Bosch Compress 2000 met E4 storing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1000
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 16-07-2024
Mijn vraag
Ik heb een Bosch Compress 2000 4KW geinstalleerd. Er is een temperatuur sensor met ongeveer 6 meter draad bijgeleverd. Er zit een boekwerk bij met 300 blz en daar vind deze sensor niet terug.
Probleem is; als ik hem aanzet springt hij in storing E4. Dat betekend fout in sensor T5. Ik vermoed dat het deze mogelijke bijgeleverde sensor het probleem is. Mogelijk is deze is voor een boiler. Maar die gebruik ik (nog) niet. De warmtepomp vervangt een oude wp die alleen kon verwarmen. Deze kan ook koelen. Heb hem zelf aangesloten. Maak geen gebruik van de ISDN subside. Maar Bosch zegt, zoekt u het maar uit meneer.
Wie weet wat E4 is en sensor T5

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bijgeleverde manual 100 keer doorgelezen. Een verkorte versie op internet gevonden.

Beste antwoord (via Jan1000 op 19-06-2024 20:19)

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Er zijn een aantal video’s over E4 bij Midea, en aangezien je Bosch eigenlijk een Midea is zou je die kunnen proberen.
Of gewoon tapwater uitzetten, als die sensor er nog niet aan zit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Hoe kan je gebruik maken van ISDN subsidie als je hem zelf aangesloten hebt- maar dat terzijde.

Heb je uberhaupt een installatiehandleiding gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Eerste hit op Google met zoekterm Bosch Compress 2000 4KW E4 error levert me een YouTube Troubleshooting guide op. Wel in het Engels.

YouTube: Troubleshoot an E4 error code on the Bosch IDS/IDP

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Hier de systeem wijze: (all electric)
https://s3.eu-west-1.amaz...WF-4-R-S-All-electric.pdf

Daarin staan de benodigde onderdelen en waarop alles aangesloten moet worden.

Succes! :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-05 13:24
Is het een idee om alsnog een installateur (alles van) de installatie na te laten kijken? Misschien wil hij ook wel aftekenen zodat je ook alsnog de ISDE subsidie kan aanvragen.

Je hebt dan je probleem opgelost en ook recht op de subsidie. Da's 2 vliegen in 1 klap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1000
Beste Ruud99, ik maak geen gebruik van de ISDN subsidie.
Beste Denman, Het filmpje op Youtube gaat over een andere Bosch wp. Komt deels wel overeen.
Beste Dutchwing, die had ik al, ik overigens nog een manual gevonden.
Chewmonkey, Ik heb een paar door Bosch voorgeschreven installateurs aangeschreven.
Het is m.i. een vrij nieuw apparaat. Installateurs kennen het meestal niet. Vraag je een offerte aan krijg je een aanbod van een wp van 11Kw. Die 4Kw vermogen kan ik al niet kwijt. Moet bufferen. Installateurs denken hoe meer Kw hoe beter. Helaas moet de wp matchen met de warmte behoefte om pendelen te voorkomen. ISSO adviseert compressor minimaal 10 minuten aan. Pendelen sloopt de compressor.
Ik ga verder zoeken, dank voor de reacties

Dank voor alle

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Er zijn een aantal video’s over E4 bij Midea, en aangezien je Bosch eigenlijk een Midea is zou je die kunnen proberen.
Of gewoon tapwater uitzetten, als die sensor er nog niet aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1000
Beste ErnstvV

Dank voor de reactie.
Klopt, ik had een aardige meneer bij Bosch aan de telefoon. Die warmwater mogelijkheid uit programmeren en E4 is weg.
Midea heb ik nog nooit van gehoord. Is dat een merk?
Inmiddels werkt het uitstekend.
Alleen de tijd en datum nog instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Jan1000 schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:23:
Beste ErnstvV

Dank voor de reactie.
Klopt, ik had een aardige meneer bij Bosch aan de telefoon. Die warmwater mogelijkheid uit programmeren en E4 is weg.
Midea heb ik nog nooit van gehoord. Is dat een merk?
Inmiddels werkt het uitstekend.
Alleen de tijd en datum nog instellen.
Midea is één van de grotere warmtepompfabrikanten van China. Een aantal merken in Europa koop daar de units in en verkoopt ze onder hun eigen naam, waaronder dus Bosch met hun Compress 2000. Ik heb zelf een eerste R32 generatie Midea staan, de user interface is bijvoorbeeld nagenoeg gelijk aan die van jou Bosch:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pS3UenL0Q_Vt8utM5mKp6cMYZk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sPUBEISZQsZEDn7IO9J79upz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1000
Ik herken inderdaad de bedienunit.
Heeft u hem zelf geïnstalleerd?
Weet u wellicht hoe ik tijd en datum instel?
Het boek en de menu's heb ik doorgespit maar zie het niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Ik heb hem zelf inderdaad geinstalleerd, vandaar de losse kabels aan de onderkant.

De tijd kan ik bij die van mij bij “schedule” instellenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_ithiURKxQq_iaJuzS11qypsxk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nEOJHEt6ZM8X5bRZUF3f5CdI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axxJURTpmtwSMMIMKqBCPjNyB2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KFbjaV9IKeqTcscqX3cjSS4.jpg?f=fotoalbum_large
Maar het kan zijn dat dat bij jouw unit net wat anders gaat omdat de unit een stuk nieuwer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan1000
Schedule zie ik niet staan.
Wel een aantal klok en week programma.s. maar geen klok instellen.

Bedankt voor de eactie

Mvrgr Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Niet online
Pagina 122 staat denk ik de informatie die je zoekt. Wel een aparte plek om de tijd in te stellen.
Ze geven wel mooi veel informatie ik dat document, allerlei Modbus registers die je uit kan lezen, dat doen niet veel fabrikanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan1000
Super bedankt,
Inderdaad daar staat het.
Stom dat ik dat niet gezien heb.
De digitale manual is vrij uitgebreid. Je krijgt ook een eindweerstand bij als e.e.a. in cascade zet. Het boek (166blz) wat er bij zit is overigens op een paar punten anders dan de digitale versie.

Tijd is ingesteld.
De keuze voor deze Bosch was o.a. dat hij heel stil is. Daaraan voldoet hij ruimschoots. Je hoort hem een beetje brommen.

Mvrgr Jan,
Pagina: 1