wel haar hele account verwijderen, ik kan haar devices verwijderen, maar dat is allemaal niet de bedoeling want zowel haar account als die devices gebruikt ze actief. Wat zie ik over het hoofd?
Vraag
Alle reacties
Is ze 16? Blijkbaar vanaf dan gaat het ouderlijk toezicht eraf.
https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=nl
https://support.google.com/families/answer/9055704?hl=nl
Als je ouderlijk toezicht aan het bestaande Google-account van je kind toevoegt en het kind ouder is dan de geldende leeftijd in je land, kan zowel jij als je kind op elk moment het toezicht stoppen. Stopt je kind het toezicht, dan krijg je een melding en worden de apparaten van je kind die onder toezicht staan tijdelijk vergrendeld.
Ik heb er nul ervaring mee, maar Google zegt
On your parent device, open the Family Link app. .
Select your child.
Tap Controls. Account Settings. Account Info.
Tap Stop supervision.
Follow the on-screen instructions.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Bedankt voor de snelle reacties. @Kalentum Dat duurt nog drie jaar, ze is pas net begonnen aan de middelbare. Kan toch niet zo zijn dat Google mij verplicht om al die tijd toezicht te blijven houden, als ik zelf inschat dat dat nergens voor nodig is? En @F_J_K dat is één van die links waar ik ook meerdere keren op uit ben gekomen, maar die optie zit nergens in Family Link. Hmm, nu gebruik ik wel de website (heb heel die app niet) dus misschien is dat het. Zal straks eens in de app store kijken..
Ja je moet wel die Family Link app hebben.
Je kan dan ook instellen dat ze alle sites kan bezoeken, waarschijnlijk staat 'ie nu op 'alleen goedgekeurde sites toestaan'.
En je kan ook instellen dat ze alle apps mag installeren.
Je kan dan in principe haar alle vrijheid geven die ze zonder ouderlijk toezicht ook heeft.
Ik zie bij mij geen optie om het ouderlijk toezicht te verwijderen, dus je houdt nog wel de mogelijkheid om de teugels weer wat strakker aan te trekken.
Je kan dan ook instellen dat ze alle sites kan bezoeken, waarschijnlijk staat 'ie nu op 'alleen goedgekeurde sites toestaan'.
En je kan ook instellen dat ze alle apps mag installeren.
Je kan dan in principe haar alle vrijheid geven die ze zonder ouderlijk toezicht ook heeft.
Ik zie bij mij geen optie om het ouderlijk toezicht te verwijderen, dus je houdt nog wel de mogelijkheid om de teugels weer wat strakker aan te trekken.
App geïnstalleerd, zijn allemaal dezelfde opties als via de site, en alle beperkingen staan uit. Zucht.
Uiteindelijk nog een laatste optie geprobeerd. Ik zag dat ze standaard was ingelogd in haar browser op zowel laptop als telefoon. Eens kijken of uitloggen en weer inloggen helpt. Niet dus. Alleen uitloggen dan? En jawel hoor, ze kan overal bij! Vraag niet hoe het werkt, maar geniet ervan
Wel een wassen neus dan, dat ouderlijk toezicht..
Uiteindelijk nog een laatste optie geprobeerd. Ik zag dat ze standaard was ingelogd in haar browser op zowel laptop als telefoon. Eens kijken of uitloggen en weer inloggen helpt. Niet dus. Alleen uitloggen dan? En jawel hoor, ze kan overal bij! Vraag niet hoe het werkt, maar geniet ervan
Wel een wassen neus dan, dat ouderlijk toezicht..
[ Voor 6% gewijzigd door JME op 14-06-2024 19:57 ]
Je hebt de app Family link gedownload. Wil je eens kijken op welke waarde Google Chrome staat.
Is te vinden bij je kind -> bediening -> content beperkingen -> Google Chrome. Waarschijnlijk staat daar "sites met expliciete content zo mogelijk blokkeren" aan.
Is te vinden bij je kind -> bediening -> content beperkingen -> Google Chrome. Waarschijnlijk staat daar "sites met expliciete content zo mogelijk blokkeren" aan.
Ik denk dat je de verkeerde versie hebt geinstalleerd. Je moet zelf de Family Link app hebben
https://play.google.com/s...pps.kids.familylink&hl=nl
Op het toestel van je dochter moet je Ouderlijk toezicht Family Link app installeren: https://play.google.com/s...ds.familylinkhelper&hl=nl
En dan kan je vanuit de Family Link app zaken instellen/vrijgeven/blokkeren die dan naar het toestel van je dochter gaan.
Het is wat verwarrend maar ik denk dat dat het issue is.
https://play.google.com/s...pps.kids.familylink&hl=nl
Op het toestel van je dochter moet je Ouderlijk toezicht Family Link app installeren: https://play.google.com/s...ds.familylinkhelper&hl=nl
En dan kan je vanuit de Family Link app zaken instellen/vrijgeven/blokkeren die dan naar het toestel van je dochter gaan.
Het is wat verwarrend maar ik denk dat dat het issue is.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb e geboortedatum in haar googleaccount aangepast, maar dit werkt niet. Ik kan nog steeds het toezicht niet stoppen zonder haar hele account te verwijderen (wat dus geen optie is).
Ik had het toezicht ingesteld om uit te proberen, maar had ik van deze ellende geweten was ik er niet aan begonnen.
Ik had het toezicht ingesteld om uit te proberen, maar had ik van deze ellende geweten was ik er niet aan begonnen.
Ik heb ook deze uitdaging.
Maar wat betekent google account verwijderen in dit geval?
Is dit uit de familylink, of is dit het hele google-account?
Ik mag toch hopen dat het alleen uit de family is...
