[Nieuwsgroepen] Wat werkt tegenwoordig goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvb002
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
In het verleden heb ik jaren gebruikt gemaakt van nieuwsgroepen, nu al een jaar of 5 niet meer. Ik zit er aan te denken om er toch weer gebruik van te gaan maken. Aangezien ik er alweer even uit ben zoek ik advies.

Ik had Newshosting als usenet provider. Was ik super tevreden mee. Lange rententie en unlimited gebruik en ook veel kanalen tegelijk. Prijs was ook zeer goed.

Dan Sabnzb voor het binnenhalen. Ook zeer tevreden mee.

En Spotnet 2.0 voor het zoeken naar nzb’s. Was ik ook zeer tevreden mee, maar klopt het dat die niet meer werkt en geen updates meer zijn? is er een goed alternatief?

Is deze combinatie nog goed of kan ik beter een andere combinatie gaan gebruiken en waarom? wat zijn de voordelen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen compleet antwoord op je vragen, maar bekijk dit topic eens: Usenet, Nieuwsgroepen en Newsservers met Binaries - Deel 14

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 19:28
jvb002 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:08:
En Spotnet 2.0 voor het zoeken naar nzb’s. Was ik ook zeer tevreden mee, maar klopt het dat die niet meer werkt en geen updates meer zijn? is er een goed alternatief?
Spotnet 2.0 is verouderd en heeft geen ondersteuning meer (abandonware). Spotnet Classic (1.9.0.8) heeft dat nog wel. Spotnet 2 werkt nog wel, maar er zitten bugs in het programma.

5400WP (ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:54
Wat het beste werkt is 1 hoofd provider en daarnaast meerdere block accounts op andere backbones. Er zijn meerdere goede indexers voor nzb’s sommige open sommige invite only. Stuur maar een PB als je een invite wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier draait t eigenlijk al jaren op Tweaknews, met soms een block account er bij voor als er echt eens iets kapot is (al valt het tegenwoordig best mee weer??) en als "client" doen we het met sabnzbd
indexing doen we lokaal met een spotweb installatie, en soms ook eens even een rondje over google voor het missende puzzel stukje..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Vizox schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Spotnet 2.0 is verouderd en heeft geen ondersteuning meer (abandonware). Spotnet Classic (1.9.0.8) heeft dat nog wel. Spotnet 2 werkt nog wel, maar er zitten bugs in het programma.
Laat die nou net een update hebben :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pz_qp7m0lOZ8MYMEJZE9EcZzY2M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cNz2JZC48ozOV2avIOW30h5z.png?f=user_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vizox
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 19:28
RobbyTown schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Laat die nou net een update hebben :)
[Afbeelding]
Ja, ik zag het net inderdaad ook. Schijnt wel een bugje in te zitten met filters las ik op hun forum. Dus ik verwacht dat er nog wel een update komt. Maar goed, dat heeft verder niets meer met dit topic te maken.

5400WP (ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvb002
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik dacht dat Spotnet 2.0 in het leven geroepen was omdat Spotnet classic ermee gestopt was. Niet dus? In dat geval kan ik gewoon mijn oude setup van spotnet, sabnzb en newshosting weer gaan gebruiken. top! dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:00

nelizmastr

Goed wies kapot

Vizox schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Wauw en ik maar steeds droog Spotnet 2 installeren :+

Verklaart wellicht waarom de laatste tijd steeds vaker downloads mislukken.
Tijd om terug te gaan naar classic.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1