Tip voor aanpassing op 2 jaar oude keuken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Topictitel is nogal breed, maar wij zijn onlangs verhuisd naar een woning uit 2022 met daarin een keuken van Keukenkampioen. Wij willen daar eea aan aanpassen wat volgens ons helemaal niet gek is, maar we krijgen op letterlijk elke vraag het antwoord dat het niet kan omdat de maatvoering in de tussentijd gewijzigd schijnt te zijn (qua hoogte) en er dus gewoon geen mogelijkheden bestaan.

Kortom: ik zoek dus eigenlijk advies/tips over of het verstandig is hier een keukenzaak voor te zoeken die echt maatwerk kan leveren? Of dat we het gezien de potentieel enorme kosten toch maar uit ons hoofd moeten zetten?

In een notendop wat we willen aanpassen:
  • carrousel in het hoekkastje (zaak zegt: doen we niet achteraf, wordt alleen kant en klaar geleverd)
  • huidige grepen (deze rotdingen) vervangen voor iets wat je echt vast kan pakken (zoals deze) (zaak zegt: huidige zitten erin gefreesd+gelijmd en eruit halen gaat de fronten breken, nieuwe fronten zijn hoger en passen dus niet en kunnen niet op maat gemaakt worden)
  • in onderkast van 60cm de deur met planken vervangen voor ±3 lades (zaak zegt: kan niet vanwege nieuwe maatvoering)
  • koelkast en vrieskast (nis 178cm elk) hebben ±30-40cm erboven als loze ruimte, je kan er spullen zetten als kastje maar dan moet je dus koel-/vrieskast opentrekken omdat het front de gehele hoogte beslaat, erg onhandig. Wij dachten: losse frontjes die openklappen met veersysteem. (zaak zegt: leveren ze niet, is altijd op deze manier)
  • achterkant van schiereiland (290cm) is bargedeelte (23cm diep), wij zouden links en rechts een kastje van 40/60cm breed willen laten plaatsen voor extra opbergruimte (zaak zegt: kan wederom niet vanwege nieuwe maatvoering in hoogte)
Blijkbaar is Keukenkampioen helemaal niet kampioen keukens en valt er niks te realiseren.

Om nu de hele keuken eruit te slopen en elders een nieuwe te kopen bij een échte zaak gaat me ook te ver. Dus kom ik denk ik wel ergens op maatwerk uit. Alleen ben ik ook weer bang dat ik straks 5-10k armer ben en dan deels mooi maatwerk heb en deels nog steeds die basis van Keukenkampioen. Ook omdat als we voor maatwerk gaan, we sowieso alle frontjes van de keuken moeten vervangen.

Want als afsluiter over de keuken: hij ziet er op zich prima uit hoor, maar je merkt toch wel dat het een budget keuken is, koelkast en vrieskast gaan moeilijk/zwaar open (en mede daarom die grepen die we willen vervangen), er zit geen verlichting onder de bovenkastjes (dat kan ik zelf oplossen, maar wie heeft dat verzonnen?), fronten van koelkast en vrieskast trekken al iets krom, stenen aanrechtbladen sluiten niet perfect aan (achter ligt het ene blad wat lager, voor het andere blad), er is geen ventilatierooster gemaakt in de plint onder de Bora die recirculeert en dat wel vereist, de plint zit niet vast tegen de pootjes en staat dus maar los en valt soms om door de stevige winddruk van de Bora.

Maar nogmaals: een nieuwe keuken in dit formaat, het is een U-keuken met schiereiland en 3-delige hoge achterwand (koelkast, 2 ovens, vrieskast), is niet goedkoop en was ik eigenlijk zeker niet van plan om dat op korte termijn compleet op de schop te gooien.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-07 11:53
De kans bestaat dat keuken Kampioen een nieuwe leverancier heeft ( vaker met budget huismerken) dan is de kunst om uit te vinden welke fabriek / welk merk jouw keuken gemaakt heeft. Mogelijk kunnen zij nog wel iets voor je betekenen.

