Hey allen.
Ik heb als bijroep een klein bedrijfje in houtbewerking, waarvoor ik hoofdzakelijk gebruik maak van een CNC-Router om onderdelen te frezen. Sinds enkele jaren gebruik ik een HP probook laptop met een i5-8265u processor, en helaas is die eigenlijk net ietsje te zwak voor de ontwerpen te genereren in Fusion360. Daarom ben ik op zoek naar een desktop met een krachtige processor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fusion 360 modelleren. Verder Inkscape (very basic)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur onder €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten of randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU + koeling, moederbord, RAM, SSD, voeding + behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fusion 360 gebruikt slechts 1 core. Ik heb dus liefst een zo hoog mogelijke processorsnelheid, en als het even kan, geen extra grafische kaart, want Fusion 360 gebruikt enkel de CPU.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste PC die ik bouw in ruim 20 jaar Ik ben vooral op zoek naar advies over de compabiliteit van de componenten, maar ook over de kast + voeding. Daarnaast hoor ik ook graag jullie mening over de onboard GPU vs het gebruiken van een grafische kaart.
Ik heb als bijroep een klein bedrijfje in houtbewerking, waarvoor ik hoofdzakelijk gebruik maak van een CNC-Router om onderdelen te frezen. Sinds enkele jaren gebruik ik een HP probook laptop met een i5-8265u processor, en helaas is die eigenlijk net ietsje te zwak voor de ontwerpen te genereren in Fusion360. Daarom ben ik op zoek naar een desktop met een krachtige processor.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fusion 360 modelleren. Verder Inkscape (very basic)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur onder €700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten of randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU + koeling, moederbord, RAM, SSD, voeding + behuizing.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Fusion 360 gebruikt slechts 1 core. Ik heb dus liefst een zo hoog mogelijke processorsnelheid, en als het even kan, geen extra grafische kaart, want Fusion 360 gebruikt enkel de CPU.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste PC die ik bouw in ruim 20 jaar Ik ben vooral op zoek naar advies over de compabiliteit van de componenten, maar ook over de kast + voeding. Daarnaast hoor ik ook graag jullie mening over de onboard GPU vs het gebruiken van een grafische kaart.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Tray | € 207,90 | € 207,90 |
1 | Moederborden | MSI Pro B650-S WiFi | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Behuizingen | LC-Power Gaming 800B - Interlayer X | € 67,01 | € 67,01 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,35 | € 24,35 |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR48U40BS8K2-32 | € 89,- | € 89,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 58,90 | € 58,90 |
1 | SSD's | Crucial P3 Plus 1TB (CT1000P3PSSD8) | € 67,26 | € 67,26 |
Totaal | € 662,92 |