Toon posts:

Advies over AMD-mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag van jullie een advies, over een (niet al te duur) aan te schaffen mobo incl. AMD processor.

Ik heb tot op heden altijd Intel gehad en geloof zeerzeker dat de AMD cpu's klok voor klok sneller zijn, maar wat mij tegenhoud is/zijn de chipsets.. Eerlijk is eerlijk denk ik I440BX doet het gewoon enorm goed voor de P2/P3/Celeron en iets van soortgelijke kwaliteit zou ik nu graag weer hebben.

Ik heb al vele malen gelezen over bugs in de via 686B, dus aan dat soort praktijken wil ik effe niet beginnen :)

Wat is een goede keuze waar onderstaande hardware GOED op gaat werken:

- Asus V7700 pure
- SBlive 1024
- Intel 10/100 PCI NIC
- 3Com 10 Mbit PCI NIC
- 45 GB IBM Deskstar
- 16x40x Pioneer DVD
- 16x4x4x Philips CD-RW
- 100 MB Iomega ZIP-drive (dat geeft/gaf ook problemen met VIA chipsets..)

(als ie past Teles ISA ISDN, maar die verzet ik wel naar mn 2e pc anders)

Het bord moet stabiel zijn, goede opties tot overklokken en indien mogelijk meer dan 2 IDE kanalen.

Tot zo ver deze info, ik voeg vanavond wel meer gegevens toe als me wat te binnen schiet, of je meer moet weten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je niet perse een 133MHz FSB hoeft dan zou ik de KT7 aanraden. Ik heb er zelf eentje die vol met vergelijkbare hardware zit als wat jij opnoemt : SBLive, Asus 7700, Intel NIC, Realtek NIC, SCSI interface, Terratec XFire en wat USB devices en een ATAPI ZIP drive. Alles werkt feilloos, maar als je een 133MHz bord wilt dan is de KT7A een goeie optie mits je meteen de nieuwe BIOS erop zet. Met oudere BIOS'en heeft dat bord nog wat problemen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

ik zou een liteon brander nemen ipv een philips ding

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 10 september 2001 17:35 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik zou een liteon brander nemen ipv een philips ding
We gaan het nu dus alleen over het mainboard hebben :) Als het een is-dit-een-goed-systeem-topic gaat worden, dan gaat ie dicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Als je persee geen VIA wilt, wordt het een stuk lastiger want het merendeel van de socket-A borden heeft een VIA chippie...

blijven over: een duur bordje met de AMD 760, of de ultra-goedkope SiS chipsets. Vooral de SiS735 schijnt het qua performance heel aardig te doen (en de mobo's met die chipset zijn spotgoedkoop, al vanaf 189,- heb je een ECS K7S5A met 2 DDR en 2 SDRAM slots, handig!). De voorganger van de 735, de 730, is wat minder qua prestatie maar heeft onboard 3D video dus ideaal als je erg weinig te besteden hebt (bv ECS K7SEM of PCCHIPS MB810LMR met onboard sound, 3D video, 56K6 modem en 10/100MBit LAN voor iets meer dan 200 piek).
Alleen zijn die goedkope bordjes vaak weer niet vanuit de bios te overklokken (hoewel een beetje een tweaker natuurlijk alles kan instellen door met de bruggen op z'n TBird of Duron te klooien ;) )

Maar je zult toch echt wat meer info moeten geven over wat je wilt (betaalbaar of het snelste van het snelste, Duron-750 of TBird-1400, SDRAM geheugen of DDR, onboard video of GF3 etc etc)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is de A7M266 niks dan? Die heeft de AMD chipset en schijnt helemaal niet zo'n slecht bord te zijn. Let wel op dat de support van VIA (updates voor 4-in-1 enzo) wel beter is dan die van AMD (gewoon omdat chipsets niet de core business van AMD zijn).

Verwijderd

Topicstarter
toevoegingen:

een Kt7 lijkt me geen 'upgrade' aangezien dat toch op een dood 100-MHz spoor zit... De kt7a(-raid) lijkt me geen optie, een goeie vriend van me heeft ook al heel lang gezeur met zn cdrom + dvd + cdrw + zip en ook een sblive.. daarbij is de kt7a gebaseerd op die voor mij iig 'beruchte' 686B. En hij heeft al menig bios e.d. geprobeerd :) (Overigens heb ik ook problemen gezien met borden voor Intel met dezelfde 686B).

Over die brander : het gaat hier om een mobo en voor die paar cd's is ie perfect :)
(dus ja Exirion: het gaat over een mobo (evt met geheugen).

Bunny: het moet stabiel en snel zijn, gewoon sneller dan mn celly 566 @ 914. Via mag wel, als het maar een goeie is. Ik gebruik niets wat onboard zit, dus laat dat er maar af :)

De bedoeling is beetje betaalbaar, dus iets van 500 a 600 ofzo. Aangezien ik al een GTS heb en 640 MB SDRAM (kan ik inruilen voor DDR) is het zeg maar een redelijk game-systeem waar het om gaat.

Verwijderd

Topicstarter
[eigenlijk zetje omhoog mode]

Heeft iemand nog ideeen over een goed stabiel bord zonder de 686B bug, wat 133 MHz. CPU's ondersteund en eventueel de toekomstige cpu's ondersteund ?
Pagina: 1