Lamp onder boven kasten heb ik bij mijn ouders ( naar hun volle tevredenheid) opgelost met een hue led strip, misschien werkt dit ook voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:15
Nogal afhankelijk van hoe handig je zelf bent...
1 carrousel in het hoekkastje (zaak zegt: doen we niet achteraf, wordt alleen kant en klaar geleverd)
Ik zou hiervoor Marktplaats en IKEA eens af speuren, is vast wel iets te vinden.

2 huidige grepen (deze rotdingen) vervangen voor iets wat je echt vast kan pakken (zoals deze) (zaak zegt: huidige zitten erin gefreesd+gelijmd en eruit halen gaat de fronten breken, nieuwe fronten zijn hoger en passen dus niet en kunnen niet op maat gemaakt worden)
Als ze inderdaad gelijmd zitten is er geen beginnen aan inderdaad... je zou de dan theoretisch af kunnen slijpen vlak met de voorkant, maar of je dat mooi krijgt weet ik niet.

3 in onderkast van 60cm de deur met planken vervangen voor ±3 lades (zaak zegt: kan niet vanwege nieuwe maatvoering)
Inderdaad wel lastig, ik heb zelf met een IKEA ladenkast en een hoop geduld de boel zo aangepast dat het passend is geworden, maar dat kost een hoop pas en meet werk, plus dat je de zelfde fronten nooit gaat vinden...

4 koelkast en vrieskast (nis 178cm elk) hebben ±30-40cm erboven als loze ruimte, je kan er spullen zetten als kastje maar dan moet je dus koel-/vrieskast opentrekken omdat het front de gehele hoogte beslaat, erg onhandig. Wij dachten: losse frontjes die openklappen met veersysteem. (zaak zegt: leveren ze niet, is altijd op deze manier)
Dit is inderdaad een standaard oplossing, wil je dit anders zit je inderdaad ook weer met de niet passende fronten.

5 achterkant van schiereiland (290cm) is bargedeelte (23cm diep), wij zouden links en rechts een kastje van 40/60cm breed willen laten plaatsen voor extra opbergruimte (zaak zegt: kan wederom niet vanwege nieuwe maatvoering in hoogte)
Iets dergelijk heb ik zelf gedaan door met meubelplaten uit de bouwmarkt een kastje te maken en hier passende fronten op heb laten zetten.

Zoals je bij meerdere punten uit je lijst ziet staan is het niet hebben van passende fronten het grootste probleem.
Wat ik zou aanraden is de indeling zo aan te passen als je zelf wilt en dan bij een zaak nieuwe fronten te bestellen.

6 Blijkbaar is Keukenkampioen helemaal niet kampioen keukens en valt er niks te realiseren.
Dit is een waarheid als een koe!

