Advies nieuwe 65 inch TV +/- budget 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:03
Ik zoek een?
Op dit moment heb ik een Samsung 55KS7000 led tv. Het lijkt me mooi om een maatje groter te gaan en daarbij gelijk te gaan voor OLED. We hebben een lichte woonkamer maar de zon schijnt nooit rechtstreeks op de tv. Op dit moment staat mijn tv op 45% helderheid waardoor ik denk dat ik geen (Mini)LED tv nodig heb?

Wat is je budget?
Liefst tot 1500,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Qua verdeling kijken we 25% overdag en 75% in de avond. Naast het kijken van tv, series en films zet ik af en toe de Xbox aan voor een uurtje. Dus geen fanatieke gamer. Naast een Xbox heb ik een Sonos Arc soundbar aangesloten. En nog een Chromecast, maar die wordt mss overbodig als de tv software goed/snel genoeg is.

Wat heb je zelf al gevonden?
Gezien mijn budget en uitzoekwerk kom ik uit op de volgende tv's. Ik heb deze ook besproken met Smits Arnhem dus kan er ook de prijzen bij zetten die zijn aangeboden (alle prijzen incl verzendkosten):

- LG 65B4 - 1299
- LG 65C3 - 1499

Guilty pleasure, maar stuk duurder:
- LG 65G3 met tv stand - 1999,-

Mini-LED alternatief:
- Sony 65XR70P - 1699 (1999,- minus 300 cashback)
Keek eerst naar de XR-65X95L maar die hadden ze niet meer, vandaar dit aanbod voor het nieuwere model voor hetzelfde bedrag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben slecht in keuzes maken... Mijn verstand zegt de B4. Nieuw model, qua upgrades dicht in de buurt van de C3 en hou ik nog wat geld in mijn zak. Mijn gevoel zegt de G3, dan heb ik de beste tv op dit moment (naast de G4 dan). Of toch Mini LED proberen. Sony staat weer bekend om de beste beeldverwerking en kleuren. Blijft LED, maar komt in de buurt van OLED?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het verschil tussen OLED-televisies is subtiel. De C-serie is beter dan de B-serie, maar in grote lijnen tonen ze hetzelfde plaatje. Ik zie in je verhaal geen aanknopingspunten die richting de C-serie wijzen, bijvoorbeeld hogere maximale lichtopbrengst of functies gericht op spelamusement. Ik denk dat je dan ook prima voor je portemonnee kunt kiezen en voordeel is dat je dan een 2024-model koopt.

De G3 moet je kiezen als je de TV aan de muur wilt monteren of gewoon het beste wilt. Dankzij MLA is de lichtopbrengst van de G3 aanzienlijk hoger, dus voor de beste HDR kan dat zeker een argument zijn. Om gewoon het 8-uurjournaal te kijken is er weer amper meerwaarde, B4 en G3 zullen hetzelfde plaatje tonen.

Mijn advies is "OLED, tenzij|". Als je geen tenzij kunt verzinnen (die lees ik niet) dan zou ik de LCD's buiten beeld houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Nog twee opties:

- Sony 65A84L - 1849,- (mooie/kleurechte Sony kleuren, Sonos Arc past precies tussen de poten. Wordt vergeleken met de LG C3 maar wel een stukje duurder en eigenlijk buiten budget. En voor 250,- meer heb ik de G3 met tafelstand)

- LG 65C4 - Dacht dat ie veel duurder was, maar komt op 1838,- minus 150,- cashback = 1688,-. Dat is niet heel veel meer dan de C3 die 1499,- kost en rond mijn budget. Bij Smits nog geen prijsaanvraag gedaan of de C4 nog goedkoper kan.

Dat is een beetje het nadeel met vergelijken. De ene tv is net weer wat beter dan de andere maar daarmee ook duurder. En wil ook een toekomstvast model. Een 2023 heeft vaak net een mindere chip of oudere software.

