Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ik overweeg om of de Panasonic DP-UB424 of de Panasonic DP-UB450 aan te schaffen.

Nu valt op dat de de 424 HDR10, HDR10+ en Hybrid Log Gamma ondersteunt maar geen Dolby Vision. De 450 ondersteunt HDR10+, Dolby Vision en Hybrid Log Gamma en geen HDR10.

In de release notes van de firmware is te zien dat HDR10+ een keer is toegevoegd en Dolby Vision een keer, maar alleen voor de 820 en 824 modellen.

Nu vraag ik mij af: Wat bepaald of HDR of Dolby Vision wel of niet ondersteund kan worden? Kennelijk kan HDR niet op de 450 en Dolby Vision niet op de 424.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gezien de ondersteuning van HDR10+ voor de DP-UB450, mag je er gevoeglijk vanuitgaan dat HDR10 ook wordt ondersteund.

Voor Dolby Vision gebruik, dienen licentierechten betaald te worden, dus dat bepaalt soms de keuze waardoor deze wel of niet aanwezig is als HDR versie. Hoewel HDR10+ licentievrij is, bepalen o.a. de streaming services (Netflix e.d.), hoe populair de ene, danwel de andere is onder de gebruikers.

Maar nogmaals, ga er maar vanuit dat de DP-UB450 alle gangbare HDR formaten ondersteund. Ik verwacht dat een zoektocht, gericht op een serieus testresultaat, dat ook zullen bevestigen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 12-05 13:55
hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:27:
Gezien de ondersteuning van HDR10+ voor de DP-UB450, mag je er gevoeglijk vanuitgaan dat HDR10 ook wordt ondersteund.

Voor Dolby Vision gebruik, dienen licentierechten betaald te worden, dus dat bepaalt soms de keuze waardoor deze wel of niet aanwezig is als HDR versie. Hoewel HDR10+ licentievrij is, bepalen o.a. de streaming services (Netflix e.d.), hoe populair de ene, danwel de andere is onder de gebruikers.

Maar nogmaals, ga er maar vanuit dat de DP-UB450 alle gangbare HDR formaten ondersteund. Ik verwacht dat een zoektocht, gericht op een serieus testresultaat, dat ook zullen bevestigen.
Aha, duidelijk! Ik zal eens zoeken op goede tests. Sowieso is de 450 ook nieuwer en lijkt ook wat meer schijf types en audio formaten te ondersteunen.