7 Ook omdat als we voor maatwerk gaan, we sowieso alle frontjes van de keuken moeten vervangen.
Dat is dus een goede keus om met een lager budget de keuken in te kunnen delen zoals je het wilt en het er daarna netjes uit te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
peter13579 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:19:
De kans bestaat dat keuken Kampioen een nieuwe leverancier heeft ( vaker met budget huismerken) dan is de kunst om uit te vinden welke fabriek / welk merk jouw keuken gemaakt heeft. Mogelijk kunnen zij nog wel iets voor je betekenen.
Kijk, dat is iets wat ik nooit zelf had kunnen bedenken! Ik ga eens kijken wat ik in de papieren/documentatie kan vinden hierover want dat zou echt een uitkomst zijn.
Lamp onder boven kasten heb ik bij mijn ouders ( naar hun volle tevredenheid) opgelost met een hue led strip, misschien werkt dit ook voor jou.
Hmm, dat is inderdaad ook wel een idee. Had ook al even naar de IKEA oplossing gekeken, maar met in ons geval 3 kastjes en een hoekkast ertussen zit je zo op 4 strips + trafo + knop = duur voor IKEA. Daarom nog maar even gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
hfolkers schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 14:39:
Nogal afhankelijk van hoe handig je zelf bent...
1 carrousel in het hoekkastje (zaak zegt: doen we niet achteraf, wordt alleen kant en klaar geleverd)
Ik zou hiervoor Marktplaats en IKEA eens af speuren, is vast wel iets te vinden.
Dus eigenlijk zeg je: zolang het qua maatvoering past zou ik het er gewoon in kunnen zetten? Dan vind ik het echt geen ramp om er een online te bestellen, IKEA sta ik ook niet negatief tegenover maar wil ik wel eerst in de winkel even kijken hoe stevig die is. Ik vind ze nogal hit or miss met hun spullen namelijk.
2 huidige grepen (deze rotdingen) vervangen voor iets wat je echt vast kan pakken (zoals deze) (zaak zegt: huidige zitten erin gefreesd+gelijmd en eruit halen gaat de fronten breken, nieuwe fronten zijn hoger en passen dus niet en kunnen niet op maat gemaakt worden)
Als ze inderdaad gelijmd zitten is er geen beginnen aan inderdaad... je zou de dan theoretisch af kunnen slijpen vlak met de voorkant, maar of je dat mooi krijgt weet ik niet.
Ja inderdaad, elk deurtje eruit nemen, slijpen en vijlen, maar het probleem wat dan sowieso gaat optreden is dat ook al krijg ik het mooi recht en niks scherps wat achterblijft: de frontjes én grepen zijn zwart, dus dan ga ik een zilveren strip zien en dat valt natuurlijk enorm op.

Deze optie valt dan toch wel af helaas.
3 in onderkast van 60cm de deur met planken vervangen voor ±3 lades (zaak zegt: kan niet vanwege nieuwe maatvoering)
Inderdaad wel lastig, ik heb zelf met een IKEA ladenkast en een hoop geduld de boel zo aangepast dat het passend is geworden, maar dat kost een hoop pas en meet werk, plus dat je de zelfde fronten nooit gaat vinden...
Als ik alle fronten zou moeten vervangen zou ik daarmee kunnen leven. Het is nu zwart met een licht zichtbaar houtmotief (reliëf), als we daar een ander kleurtje van moeten maken of gewoon standaard zwart, dan is het ook goed.

Begrijp ik je goed dat je een IKEA ladenkast in je niet-IKEA keukenblok heb verwerkt? Of alleen de lades en het front?
4 koelkast en vrieskast (nis 178cm elk) hebben ±30-40cm erboven als loze ruimte, je kan er spullen zetten als kastje maar dan moet je dus koel-/vrieskast opentrekken omdat het front de gehele hoogte beslaat, erg onhandig. Wij dachten: losse frontjes die openklappen met veersysteem. (zaak zegt: leveren ze niet, is altijd op deze manier)
Dit is inderdaad een standaard oplossing, wil je dit anders zit je inderdaad ook weer met de niet passende fronten.
Wat gek dat dit standaard zo is, ik heb ooit in een huurhuis gewoond waar zo'n typische Bruynzeel keuken in zat en die had dus boven de koelkast gewoon zo'n naar boven openklappend kastje (met veersysteem). Ik snap best dat het mooier is zo, maar dat überhaupt de optie niet (meer) bestaat verbaast me wel.
5 achterkant van schiereiland (290cm) is bargedeelte (23cm diep), wij zouden links en rechts een kastje van 40/60cm breed willen laten plaatsen voor extra opbergruimte (zaak zegt: kan wederom niet vanwege nieuwe maatvoering in hoogte)
Iets dergelijk heb ik zelf gedaan door met meubelplaten uit de bouwmarkt een kastje te maken en hier passende fronten op heb laten zetten.