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 15-06-2024 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De A84L moet inderdaad naast de C3 gezet worden, doch de prijs is eerder vergelijkbaar met de G3 en dan wint de G3 naar mijn mening. Als je naar specifieke Sony-eigenschappen op zoek bent, vind je die natuurlijk op de A84L, maar dat hij een "gewoon" Evo-paneel heeft (als de C3), terwijl de G3 een MLA-paneel heeft, weegt zwaar.

Wat de C4 betreft, het is een 2024-model en het is vaak lastig een zaak daarvoor te maken gezien de forse meerprijs. Bij de G4 vind ik dat makkelijker dan bij de C3, omdat er bij de G4 fundamentele vooruitgang is geboekt op paneelgebied. Bij de C4 ligt dat anders: De lichtopbrengst is hoger dan de C3, maar de kijkhoeken zijn opeens niet meer perfect.

De C4 heeft inderdaad een nieuwere chip, weet wel dat je drie jaar lang WebOS-upgrades krijgt. En alhoewel WebOS 24 op dit moment nog niet voor de C3 uit is, dat gaat spoedig gebeuren en dan is er geen verschil in software tussen C3 en C4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-10 19:52

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Daar had ik eventueel interesse in maar hebben ze niet meer bij Smits. Toen hebben ze me de Bravia 7 aangeboden voor dezelfde prijs (prijs met korting + cashback). Vraag me alleen af of ik voor Mini-LED moet gaan. OLED lijkt wel echt superieur op elk vlak (behalve helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:48
De verschillen bij reguliere WBE panelen zit ‘m in de kleine details waarbij de meerprijs in de regel het vaak niet waard is tegenover de predecessor.

Rationeel gezien biedt de B4 de meeste bang for the buck, wanneer je het van de andere kant bekijkt betaal je slecht een meerprijs van een aantal euro per maand meer voor de andere genoemde modellen wanneer we uitgaan van een gebruiksduur van 7 jaar.

Ik zou uit een van onderstaande modellen kiezen;

-LG G3; je volgt je gevoel wat een plus is, nadeel is de matige originele voet qua kwaliteit en stabiliteit.

-LG C3; betere processing dan de B4 wat ten goede komt bij een 65” TV in samenhang met de meeste content van matige kwaliteit/ relatief lage bitrate.

-Sony A84K, (wellicht dat Smits meegaat in prijs) minimale verschil in beeldkwaliteit en processing vergeleken met de A8xL, semi glossy toplaag dus minder last van weerspiegelingen. Het design wat jou zo te lezen aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Freshouttheoven schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:47:
De verschillen bij reguliere WBE panelen zit ‘m in de kleine details waarbij de meerprijs in de regel het vaak niet waard is tegenover de predecessor.

Rationeel gezien biedt de B4 de meeste bang for the buck, wanneer je het van de andere kant bekijkt betaal je slecht een meerprijs van een aantal euro per maand meer voor de andere genoemde modellen wanneer we uitgaan van een gebruiksduur van 7 jaar.

Ik zou uit een van onderstaande modellen kiezen;

-LG G3; je volgt je gevoel wat een plus is, nadeel is de matige originele voet qua kwaliteit en stabiliteit.

-LG C3; betere processing dan de B4 wat ten goede komt bij een 65” TV in samenhang met de meeste content van matige kwaliteit/ relatief lage bitrate.

-Sony A84K, (wellicht dat Smits meegaat in prijs) minimale verschil in beeldkwaliteit en processing vergeleken met de A8xL, semi glossy toplaag dus minder last van weerspiegelingen. Het design wat jou zo te lezen aanspreekt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik moet inderdaad niet teveel kijken naar prijs aangezien ik er nog vele jaren mee moet doen. Mijn gevoel gaat steeds meer naar de Sony. Als ik puur kijk naar specs en testresultaten op bv Rtings is ie vaak minder dan bv de LG C3. Maar als ik op YouTube kijk naar vergelijkingen met andere tv's komt die voor mijn gevoel het meest natuurgetrouw over, vooral bij huidskleuren. Ik ga ook even kijken naar de K-variant 👍🏻. Of hopen dat de 84L goedkoper wordt als de nieuwe Bravia modellen daadwerkelijk allemaal uit zijn (specifiek de Bravia 8. Ook een mooie denk ik, maar ruim boven de 2K...).