Misschien maar eens proberen met een dummy-account.
Ben je er achter? #benieuwdRik0541 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:58:
Ik heb ook deze uitdaging.
Ik had onlangs iets vergelijkbaars met de nieuwe laptop voor mijn dochter.
In mijn geval bleek het niet om het Google account te gaan, maar om het Microsoft account, waarvoor ook het gmail adres gebruikt wordt. Mijn dochter kreeg constant de melding ivm overschreden schermtijd.
Echt ook nooit ingesteld.
Lekker die betutteling, terwijl data harvesten volgens mij standaard nog steeds aanstaat.
Maar goed, uiteindelijk moest het dus in haar of mijn Microsoft account aangepast worden.
Ik weet niet precies meer waar. Waarschijnlijk ook een familie link dingetje.
In mijn geval bleek het niet om het Google account te gaan, maar om het Microsoft account, waarvoor ook het gmail adres gebruikt wordt. Mijn dochter kreeg constant de melding ivm overschreden schermtijd.
Echt ook nooit ingesteld.
Lekker die betutteling, terwijl data harvesten volgens mij standaard nog steeds aanstaat.
Maar goed, uiteindelijk moest het dus in haar of mijn Microsoft account aangepast worden.
Ik weet niet precies meer waar. Waarschijnlijk ook een familie link dingetje.
Ik heb even gekeken in de Family Link app.
Ik weet niet of deze route al bewandeld is maar als het goed is zou je toezicht moeten kunnen stoppen door het volgende te doen:
Ga naar Bediening als je daar nog niet al zit. Onder aan je scherm zie je een menu met 3 iconen staan en als het goed is dan is de middelste menu optie "Bediening".
In dat scherm scroll je naar beneden tot je Accountinstellingen ziet staan.
Klik daar op en je komt in een nieuw menu met als titel "Instellingen van ... "
Als je dan klikt op "Toezicht op account" kom je in een nieuw scherm met als titel "Toezicht stoppen".
Als je dan helemaal naar beneden scrollt, de checkbox voor "Ik begrijp dat als ik doorga, ik het Google-account of de apparaten van .... niet meer kan beheren."
De knop "Toezicht stoppen" wordt dan actief en daar moet je dan op drukken.
Ik weet niet of deze route al bewandeld is maar als het goed is zou je toezicht moeten kunnen stoppen door het volgende te doen:
Ga naar Bediening als je daar nog niet al zit. Onder aan je scherm zie je een menu met 3 iconen staan en als het goed is dan is de middelste menu optie "Bediening".
In dat scherm scroll je naar beneden tot je Accountinstellingen ziet staan.
Klik daar op en je komt in een nieuw menu met als titel "Instellingen van ... "
Als je dan klikt op "Toezicht op account" kom je in een nieuw scherm met als titel "Toezicht stoppen".
Als je dan helemaal naar beneden scrollt, de checkbox voor "Ik begrijp dat als ik doorga, ik het Google-account of de apparaten van .... niet meer kan beheren."
De knop "Toezicht stoppen" wordt dan actief en daar moet je dan op drukken.
ik heb dus ook dit probleem van de family link, ik krijg dit niet afgezet
ik zie een deel van de te volgen stappen staan , maar vanaf accountinstellingen zie ik enkel :
- accountgegevens
- beheeropties voor inloggen
- opties voor apps
- loc-instellingen
- privacyinstellingen
- instellingen voor hoogtepunten
staat toezicht op account onder een van deze punten? ik vind dit nergens terug
De knop "Toezicht stoppen" wordt dan actief en daar moet je dan op drukken.[/i][/i]
ik zie een deel van de te volgen stappen staan , maar vanaf accountinstellingen zie ik enkel :
- accountgegevens
- beheeropties voor inloggen
- opties voor apps
- loc-instellingen
- privacyinstellingen
- instellingen voor hoogtepunten
staat toezicht op account onder een van deze punten? ik vind dit nergens terug
De knop "Toezicht stoppen" wordt dan actief en daar moet je dan op drukken.[/i][/i]
@VerPet
"Toezicht stoppen
Je kunt het toezicht pas stoppen wanneer je kind de geldende minimumleeftijd heeft bereikt waarop het zelf een eigen Google-account mag beheren."
https://support.google.co...-Toezicht%20stoppen%20met
"Toezicht stoppen
Je kunt het toezicht pas stoppen wanneer je kind de geldende minimumleeftijd heeft bereikt waarop het zelf een eigen Google-account mag beheren."
https://support.google.co...-Toezicht%20stoppen%20met
To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles
Wij hadden dit probleem ook, maar sinds vandaag zijn we verlost van FamilyLink.!!!!!!!!!!!
Wij hebben via FamilyLink de leeftijd van ons kind aangepast naar 15 jaar en 364 dagen, dus een dag voor de 16e verjaardag.
Dan moet je 2 dagen wachten en krijg je een mail van Google en je kind ook dat ze de toezicht kunnen stoppen!🎊🎉
Wij hebben via FamilyLink de leeftijd van ons kind aangepast naar 15 jaar en 364 dagen, dus een dag voor de 16e verjaardag.
Dan moet je 2 dagen wachten en krijg je een mail van Google en je kind ook dat ze de toezicht kunnen stoppen!🎊🎉
same here. Toevallig gisteren dezelfde oplossing gevonden. De foutmelding die je krijg gaat over 13 jaar. Maar de werkelijke waarde waar op gecontroleerd wordt is 16. Dus 16 minus 1 dag en klaar is kees.
Heeft zeker 2 jaar geduurd voor ik hier achter was.
Heeft zeker 2 jaar geduurd voor ik hier achter was.
Pagina: 1