Zoals je bij meerdere punten uit je lijst ziet staan is het niet hebben van passende fronten het grootste probleem.
Wat ik zou aanraden is de indeling zo aan te passen als je zelf wilt en dan bij een zaak nieuwe fronten te bestellen.
Ik ben bang dat ik een stuk minder handig ben dan jij als ik het allemaal zo hoor. Zo zou ik het op zich nog wel zien zitten om lades van IKEA erin proberen te verwerken, maar de frontjes moeten dan wel matchen en ik ben juist bang dat daar de grootste uitdaging in zit als ik het allemaal zo hoor.
6 Blijkbaar is Keukenkampioen helemaal niet kampioen keukens en valt er niks te realiseren.
Dit is een waarheid als een koe!
}:O
7 Ook omdat als we voor maatwerk gaan, we sowieso alle frontjes van de keuken moeten vervangen.
Dat is dus een goede keus om met een lager budget de keuken in te kunnen delen zoals je het wilt en het er daarna netjes uit te laten zien
Enige tips voor maatwerk keukenzaken zonder gelijk in de Siematic prijsklasse terecht te komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:10

Jorissie87

No diggity

Toen wij onze keuken gingen vernieuwen, gingen we breed orienteren van Mandemakers (waar Keuken Kampioen bijhoort) tot eenmanszaak ter vergelijking. Mijn ervaring is dat de laatste vaak alles op maat maakt en daardoor niet beperkt wordt door wat er reeds aanwezig is. Ze zullen absoluut niet de goedkoopste zijn maar waarschijnlijk wel voordeliger dan een compleet nieuwe keuken plaatsen. Ook kunnen ze (creatiever) met je meedenken. Mandemakers wil vooral hele keukens plaatsen en moet het van schaalvoordelen hebben.

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Jorissie87 op 13-06-2024 15:23 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@Jorissie87 Dan ga ik maar eens naar de lokale eenmanszaken kijken. Kreeg sowieso al heel erg de indruk dat ze bij Keuken Kampioen niet bepaald heel erg welwillend waren, het was meer op een zo weinig onbeleefd mogelijke manier mij afwimpelen met korte antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:00
Je zou misschien de nieuwe grepen kunnen monteren en de oude laten zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Ik zou eens binnenstappen bij een lokale interieurbouwer/timmerman. Dus geen keukenzaak die alleen maar wat bij elkaar klinkt en het ergens in het buitenland in elkaar laat zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Keukenkampioen verkoopt je veel liever een nieuwe keuken. Die gokken het erop dat je alsnog een grotere investering doet waar zij meer aan verdienen waarschijnlijk.
Ze zijn vast ook niet ingericht op aanpassingen achteraf en maatwerk, daar verdienen ze niets op.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

MooDyBLueS schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:10:
[...]

Dus eigenlijk zeg je: zolang het qua maatvoering past zou ik het er gewoon in kunnen zetten? Dan vind ik het echt geen ramp om er een online te bestellen, IKEA sta ik ook niet negatief tegenover maar wil ik wel eerst in de winkel even kijken hoe stevig die is. Ik vind ze nogal hit or miss met hun spullen namelijk.

[...]

Enige tips voor maatwerk keukenzaken zonder gelijk in de Siematic prijsklasse terecht te komen?
Je noemt het zelf al enige malen, IKEA is waar je echt naar zou moeten gaan kijken & voelen.
Hun caroussel werkt gewoon hier vlekkeloos sinds 8 jaren.

Jarenlange garantie (tot 25 jaar op bepaalde onderdelen).

Gezien de prijs zet je zonder aarzelen ergens de zaag in als het net niet mocht passen. Groot assortiment grepen, deuren, afwerkingen, frontplaatjes in veel kleuren en materialen.

