Mailadres en alias toevoegen in Outlook werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:04
Mijn situatie:
Ik heb een emailadres (b***@b***.nl, dus met een kleine letter) waarop ik mail verstuur en ontvang. Dit is een IMAP server, daar kan ik geen Teams etc op draaien.
Ik heb een Microsoft Account aangemaakt met als alias (B***@b***.nl, dus met een hoofdletter) waarmee ik toegang krijg tot Teams. Dit is een admin account voor mijn bedrijf.

Mijn probleem:
Ik wil in Outlook zowel b***@b***.nl als B***@b***.nl toevoegen, zodat ik:
- mail kan versturen via b***@b***.nl adres
- Teams meetings in kan plannen via B***@b***.nl adres en dit in mijn outlook agenda kan zien
Ik krijg dit in Outlook niet voor elkaar, omdat bij het toevegen van het 2e account, ik de melding krijg dat het account al toegevoegd is (blijkbaar ziet Outlook geen verschil tussen met en zonder hoofdletter). Voorheen lukte dit wel (ergens vorig jaar), maar nu ik na een re-install dit probeer, lukt het me niet.

Ik kan wel op Teams inloggen met b***@b***.nl (prive Teams) en B***@b***.nl (zakelijk Teams) tegelijk. Al kan ik op die eerste geen Teams meetings inschieten via Outlook...

Wat ik heb geprobeerd:
- accounts verwijderen en opnieuw toevoegen --> foutmelding blijft
- accounts toevoegen via de 'oude Outlok methode', dus eerst naar overzicht van accounts en dan handmatig B***@b***.nl toevoegen --> wordt niet gevonden
- naar nieuwe Outlook omgeving gaan (try new Outlook) --> foutmelding blijft

Wat ik nog niet heb geprobeerd, maar beetje huiverig voor ben:
- registry aanpassing doen zoals hier
beschreven
- alias adres aanpassen in microsoft account (ben ik dan alle afspraken in Teams kwijt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dus je hebt een mail adres, zeg voor het gemak even bobbouwer@bedrijf.tld en voor Teams heb je Bobbouwer@bedrijf.tld. Nu wil je dus dat Teams adres als alias toevoegen? Tja, niet heel gek dat het niet werkt, want mail adressen zijn niet hoofdlettergevoelig. Dus al zou je BoBbOuWeR@bedrijf.tld gebruiken, maakt het niks uit en zal het voor het email gedeelte ook nog gewoon werken.

Je moet hiervoor een andere oplossing moeten zoeken. Want waar jij aan denkt gaat iig niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04:23

Blokker_1999

Full steam ahead

Je schrijft dat je een privaat MS account hebt en een zakelijk MS account hebt op hetzelfde email adres. Als je aanmeldt ga je vermoedelijk dus ook de vraag krijgen of je met je private danwel je zakelijke account wenst aan te melden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/flruptO60tLahis4YqLfcumogTE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kRg1LSZEqDwCLukuGluSac74.png?f=user_large

Alleen gebruiken die 2 accounts dus in de basis dezelfde logon. Zoals @Hero of Time correct aangeeft zijn emailaddressen en dus ook de logons bij MS niet hoofdlettergevoelig (godzijdank).

De setup die je hier hebt is dan ook niet direct aan te bevelen, temeer je dus email hebt buiten Microsoft om. De eenvoudigste manier is namelijk om je mail ook bij Microsoft te hosten in Exchange Online, en dan ga je in Outlook gewoon de optie krijgen om een Teams invite uit te sturen.

Sowieso kan je niet zomaar een alias aanmaken in Outlook en denken dat dit gaat werken. Die alias is gewoon een ander email adres waarop jij bereikbaar bent. Niet meer dan dat. Daarmee weet Outlook nog altijd niet dat jij een Teams account hebt. Je kan ook je bedrijfsaccount niet zomaar toevoegen aan Outlook omdat dit hetzelfde email adres heeft als je private account, dan gaat Outlook gewoon zeggen dat het account reeds is toegevoegd. Ook niet vreemd, want om een account toe te kunnen voegen moet er een mailbox aan hangen, wat met je bedrijfsaccount vermoedelijk niet het geval is op dit moment omdat je mail ergens anders zit.

