Na een middag stoeien ga ik het hier maar eens proberen. Vanmiddag heb ik mijn oude (wel opentherm) thermostaat vervangen door een Honeywell Lyric T6. Dit werkt prima echter wanneer ik de Honeywell Lyric T6 thermostaat van de netspanning haal gaat de ketel op vol vermogen stoken. Dit zou betekenen dat als de stekker van de thermostaat er per ongeluk uit valt of als de thermostaat stuk gaat de ketel op vol vermogen gaat lopen stoken (niet handig als je bijvoorbeeld een dag niet thuis bent).
Dit gebeurt niet als de kap op de Thermostaat module (foto1) niet aanwezig is dus de bekabeling in de ketel heb ik kunnen uitsluiten. Wanneer de kap van de module wordt geplaatst zal de ketel gaan stoken tot het moment dat de thermostaat module weer van spanning wordt voorzien.
Dit lijkt mij geen normaal (en gewenst) gedag maar ik kan hier ook weinig over vinden op het internet. Iemand die hier ervaring mee heeft of iets over kan roepen?
Thermostaat: Honeywell Lyric T6, via opentherm aangesloten.
:strip_exif()/f/image/krrAa81ag4oXqSwkr5ylTda8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ketel: Vaillant Ecotec classic CW4 met opentherm module.
:strip_exif()/f/image/tlecqGqHvJeAt7P0I3Xl6VVv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit gebeurt niet als de kap op de Thermostaat module (foto1) niet aanwezig is dus de bekabeling in de ketel heb ik kunnen uitsluiten. Wanneer de kap van de module wordt geplaatst zal de ketel gaan stoken tot het moment dat de thermostaat module weer van spanning wordt voorzien.
Dit lijkt mij geen normaal (en gewenst) gedag maar ik kan hier ook weinig over vinden op het internet. Iemand die hier ervaring mee heeft of iets over kan roepen?
Thermostaat: Honeywell Lyric T6, via opentherm aangesloten.
:strip_exif()/f/image/krrAa81ag4oXqSwkr5ylTda8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ketel: Vaillant Ecotec classic CW4 met opentherm module.
:strip_exif()/f/image/tlecqGqHvJeAt7P0I3Xl6VVv.jpg?f=fotoalbum_large)