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 15-06-2024 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VRonly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-12-2024
Upscaling van de sony's is wel heel goed, zeker iets om rekening mee te houden indien je de TV vooral gebruikt om gewoon kabel-tv te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door VRonly op 15-06-2024 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
bsmpower schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:58:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik moet inderdaad niet teveel kijken naar prijs aangezien ik er nog vele jaren mee moet doen. Mijn gevoel gaat steeds meer naar de Sony. Als ik puur kijk naar specs en testresultaten op bv Rtings is ie vaak minder dan bv de LG C3. Maar als ik op YouTube kijk naar vergelijkingen met andere tv's komt die voor mijn gevoel het meest natuurgetrouw over, vooral bij huidskleuren. Ik ga ook even kijken naar de K-variant 👍🏻. Of hopen dat de 84L goedkoper wordt als de nieuwe Bravia modellen daadwerkelijk allemaal uit zijn (specifiek de Bravia 8. Ook een mooie denk ik, maar ruim boven de 2K...).
Graag gedaan!

De A8 serie is out of the box betreft kleuren accurater dan de C3, bij laatstgenoemde dien je bij de meest accurate preset/ beeldmodus nog meerdere zaken aan te passen. Betreft HDR weet de C3 o.a. de highlights accurater weer te geven, upscaling/ processing is bij de A8 weer beter evenals de technische opbouw en bouwkwaliteit. Zo weegt de A8 ongeveer 7 kg zwaarder, klik je de stands er in één keer in zonder gedoe/ tiental schroefjes aan te draaien en is de afstandsbediening imo fijner.

Rtings is een prima website om een short list te maken, niet meer dan dat. Ze slaan regelmatig de plank mis waarbij het ook aan expertise ontbreekt, zo is bijv. de Motion en upscaling op de A8 beter echter komt dit niet goed naar voren. Zelfde geldt voor de (piek)helderheid, deze is in de praktijk bij de meeste HDR en SDR scènes op hetzelfde niveau vergeleken met de C3 terwijl volgens Rtings het verschil relatief groot zou moeten zijn.

Nieuwe Bravia 8 is momenteel way overpriced en wordt in de regel pas interessant rond Black Friday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Vind de A84L eigenlijk ook nog best duur voor een 2023 model dat wordt vergeleken met de LG C3 die voor 1500,- te koop is (65 inch). Anders had ik de knoop al doorgehakt. Met 1849,- komt de Sony naar mijn gevoel te dicht bij de LG G3 voor 150,- meer.. En zelfs de nieuwe LG C4 is een paar honderd euro goedkoper..

Weet ook niet of dit het beste moment is om een tv te kopen. Vind de EK acties niet echt spectaculair? En de net uitgebrachte nieuwe modellen zitten uiteraard nog op hun hoogste punt.

[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 16-06-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
bsmpower schreef op zondag 16 juni 2024 @ 11:30:
Vind de A84L eigenlijk ook nog best duur voor een 2023 model dat wordt vergeleken met de LG C3 die voor 1500,- te koop is (65 inch). Anders had ik de knoop al doorgehakt. Met 1849,- komt de Sony naar mijn gevoel te dicht bij de LG G3 voor 150,- meer.. En zelfs de nieuwe LG C4 is een paar honderd euro goedkoper..

Weet ook niet of dit het beste moment is om een tv te kopen. Vind de EK acties niet echt spectaculair? En de net uitgebrachte nieuwe modellen zitten uiteraard nog op hun hoogste punt.
Je betaalde altijd al een meerprijs voor Sony TV’s wat gekscherend de ‘Sony tax’ wordt genoemd, daarnaast is de Benelux samen met Australië de duurste regio betreft Sony TV’s. Voor een deel is de meerprijs te rechtvaardigen doordat het doorgaans overall doordachtere producten van hogere kwaliteit zijn, echter valt een meerprijs van ruim 30% tegenover de B4 niet te rechtvaardigen voor de gemiddelde consument aangezien de beeldkwaliteit voor ruim 90% hetzelfde is.

