Een echte goede soundtrack bij een game is wel lang geleden. De tijd dat ik game muziek op mp3 zet om het vervolgens te luisteren wanneer ik niet aan het gamen ben is al lang geleden. De soundtracks van Red Alert, Command & Conquer waren erg goed (het paste goed bij elkaar (game en muziek) ) En ook de tombraider serie had een goede sountrack en dan heb ik het nog niet eens over Bust a Move. Maar de laatse tijd vind ik zijn er niet zoveel echt goede soundtracks. Ok de Kingpin soundtrack was erg goed >:)(Cypress Hill) en ook voor Rocket Arena was er een goede soundtrack te downloaden en was er de mogelijkheid gemaakt dat je je eigen mp3 tjes tijdens het spel kon horen. Maar daar blijft het wel een beetje bij. Wat is jullie favoriete game qua soundtrack?? en zijn er meer mensen die het hier mee (on)eens zijn ?
Ik vind zelfs dat het al jaren geleden is dat er een fatsoenlijke soundtrack uit is gekomen...
Ik ben persoonlijk van mening dat er teveel amerikaanse invloeden meespelen bij het maken van een soundtrack. Allemaal van die irritante "hard"- of soft rock.
Ik ben persoonlijk van mening dat er teveel amerikaanse invloeden meespelen bij het maken van een soundtrack. Allemaal van die irritante "hard"- of soft rock.
Verwijderd
Mijn favo soundtracks zijn bijna allemaal van japanse RPG's...met name Ancient Ys Book 1 & 2, Suikoden 1 & 2 en Wild Arms. Een beetje technorommel onder een spel gooien noem ik geen soundtrack, en net zoals in Crazy Taxi muziek gebruiken van Offspring is wel leuk, maar schrijf toch muziek speciaal voor het spel.
Ik ben sowieso meer fan van symphonische soundtracks dan rock/pop soundtracks (of underground). De muziek van Red Alert enzo paste perfect bij het spel, maar ik zal het niet snel zomaar op gaan zetten, hoewel ik wel de soundtracks heb.
Ik ben sowieso meer fan van symphonische soundtracks dan rock/pop soundtracks (of underground). De muziek van Red Alert enzo paste perfect bij het spel, maar ik zal het niet snel zomaar op gaan zetten, hoewel ik wel de soundtracks heb.
Echte coole muziek: (die ik ff zo snel verzin, van vroeger naar nu)
- Digger
- Pinguin Adventure
- Wolfenstein 3D
- 7th Guest (scary
)
- Warcraft I,II
- Starcraft
Een echt nieuw spel kan ik niet verzinnen (van daar ook dit topic
)
- Digger
- Pinguin Adventure
- Wolfenstein 3D
- 7th Guest (scary
- Warcraft I,II
- Starcraft
Een echt nieuw spel kan ik niet verzinnen (van daar ook dit topic
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Verwijderd
Max Payne had wel een goede soundtrack, en Undying had een hele sfeervolle... ik werd al bang van dat menumuziekje!
Verwijderd
dat was nog s een gameOp maandag 10 september 2001 17:45 schreef Fr3aKER het volgende:
Echte coole muziek: (die ik ff zo snel verzin, van vroeger naar nu)
- Pinguin Adventure
Verwijderd
damn, zeker weten, zou die muziek wel gewoon een keer willen horen.. Maar ik geloof dat undying een beetje maffe muziek file soort gebruikt..Op maandag 10 september 2001 17:48 schreef Demolition-Man het volgende:
Max Payne had wel een goede soundtrack, en Undying had een hele sfeervolle... ik werd al bang van dat menumuziekje!
Ik vind dat de muziek bij een spel op zich ook niet echt leuke muziek hoeft te zijn, als het maar goed bij het spel past. Kijk b.v. naar UT, die muziek is opzich vrij saai, maar het spel word er een stuk beter (spannender?) van.
Verwijderd
Tony Hawk 2.....BTW ze zouden die neurotische 'ya mama' van fat boy slim in een geem stoppen:
push the tempo!!!! push the tempo!!!!
lekker rushen dus
push the tempo!!!! push the tempo!!!!
Zekers! veel tracks die beter zijn dan in Unreal Tournament.Op maandag 10 september 2001 18:47 schreef JeanLucPicard het volgende:
Unreal niet te vergeten he!
