Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors1700
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil mijn laptop gaan gebruiken voor games en ook voor programmeren. Hierbij zoek ik een krachtige laptop die dit allemaal aan kan. Ik zoek met een grafische kaart van minimaal Geforce RTX 4060

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn budget is rond de 1100 euro maximaal.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ik reis veel en ben van plan om mijn laptop veel mee te nemen onderweg dus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Erazer Deputy P60 MD62588 NL
MSI Cyborg 15 A12VF-003NL
asus-tuf-gaming-a15-fa507nv-lp031w

Op het moment zat ik naar deze te kijken en sta ook open voor andere alternatieven.
Dankjewel voor jullie hulp hierbij _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 11:05
De vraag is een beetje wat je verwacht van gamen.

Als ik zo lees in de specs en bij reviews heeft de Asus een vrij hoge TGP voor de grafische kaart en voor gamen is dat wel vrij essentieel. De MSI bijvoorbeeld heeft een TGP van 35W met een 10W boost. Dan kan er wel een 4060 inzitten, maar echt zware games ga je er niet mee kunnen spelen op een fatsoenlijk detail/FPS niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:35
@sjors1700
klopt wat arjant2 zegt , het is essentieel hoe de stroomtoekenning naar de onderdelen verdeeld is zodat ze voluit kunnen , en daarmee is ook een goede koeling belangrijk.

Dan kom je toch gauw op de lenovo legions of de asus TUF series waar beide zaken vaak in orde zijn.

Amd heeft dan zowel qua verbruik en dus temperatuur de meest gunstige Cpu's voor een laptop .

Ik heb dit model met een Ryzen 7 EN zen4 gevonden + ddr5 op 5600 , sneller word het niet.

https://tweakers.net/pric...oq-15aph8-82xt009fmh.html

De 6 core R5 7640hs van zen4 is trouwens ook net zo snel als de meest aangeboden met de 8 core R7 7735hs dus daar zou je qua cpu niks mee inleveren maar vaak goedkoper verkrijgbaar .