Final Fantasy IX: Remake [Gerucht]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:28

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:13

G_Dragon

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/MainHeader.png
Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/SectionHeader.png
Er zijn speculaties en geruchten rondom een mogelijke remake van Final Fantasy IX. Hoewel Square Enix de remake nog niet officieel heeft bevestigd, suggereren geloofwaardige lekken dat deze al in de zomer van 2024 wordt onthuld. De geruchten en lekken wijzen op een multi-platform lancering, mogelijk inclusief de Nintendo Switch. Veel fans hopen dat de remake trouw blijft aan de charme van het origineel, terwijl de graphics en gameplay worden geüpdatet voor moderne spelers.

Dit topic zal worden geüpdatet zodra er nieuwe informatie is. Hopelijk volgt de aankondiging snel.
Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/SectionFooter.png
Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/SectionHeader2.png
  • Leak van GeForce Now gamesdatabase onthult bestaan van Final Fantasy IX: Remake. (Bron: -LastGrail-)
  • Aanvankelijk uitbesteed aan externe ontwikkelaar; nu intern voortgezet. (Bron: Midori)
  • Game wordt multiplatform; waarschijnlijk PlayStation en PC, wellicht Nintendo Switch. (Bron: Midori)
  • Ontwikkeling is ver gevorderd. (Bron: Midori)
  • Geruchten over aankondiging en release voor einde fiscaal 2024 (lente 2025). (Bron: Gfinity)
  • Lek in Epic Games Store onthult projectnaam Momo voor FF9 Remake. (Bron: Wario 64)
  • In hetzelfde lek stonden twee DLC's: Tetra Master Starter Pack en Thief's Knives Bonus. (Bron: Wario 64)
Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/SectionFooter.png
Afbeeldingslocatie: https://royabbink.com/tweakers/finalfantasyixremake/MainFooter.png
Dit topic is geopend, geschreven en ontworpen door @Mog. De structuur van de openingspost is gebaseerd op Het 'Legend of Zelda' topic van @Zeror. Omdat we alleen onofficieel weten dat de game eraan komt heb ik @Linksquest om toestemming gevraagd om dit onderwerp te openen.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Eerste post gereserveerd voor toekomstige updates

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb het origineel niet eerder gespeeld, ben wel benieuwd naar deze remake, en misschien ooit het origineel een keer proberen, mocht ik de kans krijgen om die te spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23:07
Mijn alltime favoriete final fantasy!
Hopelijk trouw aan het origineel en hopelijk blijft de juiste sfeer aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:56
Vanaf deel X ben ik in de Final Fantasy-serie gestapt dus deze net gemist, maar als de remake werkelijk komt ga ik hem zeker aanschaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonDjo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-04 10:23
Vroeger bij een klasgenoot ooit een keer FF-8 gespeeld en ik was toen verkocht aan de RPG genre en Final Fantasy in het bijzonder, toen FF-9 uitkwam was dit mijn eerste FF die ik zelf heb gekocht en tot de dag van vandaag mijn lievelingsspel.
Het verhaal en de karakters is echt van een hoog niveau en het einde van het spel is echt kippenvel.. dat heb ik met geen één andere game ooit gehad.

Memoria Project heeft een Demo gemaakt van hoe het eruit kan zien:
YouTube: Final Fantasy IX: Memoria Project - Full Gameplay Demo | UE5 Remake

Echt een kijktip als je fan bent, ziet er echt geweldig uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Wel grappig dat VIII + IX tijdens de Gamefaqs dagen werden gezien als de meest slechte FF's na 7. En nu wordt IX weer gezien als een geweldige game :+

Ik blijf het echt een leuke game vinden. Zeker de "reversed stat" dungeon

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
corset schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:07:
Wel grappig dat VIII + IX tijdens de Gamefaqs dagen werden gezien als de meest slechte FF's na 7. En nu wordt IX weer gezien als een geweldige game :+

Ik blijf het echt een leuke game vinden. Zeker de "reversed stat" dungeon
Tsja smaken verschillen. Ik vond 7 echt verschrikkelijk. Alltime favo's zijn 9, 10 en 12.

Eigenlijk allemaal delen vol met uitgebreide gameplay en moeilijk te behalen geheimen. 9 had de chocobo hunts waarbij je chocographs moest zoeken en daarna de locaties nog eens. Deel 10 had veel geheime areas, talen, aeons veel endgame content. Deel 12 had volgens mij de meeste optionele content. Al die geheime bosses, espers en hunts. Geweldige reeks achter elkaar waar geheime areas nog een ding waren en je -net zoals bij elden ring, er echt wel guides bij kon gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door jellybrah op 29-06-2024 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
jellybrah schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Tsja smaken verschillen. Ik vond 7 echt verschrikkelijk. Alltime favo's zijn 9, 10 en 12.

Eigenlijk allemaal delen vol met uitgebreide gameplay en moeilijk te behalen geheimen. 9 had de chocobo hunts waarbij je chocographs moest zoeken en daarna de locaties nog eens. Deel 10 had veel geheime areas, talen, aeons veel endgame content. Deel 12 had volgens mij de meeste optionele content. Al die geheime bosses, espers en hunts. Geweldige reeks achter elkaar waar geheime areas nog een ding waren en je -net zoals bij elden ring, er echt wel guides bij kon gebruiken.
Vergeet de Dark Aeons uit X niet. X was een geweldige game, maar de post game content was soms ook zwaar ruk. Zoals de Lightning challenge, de <0 seconden chocobo race etc.

Je merkte dat ze zeker in 12 een stuk meer ervaring hadden in leuke post game content.

Voor mij blijven 8, 10 en 11 m'n favorieten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter
Ik had stiekem op FFIX:R nieuws gehoopt vandaag. De game viert haar 24e verjaardag vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sk313t0r
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-02 19:41
Weet nog precies dat ik dit deel voor het eerst in het Japans speelde, op de omgebouwde PSX. Snapte er uiteraard niet veel van, maar was al wel enorm onder de indruk. Meteen toen de Engelse versie beschikbaar was aan de slag gegaan en vrijwel achter elkaar gespeeld. Voor een paar jaar geleden nog eens opnieuw gespeeld, dit keer zonder alle extra dingen te doen (kaarten, wapens zoeken, etc.). Na ruim 20 jaar nog steeds dubbel en dwars de moeite waard!

Edit: link naar filmpje was al gepost! :X

[ Voor 18% gewijzigd door Sk313t0r op 09-07-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Topicstarter

Dit klinkt heel goed!

• jellybrah
Dat klinkt inderdaad heel goed, wat een prachtige remake zou het dan worden.
En hopelijk blijft alles hetzelfde muv wat quality of life aanpassingen zoals wat snellere turn based combat gevechten (wellicht meer in lijn met de snelheid van X).

Als ze gaan knippen in content, dialogen of gebeurtenissen gaan aanpassen zou dat eeuwig zonde zijn. Als er één perfecte FF was, dan was het deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Nog steeds weinig nieuws, de reddit draadjes draaien wel gewoon door
https://www.reddit.com/r/...antasy_ix_remake_rumours/
Pagina: 1