Online jouw lijstje bij elkaar zoeken en vooraf exacte prijzen vaststellen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 04-07 19:44
Een (ZZP) kastenmaker die goed met je meedenkt zou je hierin moeten kunnen helpen. Die kan iets maken dat precies past bij wat je hebt en zou de aanpassingen ook moeten kunnen doen.
Mocht Gouda in de buurt zijn dan kan ik er wel één aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk inderdaad eens of je Ikea elementen in je keuken kwijt kan. Scheelt je een rib uit je lijf en is echt prima kwaliteit.

Onze hele keuken is Ikea, want alles wat we wilden konden de grote jongens niet. Ikea vond het allemaal niet zo spannend en als je zelf nog handig bent kun je een hoop kwijt (*kuch* keukenkastje op 45 graden afzagen *kuch*).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:55
Carrousel zou ik niet doen. Dit is lastig achteraf erin te maken, en zelf vind ik de maximale belastbaarheid van eigenlijk iedere variant die ik ken maar zozo.
Frontjes kun je prima zelf maken. Je zou alleen de 3 hoge kasten van nieuwe fronten kunnen voorzien, want ik begrijp dat met name je daar problemen hebt met het openen van de deuren. Je huidige strips zitten meestal ingefreesd + verlijmd, dus die eraf halen gaat niet zomaar.
Lades kun je eventueel op maat bestellen. Ook kun je overwegen dit frontje te hergebruiken met bijv. 2 binnenlades en de gaten te vullen met proppen. Zie hiervoor bijvoorbeeld Blum Legrabox: https://beschlaege-online...ee/bausaetze/Hoehe-F-580/
De loze ruimte bij koelkast en diepvriezer kun je misschien gebruiken, maar ik zou liever eerst een foto ervan zien voordat ik daar meer over zeg. Bedenk wel dat je daarmee jezelf ook beperkt qua vervangende apparatuur. Als je ooit een grotere koelkast of vriezer wilt plaatsen... zorg in ieder geval dat je nieuwe uitsparing een standaardmaat is, zodat je makkelijk een vervanging kunt bestellen van die grootte.
Een plintrooster is heel makkelijk erin te zagen en te plaatsen, bijvoorbeeld: https://www.meubelbeslago...rooster-zwart-458-x-75-mm
Een paar kastjes bij de Ikea kopen als basis kan, maar zelf op maat maken is ook niet echt heel erg moeilijk.

Ik zou het zelf oplossen, dat is verreweg het voordeligst. Maar ik heb mijn U keuken dan ook zelf gebouwd, dus misschien kijk je er zelf anders tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
-Paul- schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:18:
Je zou misschien de nieuwe grepen kunnen monteren en de oude laten zitten?
Heel eerlijk: dat vinden we lelijk én als we ooit het huis weer verkopen zal minstens de helft van de mensen denken: wat een armoe.

Ik waardeer de suggestie hoor, maar ik wil het wel gewoon goed doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
DeBolle schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:31:
[...]

Je noemt het zelf al enige malen, IKEA is waar je echt naar zou moeten gaan kijken & voelen.
Hun caroussel werkt gewoon hier vlekkeloos sinds 8 jaren.

Jarenlange garantie (tot 25 jaar op bepaalde onderdelen).

Gezien de prijs zet je zonder aarzelen ergens de zaag in als het net niet mocht passen. Groot assortiment grepen, deuren, afwerkingen, frontplaatjes in veel kleuren en materialen.

Online jouw lijstje bij elkaar zoeken en vooraf exacte prijzen vaststellen.
Fijn om zo'n positieve IKEA ervaring te lezen, dat geeft me al wat vertrouwen in hun carrousel, maar inderdaad willen we voor alle zekerheid even zelf kijken en voelen.

Ben het ook met je eens met hun prijsstelling dat ik dat echt niet erg vind om daar iets van aan te passen of het op z'n minst te proberen. Waar ik alleen mee zit is: frontjes zijn natuurlijk al op maat gemaakt en hoewel je daar prima de zaag in kan zetten, zit je altijd met de afwerking natuurlijk.