Dergelijke acties zijn altijd een sigaar uit eigen doos, wanneer je relatief dichtbij de Duitse grens woont kun je daar vaak veel interessantere aanbiedingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Vandaag langs HelloTV geweest en weer mooi wat kunnen vergelijken. Ik ben er nog steeds niet uit of het perse OLED moet worden. Ik heb de Bravia 7 (Mini-LED) naast de A84L (oled) bekeken en vond de Bravia 7 wat frisser/feller overkomen. Ook zag ik daar nog details in de schaduwen waar het op de A84L één donker vlak was. Dit heeft ongetwijfeld met de helderheid te maken, maar dat lijk ik dus wel belangrijk te vinden.

Ergens anders stonden een OLED en Qled van Samsung naast elkaar. In scènes met sneeuw vond ik de Qled beter, wit was veel meer wit dan het meer grijze op de OLED. Maar toen liet ie op beide het instellingen menu zien en toen zag je wel heel duidelijk blooming om de witte teksten en zwarte achtergrond bij de Qled.

Wat me ook nog opviel was dat ik wat flikkering zag op OLED TV's bij bepaalde demo's. Vooral bij de demo van de melkweg met talloze sterren. Dan zie ik gewoon hele vlakken pulseren. Ik heb dit opgezocht en lijkt inderdaad een OLED ding te zijn. Het is de vraag hoe vaak ik dit zie onder normale omstandigheden...

Last but not nog least. De verkoper pushte me vooral naar LG televisies en dan met name de C3. Wat hem betreft beste waar voor het geld.

Tja, ben er nog niet helemaal uit 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-10 00:03

ABD

Ik zat in dezelfde boot als jij en ik heb net de knoop doorgehakt. Ik heb net een 65G2 gekocht voor €1333 bij bol.com. Ik vergelijk deze TV ongeveer met de C3 en de B4, maar wat mij betreft met zes voordelen. Gratis wallmount, plat, kabelgootjes, goedkoper, heatsink welke de levensduur gaat verlengen en geen groene waas als je met een hoek kijkt. Daarnaast vind ik Gx modellen mooier, maar dat is subjectief. Ik vermoed dat Gx modellen daarnaast kwalitatief iets beter zijn qua onderdelen.

Ik zat al te twijfelen toen de 65G2 €1438 moest kosten, daarom kon ik dit niet laten. Misschien wil jij een stand, dan gaat goedkoper niet op voor de prijs waarvoor jij een B4 kan kopen.

Die LG Oleds ontlopen elkaar nauwelijks, hoewel de G3 en G4 MLA filters hebben, dus meer lichtopbrengst geven. Rting heeft deze review. Ze hebben ook een lijst waarmee je makkelijk kan vergelijken, dan zie je met getallen dat de TVs kwalitatief min of meer hetzelfde beeld geven.

[ Voor 38% gewijzigd door ABD op 02-07-2024 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
ABD schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:34:
Ik zat in dezelfde boot als jij en ik heb net de knoop doorgehakt. Ik heb net een 65G2 gekocht voor €1333 bij bol.com. Ik vergelijk deze TV ongeveer met de C3 en de B4, maar wat mij betreft met zes voordelen. Gratis wallmount, plat, kabelgootjes, goedkoper, heatsink welke de levensduur gaat verlengen en geen groene waas als je met een hoek kijkt. Daarnaast vind ik Gx modellen mooier, maar dat is subjectief. Ik vermoed dat Gx modellen daarnaast kwalitatief iets beter zijn qua onderdelen.