De menu-theme van Need for Speed II is ook wel relaxed
C:\>_
Grmbl. Waarom heeft nog niemand Total Annihilation vermeld?
- Baldur's Gate
- Diablo
- Descent 2 (!)
Ik heb ze echter nog niet stand-alone geluisterd, maar het is wel een idee
.
- Diablo
- Descent 2 (!)
Ik heb ze echter nog niet stand-alone geluisterd, maar het is wel een idee
Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange
Verwijderd
Tony Hawk Pro Skater 2 hands down, de hele soundtrack bij elkaar gescharreld.
En unreal is ook wel funky hoor
En unreal is ook wel funky hoor
Euh omdat het zuigtOp maandag 10 september 2001 21:28 schreef Nephilin het volgende:
QuakeII heeft ook best een kewle soundtrack
Of nog beter: EarthWorm Jim 1
Daar staat ook kewle muziek op
Unreal en NFS series (vooral 2 & 3) hebben een meeslepende track
En die van NHL99 was ook de moeite ("Here come the heroes")
En die van NHL99 was ook de moeite ("Here come the heroes")
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ehm... D O O M
halloooooo?

en nog een paar:
Quake 2
Quake 3
Half-Life
Diablo's
CnC's
enne ALICE! die roeleert echt HARD
by the way, de muziek van Commandos 2 is ook errug goed, vooral van het menu.
halloooooo?
en nog een paar:
Quake 2
Quake 3
Half-Life
Diablo's
CnC's
enne ALICE! die roeleert echt HARD
by the way, de muziek van Commandos 2 is ook errug goed, vooral van het menu.
Die MP3-tjes van Wheel of Time vond ik wel leuk. Maar de beste soundtrack ooit is natuurlijk van Frantic Freddie...
Profiel - jaja, met nieuwe foto, zeurpieten! || me@Audioscrobbler
Woei, computer leeft weer!
Dat was toch C64?? Daar zaten ook goede bij:Op dinsdag 11 september 2001 02:01 schreef prinsesje het volgende:
Die MP3-tjes van Wheel of Time vond ik wel leuk. Maar de beste soundtrack ooit is natuurlijk van Frantic Freddie...
-Navy Seals
-Outrun
-Outrun Europe
-Turrican (!!!!!!!!!!!!!!!!)
"The fastest code, is the code that is never called."
BG II: ToB heeft echt extreem lekkere sfeermuziek imho
Verwijderd
Oke bij deze, TA muziek is goed, vind ik alleen de bouwmuziekjes zijn vrij saai, maar de battle themes zijn gaaf en passen erg mooi bij het spel.Op maandag 10 september 2001 21:28 schreef Nephilin het volgende:
What about Giana Sisters op de C64?
dat liedje in frantic freddy was geloof ik van queen maar dat weet ik niet meer zeker.
Het enige game mp3'tje wat nu nog in m'n playlist staat is de muziek uit de trailer van Warcraft III, vooral het laatste stukje daarvan is echt goed. Die kun je downen op de site van warcraft III.
dat liedje in frantic freddy was geloof ik van queen maar dat weet ik niet meer zeker.
Het enige game mp3'tje wat nu nog in m'n playlist staat is de muziek uit de trailer van Warcraft III, vooral het laatste stukje daarvan is echt goed. Die kun je downen op de site van warcraft III.
TA kan ik idd ook niet vergeten eigenlijk
Verwijderd
Je speelt toch geen game om naar de muziek te gaan luisteren?
Geluid kan wel een extra sfeer opwekken, maar een soundtrack van een spel!?
dat vindt ik nou echt onbelangrijk!
Jij bent dan ook geen diehardOp dinsdag 11 september 2001 15:25 schreef Murphy23x het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Hmmz...ik vind muziek 1 van de belangrijkste dingen bij een spel omdat het een groot deel van de beleving bepaalt. En er zijn heel veel spellen waarvan de soundtrack ware kunstwerkjes zijn, of bekende figuren aan meegeholpen hebben. Jan Hammer schreef ooit de muziek voor Police Quest 3, Harry Gregson-Williams schrijft de muziek voor MGS2..Op dinsdag 11 september 2001 15:25 schreef Murphy23x het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
/me heeft een stuk of 20 CD's met game soundtracks
Van 'Act on Instinct' (C&C) krijg ik nog steeds rillingen.
