Ik wil graag van jullie een advies, over een (niet al te duur) aan te schaffen mobo incl. AMD processor.
Ik heb tot op heden altijd Intel gehad en geloof zeerzeker dat de AMD cpu's klok voor klok sneller zijn, maar wat mij tegenhoud is/zijn de chipsets.. Eerlijk is eerlijk denk ik I440BX doet het gewoon enorm goed voor de P2/P3/Celeron en iets van soortgelijke kwaliteit zou ik nu graag weer hebben.
Ik heb al vele malen gelezen over bugs in de via 686B, dus aan dat soort praktijken wil ik effe niet beginnen
Wat is een goede keuze waar onderstaande hardware GOED op gaat werken:
- Asus V7700 pure
- SBlive 1024
- Intel 10/100 PCI NIC
- 3Com 10 Mbit PCI NIC
- 45 GB IBM Deskstar
- 16x40x Pioneer DVD
- 16x4x4x Philips CD-RW
- 100 MB Iomega ZIP-drive (dat geeft/gaf ook problemen met VIA chipsets..)
(als ie past Teles ISA ISDN, maar die verzet ik wel naar mn 2e pc anders)
Het bord moet stabiel zijn, goede opties tot overklokken en indien mogelijk meer dan 2 IDE kanalen.
Tot zo ver deze info, ik voeg vanavond wel meer gegevens toe als me wat te binnen schiet, of je meer moet weten.
Ik heb tot op heden altijd Intel gehad en geloof zeerzeker dat de AMD cpu's klok voor klok sneller zijn, maar wat mij tegenhoud is/zijn de chipsets.. Eerlijk is eerlijk denk ik I440BX doet het gewoon enorm goed voor de P2/P3/Celeron en iets van soortgelijke kwaliteit zou ik nu graag weer hebben.
Ik heb al vele malen gelezen over bugs in de via 686B, dus aan dat soort praktijken wil ik effe niet beginnen
Wat is een goede keuze waar onderstaande hardware GOED op gaat werken:
- Asus V7700 pure
- SBlive 1024
- Intel 10/100 PCI NIC
- 3Com 10 Mbit PCI NIC
- 45 GB IBM Deskstar
- 16x40x Pioneer DVD
- 16x4x4x Philips CD-RW
- 100 MB Iomega ZIP-drive (dat geeft/gaf ook problemen met VIA chipsets..)
(als ie past Teles ISA ISDN, maar die verzet ik wel naar mn 2e pc anders)
Het bord moet stabiel zijn, goede opties tot overklokken en indien mogelijk meer dan 2 IDE kanalen.
Tot zo ver deze info, ik voeg vanavond wel meer gegevens toe als me wat te binnen schiet, of je meer moet weten.