cat6 STP kabel voor 2 connectoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneDc31
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-07 15:38
Beste,

Vorige week hebben ze een wallbox bij ons geplaatst. Deze wallbox is momenteel niet verbonden met de router en ook niet met onze digitale meter (omdat we die nog niet hebben).

Het probleem is dat ik niet op de app van alfen kan, omdat onze wallbox niet verbonden is met de router.

De techniekers hebben reeds een cat6STP kabel gereed gelegd, zodat de wallbox direct kan verbonden worden met de digitale meter (p1 poort).

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om de cat6STP kabel die momenteel gereed ligt (zonder connector), te gebruiken voor zowel een rj11 connector als een rj45 connector, zodat ik met deze 1ne kabel de p1 poort vd digitale meter kan voeden, alsook een verbinding te maken met de router, zodat ik de app kan gebruiken. Zijn hier mogelijkheden?

Anders moet ik opnieuw een technieker laten komen om speciaal voor de router een datakabel te laten plaatsen van de wallbox naar de router

Mvg,
Arne

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:51
Zou een extra kabel laten plaatsen. Je kan met 4 draden een 100 mbit netwerkverbinding maken. Goed, of het wenselijk is dat je de andere 4 draden dan voor de P1-poort gaat gebruiken is de vraag.

De vraag is: Waarom is door de technieker meteen een tweede draad getrokken? Voor de installatie van de wallbox is toch wel gevraagd wat er nodig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArneDc31
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 15-07 15:38
Standaard vanuit het werk 'pakket' wordt er enkel een kabel getrokken om met de p1 poort te verbinden van de digitale meter. Aangezien we nog geen digitale meter hebben, ligt deze kabel dus gewoon klaar.

Ik snap niet goed wat je bedoelt met de 4 draden dat dit genoeg is. de cat6STP kabel heeft deze dan 8 draden intern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@ArneDc31 CAT 5/6/7 kabels hebben doorgaans 8 aders.

Van de 8 aders kun je er 4 gebruiken om een 100Mbit verbinding te maken, of dat wenselijk is moet je je afvragen. De andere 4 kun je dan gebruiken voor de RJ11 voor de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Theoretisch kan het.
Een S1 poort heeft minimaal 3 aders nodig en een 100Mbps netwerk verbinding kan met 4 aders werken (1Gbps heeft alle 8 aders nodig).

Maar in de praktijk loop je tegen het probleem aan dat er niet een splitter van Utp naar Rj45 plus Rj11 te koop is.

Wel kun je twee van deze dingen gebruiken (aan beide kanten van de kabel een) om hem te splitsen.
https://www.allekabels.nl...556/netwerk-splitter.html
Je krijgt dan twee Rj45 uitgangen waarna je de S1 uitgang weer zou kunnen aansluiten met een Rj45 naar Rj11 kabel zoals dit:
https://www.allekabels.nl...hp?keyword=rj45+naar+rj11
Maar de vraag is of die conversie geschikt is voor een S1 poort
Je zou het beste zelf zo'n kabel kunnen maken of zoiets gebruiken.
https://www.allekabels.nl...faansluiting-adapter.html

Wel moet je dan zeker weten dat die wallbox met 100Mbps kan werken en niet fixed op 1Gbps staat.

Zelf proberen aan een kabel een Rj45 plus een Rj11 te monteren zou ik niet aan beginnen.
Leg gewoon een extra kabel, liefst cat 6 UTP, afscherming van netwerkkabels is nutteloos en kan bij verkeerde aarding alleen maar problemen opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben(V) op 19-06-2024 11:59 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.