Bij het netwerken bonken ook nog steeds de RA(Aftermath) deuntjes door de speakers, ze zijn gewoon zo heerlijk!
Games zonder muziek vind ik per definitie gewoon veel saaier, zoals Q3 (en Urban Terror) en dat soort zooi, daarom vind ik Unreal Tournament ook een veel grotere belevenis, daar zit tenminste sfeer in.
ik bedoel maar, in films zit muziek, dat is toch ook niet realistisch, so what? de sfeer wordt wel beter
Bij het netwerken bonken ook nog steeds de RA(Aftermath) deuntjes door de speakers, ze zijn gewoon zo heerlijk!
Games zonder muziek vind ik per definitie gewoon veel saaier, zoals Q3 (en Urban Terror) en dat soort zooi, daarom vind ik Unreal Tournament ook een veel grotere belevenis, daar zit tenminste sfeer in.
ik bedoel maar, in films zit muziek, dat is toch ook niet realistisch, so what? de sfeer wordt wel beter
Verwijderd
Heb je helemaal gelijk in !. Brengt me terug naar een aantal jaren geleden, c&c opgestart, eerste missie begon met Act on Instinct... fantastisch !Op dinsdag 11 september 2001 19:29 schreef Digital-DNA het volgende:
Van 'Act on Instinct' (C&C) krijg ik nog steeds rillingen.
Heb hem (mp3) een tijd geleden ook gedownload van de westwood site.
Ik vond de muziek van Betrayal at Krondor altijd erg goed en mystiek, maar voor de rest....
Goeie soundtracks zijn al lang geleden:
Metal Gear Solid
Final Fantasy VII
Knights & Merchants
Metal Gear Solid
Final Fantasy VII
Knights & Merchants
Intro C&C Red Alert.... aaahh... 
"We serve Per----fect"
"We serve Per----fect"
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Mijn favorite game-music cd's
-Secret of mana+
-Ecco the dolphin - songs of time
-Castlevania Symphony of the night OST
-Konami Kukeiha club - hope
-Konami Kukeiha club best volume 1
-Konami midi power pro 7 (gradius)
-The best of Thunderforce
-Castlevania new classic
-Metal Gear Solid OST
-Castlevania midi power
-Super Mario Brothers 3 - Akihabara Electric Circus
-Secret of mana+
-Ecco the dolphin - songs of time
-Castlevania Symphony of the night OST
-Konami Kukeiha club - hope
-Konami Kukeiha club best volume 1
-Konami midi power pro 7 (gradius)
-The best of Thunderforce
-Castlevania new classic
-Metal Gear Solid OST
-Castlevania midi power
-Super Mario Brothers 3 - Akihabara Electric Circus
Verwijderd
mario
Baldurs Gate 2 (enigste die ik nu heb gespeelt van de serie
lba1
lba2
ff serie
knights & merchants
Baldurs Gate 2 (enigste die ik nu heb gespeelt van de serie
lba1
lba2
ff serie
knights & merchants
Final Fantasy series...
Signature?
Sudden strike- firestorm dat gezongen nummer bezorgde me rillingen.
Attention all patrons of California Pizza Kitchen! If you happen to bump the emergency escape door near the back of the restauraunt and set off the alarm, pulling the fire alarm will not turn that alarm off!
DOOM sound r00ls!!!Op dinsdag 11 september 2001 01:45 schreef daFubar het volgende:
Ehm... D O O M
halloooooo?
* Demo heeft alle midi's van episode 1 op zijn harddisk...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik vind Zelf dat tony hawk Pro Skater 2 een erg goeie soundtrack heeft.
dit zijn de nummertjes:
Rage Against the Machine - Guerrilla Radio
Bad Religion - You
Anthrax/Public Enemy - Bring the Noise
Powerman 5000 - When Worlds Collide
Naughty by Nature - Pin the Tail on the Donkey
Papa Roach - Blood Brothers
The High & Mighty - B-Boy Document
Consumed - Heavy Metal Winner
Dub Pistols - Cyclone
Swingin' Utters - Five Lessons Learned
Styles of Beyond - Subculture