De laatste tijd ben ik vaak bang voor de meest banale dingen..
Bang om uit het raam te vallen
Bang om mn been te breken..
Bang van donder en bliksem, terwijl ik ergens heel veilig zit..
enz.
Behalve deze angsten ben ik ook bang voor meer diepere dingen..
Zo lag ik onlangs wakker met de angst dat mn vriend me zou alleen laten, terwijl we nu al meer dan een jaar bij elkaar zijn en het heel goed gaat tussen ons.
Al die angsten houden me wakker en zorgen ervoor dat ik me helemaal niet goed voel
Ik woon nog steeds bij mn ouders (Ik ben 19) en zij hebben naar mijn idee ook invloed op hoe ik ben en hoe ik geworden ben.
Maar het gaat thuis al enkele jaren niet meer zo goed..
Ik kan me daar ook niet echt meer gelukkig voelen..
(Ik ben verplicht daar te blijven wonen tot ik ;ijn studie afgemaakt heb, die duurt nog 2 jaar.)
Is het een foute gedachte dat de slechte situatie thuis, mijn angsten groter heeft gemaakt en mee ontwikkeld heeft?
Alvast bedankt.
Bang om uit het raam te vallen
Bang om mn been te breken..
Bang van donder en bliksem, terwijl ik ergens heel veilig zit..
enz.
Behalve deze angsten ben ik ook bang voor meer diepere dingen..
Zo lag ik onlangs wakker met de angst dat mn vriend me zou alleen laten, terwijl we nu al meer dan een jaar bij elkaar zijn en het heel goed gaat tussen ons.
Al die angsten houden me wakker en zorgen ervoor dat ik me helemaal niet goed voel
Ik woon nog steeds bij mn ouders (Ik ben 19) en zij hebben naar mijn idee ook invloed op hoe ik ben en hoe ik geworden ben.
Maar het gaat thuis al enkele jaren niet meer zo goed..
Ik kan me daar ook niet echt meer gelukkig voelen..
(Ik ben verplicht daar te blijven wonen tot ik ;ijn studie afgemaakt heb, die duurt nog 2 jaar.)
Is het een foute gedachte dat de slechte situatie thuis, mijn angsten groter heeft gemaakt en mee ontwikkeld heeft?
Alvast bedankt.