Als voorbeeld: de onderkast waar we lades van willen maken heeft het front een maat van 59,5 cm breed en 71,5 cm hoog. Als ik een IKEA front pak (bijv Voxtorp, maar ze lijken allemaal identiek), dan is die 59,6 cm breed (dat past) maar 79,7 cm hoog. Die zou dus ingekort moeten worden. Ik zou dat aan de onderkant kunnen doen, maar dat wordt natuurlijk nooit mooi en is ook geen idee om onafgewerkt spaanplaat in een keuken te houden. Laat staan met de lades die een hoogte van 19,7 cm hebben, daar kan ik er 3 boven elkaar doen en houd ik dus ruimte over of ik moet een 4e bijna halveren of allemaal inkorten. Dan zie je ook de afgeronde hoeken niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Springuin schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:55:
Een (ZZP) kastenmaker die goed met je meedenkt zou je hierin moeten kunnen helpen. Die kan iets maken dat precies past bij wat je hebt en zou de aanpassingen ook moeten kunnen doen.
Mocht Gouda in de buurt zijn dan kan ik er wel één aanbevelen.
Thanks voor de tip, die ga ik zeker meenemen. Gouda is 2 uur rijden voor mij, dus dat gaat hem helaas niet worden. Kop van Overijssel wonen we namelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje44magnum
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:03
Je kunt de oude greeep lijsten eraf slijpen en schuren daarna grepen naar keuze op monteren en je keukendeurtjes laten wrappen door mooie folie maar als je panelen van de koel en vriescombinatie krom zijn moet dit wellicht eerst rechtgetrokken worden door de keukenboer dit moet onder garantie vallen want het is niet zo dat een keuken binnen 2 jaar deze defecte vertoont het moeilijk openen van de koelkast en diepvries ik spreek uit ervaring want ik heb zelf ook deze greeep lijsten en ik vind ze helemaal top alleen bij de koelkast creëerde de koelkast op zich wat vacuum ik heb dus met een plakkertje een tandenstoker geplakt op het afsluitrubber van de deur hierdoor kan de koelkast niet meer vacuum trekken en gaat de koelkast weer makkelijk open en dit kan natuurlijk ook bij de diepvries

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 454SS
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 04-07 11:19
Je zou voor de fronten eens kunnen kijken bij K14. Die zijn gespecialiseerd in fronten voor IKEA keukens maar maken ook maatwerk. Dit is (uiteraard bijna) niet erg goedkoop maar schijnt wel goed te zijn. Mijn collega is er erg tevreden over, zelf heb ik er geen ervaring mee. Er zit ook een showroom in Zwolle.

[ Voor 2% gewijzigd door 454SS op 14-06-2024 11:11 . Reden: Aanvulling/verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 11:54
Wat @454SS zegt vind ik een goed advies. Wij zijn erg goed geholpen bij Frontz. Hebben daardoor nu een ikea keuken met frontjes en zijpanelen van hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
454SS schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:09:
Je zou voor de fronten eens kunnen kijken bij K14. Die zijn gespecialiseerd in fronten voor IKEA keukens maar maken ook maatwerk. Dit is (uiteraard bijna) niet erg goedkoop maar schijnt wel goed te zijn. Mijn collega is er erg tevreden over, zelf heb ik er geen ervaring mee. Er zit ook een showroom in Zwolle.
Deze ga ik zeker onderzoeken! Zwolle is voor mij dichtbij, dus mooi meegenomen. Het feit dat ze ook maatwerk leveren is perfect voor mij, want IKEA fronten passen dus niet zonder aanpassing. Anders had ik ook geen ramp gevonden om met IKEA frontjes aan de slag te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
jelveen schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:42:
Wat @454SS zegt vind ik een goed advies. Wij zijn erg goed geholpen bij Frontz. Hebben daardoor nu een ikea keuken met frontjes en zijpanelen van hen.
Zie ik het goed dat ze alleen voor IKEA keukens leveren? Dat is voor mij precies het issue namelijk: dat past niet, het moet of de exacte maat zijn die ik heb (die niet overeenkomst met IKEA maten) of maatwerk en dat laatste zie ik niet terug op hun website.

