Tapijtlijm verwijderen moeite waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 14:54
Hoi allen,

Inmiddels bezig met de vloerbedekking te verwijderen van de slaapkamers en heb nu 1 kamer behandeld met albastine. Redelijk goed lijm kunnen verwijderen maar blijven nog resten over.
De pot van 2,5liter is er wel bijna doorheen gegaan en de volgende kamer is zon 2x groter.

De foto met de stofzuiger is de onbehandelde lijmvloer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fn5TN4B8RD266n8Pp5QJheweB0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K5K4an5sXt6C3QYq7dZsHYkG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XeB873uH9GRkB91FgZeQp2FGRzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZzOX6aTQLT6jxOQNnMeiKrb.jpg?f=fotoalbum_largeDe vraag die ik heb, als ik toch laminaat ga leggen, is het nodig of slim om de tapijtlijm weg te halen?
Of kan je het net zo goed laten liggen en laminaat erover.

Ik weet niet wat eventuele voor of nadelen zijn om het wel of niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:40
Ik heb het laten zitten en geen problemen ondervonden. Wel een vrij dikke ondervloer genomen om “onevenheden” op te vangen.

Tevens even controleren of je vloer geel kuilen of bulten bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20-04 12:54
Als er laminaat op komt zou ik die gewoon laten zitten.
Wel even checken of er geen al te grote uitstekende delen zijn, deze dan eventueel eerst afsteken/beitelen.
Let bij het kiezen van ondervloer op hoeveel mm deze in principe opvangt/vereffend.

Met laminaat + ondervloer merk je normaal gezien niets van zulke kleine oneffenheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 20:22
robotomizer schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:14:
Als er laminaat op komt zou ik die gewoon laten zitten.
Wel even checken of er geen al te grote uitstekende delen zijn, deze dan eventueel eerst afsteken/beitelen.
Let bij het kiezen van ondervloer op hoeveel mm deze in principe opvangt/vereffend.

Met laminaat + ondervloer merk je normaal gezien niets van zulke kleine oneffenheden
Precies dit! Zeker als je van die groene platen als ondervloer neemt, die zijn lekker dik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1221402

Hier alle grotere oneffenheden ook weggestoken, zelfs zonder dikke ondervloer ging het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
Is het ook niet de moeite waard om in ieder geval alles wat je zonder albastine oid weg kunt halen gewoon weg te schrapen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
De stukken waar je nog resten vloerbedekking ziet afsteken, de rest zou ik lekker laten zitten.

Pro-tip, eerst die muren latexen en dan de vloer er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
sumpie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 17:39:
Is het ook niet de moeite waard om in ieder geval alles wat je zonder albastine oid weg kunt halen gewoon weg te schrapen?
Mja, ga jij ee last van hebben?

Zelf zou ik alles weg halen, maar dat komt omdat ik dan weet dat als ik over 8 jaar een andere vloer wil ik dan geen gezeik heb... Dat is mij de tijd, geld en moeite investering het wel waard :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
President schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 23:33:
[...]

Mja, ga jij ee last van hebben?

Zelf zou ik alles weg halen, maar dat komt omdat ik dan weet dat als ik over 8 jaar een andere vloer wil ik dan geen gezeik heb... Dat is mij de tijd, geld en moeite investering het wel waard :-)
Ja, zit er ook zo een beetje in vandaag weer eens even langs de bouwmarkt i geuss....hoef ik later ook niet meer die zooi te hebben van die albastine als ik werkelijk in het huis woon.
Wel even kijken of er makkelijkere manieren nog zijn om de zooi helemaal netjes weg te krijgen gezien er nu restjes achterbleven in andere kamer.
Pagina: 1