Ik zat al te twijfelen toen de 65G2 €1438 moest kosten, daarom kon ik dit niet laten.
Ook een mooie keuze! Schoonvader heeft de G1 en moet zeggen dat de G-serie over het algemeen erg goed uit de testen komen en lekker helder. Ik ga hem alleen niet aan de muur hangen... Het zou eventueel kunnen maar het is een gasbeton muurtje (niet zo heel stevig?) en daarbij moet ik dan de hele muur eerst aanpakken zodat ik een goot in de muur heb liggen. Vind het tenminste wel mooi als de kabels worden weggewerkt bij muur montage. Dus in het geval van een G-serie moet ik er ook nog een voet bij kopen. En tot de G3 helt ie dan 5% achterover. Niet heel erg, maar lijkt me ook niet optimaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-10 00:03

ABD

De G1 heeft helaas geen heatsink en die krijgt geen nieuwe firmware updates, die had ik niet genomen. Hier een filmpje van een man die een 65G2 aan een gipsmuur hangt in 8 minuten. Zijn sokjes komen op gegeven moment even in beeld;)

Volgens mij kun je een moderne 65" aan gasbetonen muur hangen, ze zijn tegenwoordig niet zo zwaar meer(rond 20KG). Zeker als je de achterkant van het gasbeton met bv een plaat multiplex kan verstevigen. Kan dat niet, gebruik je alligatorpluggen. Het is één keer een kabelgoot frezen, dan heb je dat gedaan voor de rest van de tijd dat je er woont. Je kunt ook een kabelgoot aan de buitenkant bevestigen en afwerken met een likje verf, dat zie je waarschijnlijk nauwelijks.

[ Voor 67% gewijzigd door ABD op 02-07-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
Ben ik nog een keer. Nog steeds de knoop niet doorgehakt. Tijdens de vakantie nog weer allerlei reviews bekeken en reviews gelezen op o.a. Rtings. Ik zit nog steeds in een tweestrijd. Mijn verstand zegt steeds dat ik OLED mooi "moet" vinden en de beste keuze is. Iig obv testresultaten uit het lab, om het maar zo te noemen, en algehele mening van het grote publiek. Mijn gevoel zegt om te gaan voor een goeie LED tv, en dan specifiek Mini-LED. Dus vandaag wederom maar weer eens een Mediamarkt bezocht en gewoon gekeken wat ik mooi vind qua beeld. Het blijft lastig vergelijken want bij de Mediamarkt staan ze waarschijnlijk allemaal in Vivid modus en in het verlichte winkel. Wat me wel steeds opviel is dat "wit" op een OLED vaak grijzig is. Valt nog meer op naast een LED tv. Ook de hogere helderheid lijkt de kleuren meer levendig weer te geven dan OLED. Wat betreft zwartwaardes/contrast vond ik het verschil vaak klein. Het lijkt er dus op dat ik (mijn ogen) het mooier vinden dat ie helder toont en wit echt wit is, dan een tv met beter contrast.

Hieronder een foto van verschillense technieken. Het ziet er wat extreem uit omdat het lastig is te fotograferen wat ik zie, maar ik grote lijnen klopte het wel.

Linksboven: LG B4 (oled)
Rechtsboven: Hisense U8N (mini led)
Linksonder: Samsung CU7040 (gewone LED)
Rechtsonder: Samsung S90C (QD-OLED)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q9HBMJM/20240819-143731.jpg

Bewust even op deze scène gewacht want op de meeste OLED TV's in de winkel was er bijna geen onderscheid tussen het witte vlak aan de rechterkant en meer grijze aan de linkerkant.

Op het laatst nog even naar de LG G4 gekeken, mijn favoriet obv wat ik online zie en lees. Helaas niet dezelfde beelden dus even gewacht op een beeld met veel wit. Dat werd deze scène in de sneeuw en om eerlijk te zijn zag dat er ook vooral blauw/grijs uit terwijl ik vermoed dat het echt wit had moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/S5Jc6CX/20240819-144049.jpg

Dus tja, mijn gevoel zegt te gaan voor een Mini-LED. Mogelijk ziet een OLED er allemaal weer heel anders uit in onze woonkamer, staat er niks naast om te vergelijken en is wit wel echt wit. Kan ik helaas niet testen... Lang verhaal kort, voor mij is de keuze voor OLED niet zo vanzelfsprekend.