edit: ze doen wel maatwerk kom ik net tegen:
Hoewel we uitgaan van de standaard maten van IKEA, kan het natuurlijk zijn dat de maat die jij nodig hebt er net niet bij zit. Maar die kunnen we natuurlijk wel voor je maken!
Ik ga ermee verder, thanks.

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 14-06-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:54
Frontjes zijn ook te wrappen.
Dan kan je huidige grepen eraf slijpen. En met plamuur/wrappen zie je t niet meer.

En nieuwe frontjes laat je ook wrappen. Zijn ze t zelfde zonder hele keuken van nieuwe frontjes te hoeven voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Atlas schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:59:
Kijk inderdaad eens of je Ikea elementen in je keuken kwijt kan. Scheelt je een rib uit je lijf en is echt prima kwaliteit.

Onze hele keuken is Ikea, want alles wat we wilden konden de grote jongens niet. Ikea vond het allemaal niet zo spannend en als je zelf nog handig bent kun je een hoop kwijt (*kuch* keukenkastje op 45 graden afzagen *kuch*).
Ligt er maar net aan wat je precies zoekt. Bij ons was het precies andersom.

Een carrousel zou ik bijvoorbeeld niet aanraden. Als het past, zou ik voor een Le Mans model gaan. Veel praktischer. Die draait zichzelf helemaal de kast uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 15-06-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 11:45

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Ik zat even terug te lezen… die van de Mandemakers groep (zijn meerdere ketens) hebben maar 1 doel: verkopen van een nieuwe keuken. Service achteraf en meedenken met situaties als bij jullie kennen ze niet. Dus vergeet dat maar. Dozenschuivers.

Beste is inderdaad Zwolle, maak van je dozenschuifkeuken een mooie, persoonlijke keuken!

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zou er lekker gaan wonen en over 2 maanden ben je gewend en boeien deze dingen je vast niet zoveel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-07 14:46
als je een onderkast van 60cm hebt dan past toch elke andere onderkast van 60cm daar in? Koop een onderkast met 3 lades en verwissel het heel ding.
Wie weet vind je op MP wel eenzelfde keuken waarmee je het kunt oplossen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-06 12:16
Ik weet dat de meubelmaker hier in de straat keukens bouwt voor ongeveer dezelfde prijs als een gemiddelde keukenboer. Aanpassen is voor zo iemand appeltje-eitje. Natuurlijk ben je wat kwijt, maar het is een stuk minder als een nieuwe keuken en de kwaliteit van wat je gaat krijgen is waarschijnlijk hoger dan het ooit zal zijn bij een keukenboer.

Dus zoek een meubelmaker :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:08

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Carousel heb ik over een paar maanden liggen, zodra mijn keuken er uit gaat... mag je dan zo hebben van me :p

Plank in kaart: pak een Ikea plank en maak die er in met een dun laagje er onder. Eventueel

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isaverr
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 07-06 19:28
Anoniem zei: Een carrousel zou ik bijvoorbeeld niet aanraden. Als het past, zou ik voor een Le Mans model gaan. Veel praktischer. Die draait zichzelf helemaal de kast uit.

Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken uitzoeken (misschien) van ikea en misschien in combinatie met frontjes van K14 en ik hik ook aan tegen de ikea-carroussel.. kwaliteit (draagkracht) en niet helemaal uit de kast draaiend.
Ook ik dacht om een lemanscarroussel in het ikeakastje te monteren tijdens de montage van de ikeakeuken of kan dit ook achteraf nog in de hoekkast geplaatst worden. Zou dit kunnen?
Pagina: 1