De regkey die je aanhaalt gaat in dit geval ook niets doen. Die is bedoeld om DirectConnect uit te zetten. Hiermee voorkom je net dat Outlook gaat proberen om je account uit de Azure omgeving te gaan halen, maar Outlook probeert dat op dit moment niet eens omdat je account gewoon een correct geconfigureerd SMTP account is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik snap jullie idd, en handig/logisch is het niet. Maar het werkte wel al een jaar in outlook. Waarbij ik dus via B***@b***.nl (exchange) en via b***@b***.nl (smtp) mail kon ontvangen en versturen. En ik kan in Teams dus ook met beide mailadressen inloggen en 2 Teams apps naast elkaar draaien.

Sterker nog, het hangt af van welk account (hoofdletter of niet) ik als eerste toevoeg, welke mailbox ik in Outlook krijg. Er zijn dus wel degelijk 2 verschillende accounts actief, dat maakt het zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je beide mail adressen bij MS? Want je zegt in je TS dat je mail via IMAP doet. Als je zelf doelbewust IMAP instelt ipv Exchange, is het niet heel vreemd dat het net iets anders werkt.

En 2x Teams? Hoe dat zo? Enige manier om dat voor elkaar te krijgen is zoals @Blokker_1999 aangaf: zakelijk en privé accounts. Dat zorgt ook voor vreemd gedrag en andere rariteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Nee sorry, ik weet niet helemaal hoe ik het goed uit moet leggen. Een jaar geleden heb ik een Microsoft Account aangemaakt voor mijn bedrijf. Zodat ik o.a. Office, Teams etc kon gebruiken. Dit heb ik gdaan met het account met een hoofdletter. Hier zit standaard ook een mail-omgeving bij van MS, dus die kreeg ik er 'gratis' bij.

Ik heb daarnaast via mijn website een mailadres (die met de kleine letter). Dat is gewoon een SMTP account wat ik zowel in webmail omgeving als in Outlook zo kan toevoegen en mee kan mailen.

Wat betreft Teams; daar heb ik dus inderdaad 2 Teams vensters naast elkaar. 1 persoonlijke Teams en een zakelijke Teams.

Wat mijn uiteindelijke wens is, om vanuit het account met kleine letter alles te kunnen doen. Dus ook Teams meetings etc. inschieten en dat dit in de cloud allemaal gesynchroniseerd wordt. Maar daarvoor moet ik dit accoun met kleine letter volgens mij aanmelden bij Microsoft, maar dan ben ik alles met het account met hoofdletter kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt, even simpel gezegd voor de vergelijking, een Gmail account gebruikt om een MS account te maken voor Teams. Nu verwacht je dat je vanuit Gmail allerlei MS zaken en diensten kan aanroepen, want het is immers een MS account. Maar dat werkt zo niet.

De enige manier om Teams meetings vanuit je mail account te sturen, is zorgen dat je mail bij MS staat, in de tenant waar ook je Teams account staat. Je zal je mail naar MS moeten migreren hiervoor.

Misschien dat Teams een knop op je lint/werkbalk heeft gezet van je Outlook die je tijdens het maken van een meeting kan gebruiken, maar zie ook wel gebeuren datje mail en Teams gekoppeld moet zijn zoals eerder beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Ik snap wat betreft Teams dat dat niet gaat werken inderdaad.
Maar ik zou toch wel mijn SMTP mail als mijn MS mail moeten kunnen toevoegen tegelijkertijd? Dit zijn 2 verschillende accounts, met 'toevallig' dezelfde naam. Outlook doet moeilijk omdat die namen hetzelfde zijn, maar kijkt dus niet naar wat er achter zit. ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt het niet b@ en B@ noemen. De hoofdletter is niet relevant. Het zijn twee accounts, een zakelijk een prive. Dit gedoe ga je altijd houden, of tot MS beslist dat ze dit niet meer willen.

Ik zou door de zure appel heen bijten en een een van de twee vergeten en overstappen op een anders geschreven accountnaam. Als je het niet nu doet, heb je een paar jaar last en ga je het alsnog doen maar dan met meer geschiedenis op die account..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1