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 19-08-2024 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er zijn twee dingen die je ziet:
  • Verschil in kleurentemperatuur tussen de televisies. Dat is gewoon instelbaar in het menu.
  • Helderheid op volledig scherm. Een wit scherm is voor een OLED het moeilijkst om weer te geven, de televisie kan simpelweg niet genoeg elektriciteit aanvoeren om alle pixels maximaal te laten branden en schroeft de helderheid terug. De test die je gekozen hebt om de televisies te vergelijken is dan ook nadelig voor OLED-televisies: Je laat hun zwakke punt zien, terwijl de ze hun sterke punt niet kunnen tonen: Perfect zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
dmantione schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 16:59:
Er zijn twee dingen die je ziet:
  • Verschil in kleurentemperatuur tussen de televisies. Dat is gewoon instelbaar in het menu.
  • Helderheid op volledig scherm. Een wit scherm is voor een OLED het moeilijkst om weer te geven, de televisie kan simpelweg niet genoeg elektriciteit aanvoeren om alle pixels maximaal te laten branden en schroeft de helderheid terug. De test die je gekozen hebt om de televisies te vergelijken is dan ook nadelig voor OLED-televisies: Je laat hun zwakke punt zien, terwijl de ze hun sterke punt niet kunnen tonen: Perfect zwart.
Ja klopt wat je zegt. Zoals in mijn eerdere reactie lijk ik meer gevoelig te zijn voor echt wit/helderheid dan voor diep zwart/contrast. Alsin dat ik dat eerste punt belangrijker vind. Bij ons zal de woonkamer altijd verlicht zijn, ook in de avond. Ben iig niet van plan alle lampen uit te zetten tijdens het kijken van een film. Daarmee haal ik sowieso niet het beste uit een OLED tv denk ik. Het blijft iets persoonlijks. Blijft wel interessant dat testresultaten niet alles zeggen en het niet perse verstandig is hier alleen vanuit te gaan.

Nog een voorbeeld. We kijken nu op een 7 jaar oude Samsung KS7000. Dat is nog een "ouderwetse" edge-lit tv. Omdat bij LED TV's vooral kritiek komt op blooming ben ik er eens bewust op gaan letten. Maar ik zie het gewoon niet en/of het valt me totaal niet op. Of is dit specifiek iets voor Mini-LED? Of alleen in het geval van erg donkere scènes dat het opvalt? Beetje omgekeerde effect bij wit op een oled.

Tot slot de kleuren. Ik vraag me af of je dit volledig kan instellen. Op de foto komt het extremer over dan in het echt, maar volgens mij is het bekend dat WOLED neigt naar blauw en QD-OLED naar paars. (Mini-)LED lijkt in dat opzicht neutraler.

[ Voor 10% gewijzigd door bsmpower op 19-08-2024 17:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat laatste klopt zeker niet, je kunt de kleurentemperatuur echt spectaculair veranderen, als jij knalrode sneeuw wilt, zet 'm gewoon op een hele lage temperatuur. OLED-televisies zijn gruwelijk kleurnauwkeurig, 99% PCI-P3 betekent in praktijk dat ze gewoon iedere gewenste kleur kunnen weergeven en de tint van het beeld die jij ziet is volledig afhankelijk hoe de beeldverwerking een witte kleur weergeeft.

Overigens, de "filmstand" van de huidige OLED-televisies, waarin het beeld zou moeten weergegeven worden zoals de regisseur het bedoeld heeft, is voor mij juist veel te rood, ik schroef de kleurentemperatuur op mijn televisie dan ook een stukje op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bsmpower
Misschien leuk om nog even te melden dat ik toch voor de Bravia 7 heb gekozen. Een goede deal + cashback was te interessant om het niet te doen. Net nog weer even de 4K HDR demo van LG opgezet en het beeld is wel echt geweldig hoor. Zwart is voor mij echt zwart genoeg. Tenzij je er nu een OLED naast gaat zetten doet ie nagenoeg niet onder is mijn gevoel. Moet nog een paar dingen tweaken, voor SDR icm tv uitzendingen, maar in de basis al erg tevreden. Moest alleen VRR uitzetten op de Xbox, dat resulteerde anders in irritant scherm flikker.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ckkZ39b/20240828-221322.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Kjff9bG/20240828-221022.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rpct8sS/20240828-221441.jpg
Pagina: 1